BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

    vad tycker du är krångligt med import?
    Jag brukar köpa från digitaka med fri frakt. DHL express skickar ut fakturan på moms och tull och simsalabim så hämtar man ut en rulle drygt tusen spänn billigare än i butik i Sverige.

    Rullar i Sverige, hmm....Steez Air, Alphas Air, Gekkabijin(vet inte om den finns här dock)
    Har inte paypal och har så jäkla svårt för nya "rutiner". Fylla i en massa skit för att beställa. Betala moms och tull i efterhand. Har skitjobbigt när det blir massa olika moment. Min hjärna klarar inte av det tyvärr :-(

    Mycket enklare att beställa från Sverige och använda klarna eller swish så är det klart :-)

    Sambon som har hjälpt mig när jag ska beställa pryĺar från utlandet men denna gång är det inte ett alternativ ;-)
    Senast ändrad av Alman; 2022-08-22, 18:21.

    Kommentera


    • Vad tror ni om Aldebaran 22? Har Alphas air och curado bfs. Bfs spön har jag tillräckligt av :-)

      Kommentera


      • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

        Har inte paypal och har så jäkla svårt för nya "rutiner". Fylla i en massa skit för att beställa. Betala moms och tull i efterhand. Har skitjobbigt när det blir massa olika moment. Min hjärna klarar inte av det tyvärr :-(

        Mycket enklare att beställa från Sverige och använda klarna eller swish så är det klart :-)

        Sambon som har hjälpt mig när jag ska beställa pryĺar från utlandet men denna gång är det inte ett alternativ ;-)
        Aha då förstår jag. Enkelhet är inte fel och jag respekterar det absolut. För övrigt tror jag Aldebaran 22 är en kalasrulle även jag tycker den förra är estetiskt mer tilltalande.

        Kommentera


        • Ursprungligen postat av Miffler Visa inlägg
          Blev sugen på att testa detta och köpte en billig Kastking Zephyr. Trevligt och kul men är nog egentligen ute efter en mer allroundrulle för L-ML, typ 5-20g. Gärna som också tål någon tur i havet, så fördel om man kan kasta långt. Har kikat mest på halvbudgetrullar från Daiwa och Shimano men undrar om det är så smart att utsätta dessa för saltvatten?

          Kanske fel tråd men vill ju ändå ha lättviktsrulle som tål något hårdare tag. Någon med tips?
          Här har du en utmärkt tråd för ditt ämne.

          https://www.fiskesnack.com/forum/fis...-%C3%B6ver-bfs

          Kommentera


          • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg
            Vad tror ni om Aldebaran 22? Har Alphas air och curado bfs. Bfs spön har jag tillräckligt av :-)
            Nä, du behöver en mörrum sx1601c mag med grund spole från AMO :-) Alla borde ha en! :-D

            Svårt att köpa i svensk butik dessvärre

            Kommentera


            • Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

              Nä, du behöver en mörrum sx1601c mag med grund spole från AMO :-) Alla borde ha en! :-D

              Svårt att köpa i svensk butik dessvärre
              Länka mig så får jag kika på en sådan. Har ju förkärlek till ambassadeurer. Har en 2500 iar som jag nästan byggt klart för bfs.

              Det ända som saknas är snabbare utväxling och dubbelkulagrad evighetsskruv :-)

              Kommentera


              • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                Länka mig så får jag kika på en sådan. Har ju förkärlek till ambassadeurer. Har en 2500 iar som jag nästan byggt klart för bfs.

                Det ända som saknas är snabbare utväxling och dubbelkulagrad evighetsskruv :-)
                Den till höger är en 1601

                Kommentera


                • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                  Länka mig så får jag kika på en sådan. Har ju förkärlek till ambassadeurer. Har en 2500 iar som jag nästan byggt klart för bfs.

                  Det ända som saknas är snabbare utväxling och dubbelkulagrad evighetsskruv :-)

                  https://www.blocket.se/annons/skane/...n_boilieverkty g/103129048

                  Du får köpa dig en till Alman *insert smiley*

                  Kommentera


                  • Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg


                    https://www.blocket.se/annons/skane/...n_boilieverkty g/103129048

                    Du får köpa dig en till Alman *insert smiley*
                    Gick inte att gå in via länken.

                    Men är det den orangea du tänker på så har jag haft kontakt med säljaren.

                    Tyvärr så tog det lite tid innan jag fick något svar. Var helt inne på att köpa den men suget svalnade ju mer tiden gick. Så är lite osäker på hur jag ska göra. Jag är så jäkla snabb i vändningarna. Har börjat fundera på aldebaran bfs istället men en Amba är aldrig fel :-)

                    Får nog sova på saken :-)

                    Kommentera


                    • Ursprungligen postat av Alman Visa inlägg

                      Gick inte att gå in via länken.

                      Men är det den orangea du tänker på så har jag haft kontakt med säljaren.

                      Tyvärr så tog det lite tid innan jag fick något svar. Var helt inne på att köpa den men suget svalnade ju mer tiden gick. Så är lite osäker på hur jag ska göra. Jag är så jäkla snabb i vändningarna. Har börjat fundera på aldebaran bfs istället men en Amba är aldrig fel :-)

                      Får nog sova på saken :-)
                      Ah ja men visst är det den orangea. Jäklar så snygg. Synd den ligger utanför ens budget..
                      Och tråkogt med sega säljare...

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 624 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 405 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 587 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 310 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X