Ursprungligen postat av Letho
Visa inlägg
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BFS/UL fiske och utrustning!
Collapse
X
-
Vilket BassX är det du har? Finns den i BFS? Har själv ett BassX men det är ett 1oz. Lite "biffigt" men grymt trevligt till gäddfiske. Men är de lätta lite som de bassx jag kikat på, 5/8 och 1oz så hade jag inte satsat på en superlätt rulle.
-
Jag tycker sweetspot ligger runt 10-11g
Ja sant. Får dra till söder och känna lite. Stirrat mig blind på vikten många gånger innan och då fått obalanserade combos
Lämna en kommentar:
-
Skiljer det 30 gram mellan rullarna? Nu pratar vi små detaljer om vi kikar på balans i hela riggen.
Vad är optimal kastvikt på Bass X?
Metanium finns med 8,1:1 medans aldebaran stannar vid 7,1:1.
Om jag prompt var tvungen att välja mellan dom så hade jag provmonterat båda på ett Bass X i butik för att kolla vilken som känns bäst både att "palma" och för balansen.
Lämna en kommentar:
-
Guys, jag kommer uppgradera rullen för mitt jerkbait fiske
Den skall paras ihop med st croix bass x 6,8”
Rullarna det står mellan är Aldebaran eller Metanium. Spontant vill jag slå till på aldebaran pga vikten. Hur skulle ni tänka mellan de två ?
Lämna en kommentar:
-
Väger spolen lika lite som på Revo ALC BF7 och Revo LTX BF8 är den här rullen riktigt intressant. Jag gillar Abus BFS rullar. Det är till och med så att jag föredrar bromsarna på Abus BFS-modeller före Daiwas BFS-modelller.Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg
Lämna en kommentar:
-
Jag tar tillbaka mitt påstående. Jag skulle klargjort att jag syftade på de glasfiberspön som de på Aliexpress säljer. De är verkligen som nudlar. Åtminstone de 3 jag vet säljs allra mest av. Jag har fiskat väldigt styva glasfiberspön också. Bl.a japanska "surface style" spön har en helt annan aktion än de spön man använder till bäckfisket. Däremot är ju känslan väldigt annorlunda kontra grafitklingor. Den finns där, men responsen är helt annorlunda.Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
Det påståendet bygger på ren okunskap. Har 2 custom byggda cts spön byggda på deras quartz klingor. Nej de är sannerligen inga "nudel"spön.
Men självklart finns det sådana glasspön också. Har precis som det frågades om i tråden ett Aliexpress spö. Faktiskt helt okej. Det väldigt djupa och långsamma aktionen är helt perfekt för små åar och bäckar. Och det är ju precis där nästan alla använder sådana spön. Till större vatten brukar de flesta ha spön med "tuffare" aktion för att kunna pressa in fisken.
Lämna en kommentar:
-
Dom här fick jag skickade till mig bland lite annat som ska testas.3 Foton
Lämna en kommentar:
-
Det påståendet bygger på ren okunskap. Har 2 custom byggda cts spön byggda på deras quartz klingor. Nej de är sannerligen inga "nudel"spön.Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
En kompis till mig beställde ett sådant från Aliexpress, men han var inte supernöjd. Dock så använde han det till bottenkontakts-beten och inte "straight retrieve." Glasfiberspön är som nudlar och saknar mycket känsla, så de lämpar sig mestadels till öring och regnbåge. Bara en extra åsikt innan du köper den.
Men självklart finns det sådana glasspön också. Har precis som det frågades om i tråden ett Aliexpress spö. Faktiskt helt okej. Det väldigt djupa och långsamma aktionen är helt perfekt för små åar och bäckar. Och det är ju precis där nästan alla använder sådana spön. Till större vatten brukar de flesta ha spön med "tuffare" aktion för att kunna pressa in fisken.
- Gillar 2
Lämna en kommentar:
-
Om spöt ska göra jobbet som i videon så kostar det... http://www.tackletour.net/viewtopic....77171&start=15 men det borde finnas något kinesiskt med liknade egenskaper, frågan är som sagt, var, vilket?
Lämna en kommentar:
Foton
Collapse
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 280 visningar