Årets bete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årets bete?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg
    Mina egna jiggar har utklassat allt på både Gös och Borre :-) så det blir till att gjuta på sig lite tills nästa säsong :-)
    Såpass! Överväger du kanske att gjuta några extra som man kan köpa? Alltid roligare med 'hemmagjorda' och en historia bakom än att köpa från en större fabrikör!

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av gabbu Visa inlägg
      För mig har årets bete varit en träjerk som en kompis gjorde till mig för 5-6 år sedan. Fina S-kurvor och vickar medan den sjunker, den har gett fina överraskningar i år. Har använt den lite extra i år så därför får den vara med. Annars skulle jag nog säga lilla peto eller Westin swim bara för att de båda fångar fisk och är enkla att fiska med.
      Extra kul med lite mer unika beten i vattnet - ska själv ge dessa lite mer kärlek nästa år, men annars så håller jag med, Westin Swim är ju enkla att fiska med och efter några timmar med tyngre beten kan jag verkligen uppskatta att kasta Swim - tär mindre när man kör långa pass.

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av Fiffi Visa inlägg

        Såpass! Överväger du kanske att gjuta några extra som man kan köpa? Alltid roligare med 'hemmagjorda' och en historia bakom än att köpa från en större fabrikör!
        Vill helst inte sälja :-) men vem vet i framtiden :-)
        Mina jiggar finns att köpa, fast då får du leta utomlands :-)
        Du får inte mer fisk för att du har dyra grejor
        Flugfiske är en Livs-stil
        2016 har jag blivit Multifrälst

        Kommentera


        • #24
          Ursprungligen postat av Fiffi Visa inlägg
          Hej Old Firehand "Tror" kan man också skriva för att lite mjukare lägga fram till någon som missförstått eller ignorerat ämnet för tråden att det vore trevligt att diskutera det som trådskaparen ämnar. Jag finner det ledsamt när forumet är nästintill dött och att när en relativt ny medlem bemödar sig att bidra till aktiviteten så möts denne av off-topic klipp & klistra svar i sin tråd.

          Med det sagt så tackar jag för råden för ett lyckat höstfiske! Och vill passa på att fråga om det är något utav Bomber, Cisco Kid och Swim Whizz wobbler som varit ovanligt givande för dig just den här säsongen?
          ---------------------------------------------------------------------------------------------

          Hej Fiffi;

          Sedan min älskade hustru Ulla-Britt avled i en svår stroke februari 2013 har mitt fiske begränsats till att skriva här på Fiskesnack i avsikt att försöka hjälpa andra fiskare till bättre framtida fångster...


          Old Firehand
          Leif Engström

          http://www.trumman.com/fisketips.htm

          Kommentera


          • #25
            Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
            ---------------------------------------------------------------------------------------------

            Hej Fiffi;

            Sedan min älskade hustru Ulla-Britt avled i en svår stroke februari 2013 har mitt fiske begränsats till att skriva här på Fiskesnack i avsikt att försöka hjälpa andra fiskare till bättre framtida fångster...


            Old Firehand
            Leif Engström

            http://www.trumman.com/fisketips.htm
            Beklagar förlusten.

            Är glad att du håller liv på forumet med dina erfarenheter

            Kommentera


            • #26
              Fiskar mest abborre och då är det jiggen Mikado Spark från borrebutiken som levererat nya pb:n. Fiskat mycket med den.
              Intalar mig att det mest är skrock, att det inte spelar så stor roll för abborren exakt hur jiggarna ser ut eller vilken färg de har. Men ute på vattnet då är det fram med finaste jiggen och tvi tvi tvi kast!

              Kommentera


              • #27
                Det handlar nog mest om vilket bete vi själva tycker om att fiska med och vad vi känner förtroende för, men med det sagt är det förbannat roligt att köpa och prova nya beten. Bäst för egen del hittills under...

                För gädda:
                Westin Swim 15 cm i färgen Guldmörten (Fiske.se)
                Pig Shad Jr i färgen Söder Pike (Söders)

                För borre:
                Westins Bassbite 6 cm i färgen Real Minnow

                Kommentera


                • #28
                  Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                  ---------------------------------------------------------------------------------------------

                  Hej Fiffi;

                  Sedan min älskade hustru Ulla-Britt avled i en svår stroke februari 2013 har mitt fiske begränsats till att skriva här på Fiskesnack i avsikt att försöka hjälpa andra fiskare till bättre framtida fångster...


                  Old Firehand
                  Leif Engström

                  http://www.trumman.com/fisketips.htm
                  Beklagar OF.
                  Du har alltid bidragit och gett fina tips, tom på planket var du ivrig. Jag önskar att du kunde vara med i gäddpodden och dela med dig av dina erfarenheter. Kanske inte står högst på din lista men jag är ganska säker på att det för lyssnarna skulle vara "dynamite"

                  Kommentera


                  • #29
                    Det som gett mig flest fiskar i år är horngädda: ett vit snaps, abborre: feta daggmaskar och torsk: krabbefärgat wiggler 60gr

                    Kommentera


                    • #30
                      Ursprungligen postat av Reekie Visa inlägg
                      Efter några månader med fiske efter lägre stående arter så drog högsäsongen för gädda igång igen, så återkommer vid årets slut med mitt bidrag.
                      håller med Reekie här och hoppas(tror) att jag har många underbara gäddor kvar att fånga i år och är ju höstens gäddor som gäller!!! har väl redan mina tankar om vilket drag jag tror blir "årets" för min del... men väntar en stund till med att utse det!!!

                      mvh/peter
                      https://www.facebook.com/OKspinners/

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 299 svar
                      262 617 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg barnmorskan  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 401 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 575 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 141 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 300 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X