BFS/UL fiske och utrustning! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BFS/UL fiske och utrustning!

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Storborre
    replied
    Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
    Ja nog är de som nudlar men imponerande kastteknik. https://youtu.be/ujmub9cW4tQ
    Dock sannolikt inte ett spö från Aliexpress...
    Det är just det där jag är ute efter med spöt. Kunna ladda med minimala rörelser, kastandet är så sjukt kul. Fisket blir iofs lidande. Svårare att utföra dessa kast med påkiga spön. Är en kastnörd när det gäller flugfisket och lika nördig när det kommer till multikastandet. Spöt gör jobbet och inte jag det är en otroligt grym känsla.

Lämna en kommentar:

• anteman
    replied
    Ja nog är de som nudlar men imponerande kastteknik. https://youtu.be/ujmub9cW4tQ
    Dock sannolikt inte ett spö från Aliexpress...
    Senast ändrad av anteman; 2022-07-08, 22:48.

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Storborre Visa inlägg
    Någon som beställt glasfiberspö för multi från Aliexpress. Är väldigt sugen på ett glasfiberspö. Finns i olika prisklasser och vet inte vilken man skulle satsa på. Vill inte beställa i måfå och inte så jättedyr från Aliexpress. Googlat och kollat på YouTube men blir inte klokare.

Har heller inte haft glasfiberspö förutom flugfiskespön. Vet inte vad jag ska leta efter för glasfiberspö. Vill prova ett och tror jag kommer att gilla känslan i glasfiberspö och bfs.
    En kompis till mig beställde ett sådant från Aliexpress, men han var inte supernöjd. Dock så använde han det till bottenkontakts-beten och inte "straight retrieve." Glasfiberspön är som nudlar och saknar mycket känsla, så de lämpar sig mestadels till öring och regnbåge. Bara en extra åsikt innan du köper den.

Lämna en kommentar:

• Storborre
    replied
    Någon som beställt glasfiberspö för multi från Aliexpress. Är väldigt sugen på ett glasfiberspö. Finns i olika prisklasser och vet inte vilken man skulle satsa på. Vill inte beställa i måfå och inte så jättedyr från Aliexpress. Googlat och kollat på YouTube men blir inte klokare.

Har heller inte haft glasfiberspö förutom flugfiskespön. Vet inte vad jag ska leta efter för glasfiberspö. Vill prova ett och tror jag kommer att gilla känslan i glasfiberspö och bfs.

Lämna en kommentar:

• Hejhej
    replied
    Ursprungligen postat av Xerup Visa inlägg

Vad pratar vi för ungefärligt styckpris?
    Beror ju helt på vad vi vill låta tillverkas. Men jag skulle gissa på under 100kr.

Lämna en kommentar:

• Xerup
    replied
    Ursprungligen postat av Hejhej Visa inlägg
    Pratade med Korol om ett eventuellt gruppköp på hans handgjorda twitch beten, där vi evt kunde komma med förslag på hur de skulle se ut och om vi ville göra ändringar så skulle det också gå att göra.
    mitt förslag är twitchbait på 3 cm i lite olika färger. Någon som är sugen? Kolla gärna hans tidigare beten här. https://instagram.com/korol_handmade_lures
    Vad pratar vi för ungefärligt styckpris?

Lämna en kommentar:

• Benjamin S
    replied
    Ursprungligen postat av Hejhej Visa inlägg
    Pratade med Korol om ett eventuellt gruppköp på hans handgjorda twitch beten, där vi evt kunde komma med förslag på hur de skulle se ut och om vi ville göra ändringar så skulle det också gå att göra.
    mitt förslag är twitchbait på 3 cm i lite olika färger. Någon som är sugen? Kolla gärna hans tidigare beten här. https://instagram.com/korol_handmade_lures
    Jag ska höra med en kompis om han är intresserad. Personligen fiskar jag nästan enbart BFS till abborre och put & take, vilket gör dessa beten lite irrelevanta för det fisket. Hade jag fiskat Öring i strömmande vatten hade jag nog plockat upp ett par av dem.

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Jag bor också i Stockholm så det hade passat bra. Jag kan ta med 2 Alphas CT SV (finesserullar), Millionaire CT SV (finesse också), Aldebaran BFS 2016, Abu Garcia Revo ALC BF7 och om jag köpt en sådan tills dess, en Revo Ultracast BF8. Det finns ett par ställen som skulle funka ganska bra till lite testkastning runt omkring city. Jag kan försöka tänka ut något.
    Stockholm blir för långt för mig. Men om någon är sugen på att svänga förbi Jönköping så har jag alphas air, air stream custom, conquest 50 med avail spole, curado 50e med Yumeya spole och bfs lager. Mörrum 1600sx med availspole och en millionair ct sv.

Lämna en kommentar:

• Hejhej
    replied

Lämna en kommentar:

• Hejhej
    replied
    Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg

Jag bor också i Stockholm så det hade passat bra. Jag kan ta med 2 Alphas CT SV (finesserullar), Millionaire CT SV (finesse också), Aldebaran BFS 2016, Abu Garcia Revo ALC BF7 och om jag köpt en sådan tills dess, en Revo Ultracast BF8. Det finns ett par ställen som skulle funka ganska bra till lite testkastning runt omkring city. Jag kan försöka tänka ut något.
    Kul, då har vi redan ett gäng med prylar att testa

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
6 svar
1 867 visningar
0 gillar
Senaste inlägg Benjamin S