Årets bete? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Årets bete?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    Ursprungligen postat av Classe69 Visa inlägg

    Vill helst inte sälja :-) men vem vet i framtiden :-)
    Mina jiggar finns att köpa, fast då får du leta utomlands :-)
    Haha ok! Jag ställer mig i kö för ett knippe à 500kr om du ändrar dig. Köper helst lokalt och inte från utlandet när det finns möjlighet, för att slippa onödig klimatpåverkan genom transporter.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
      ---------------------------------------------------------------------------------------------

      Hej Fiffi;

      Sedan min älskade hustru Ulla-Britt avled i en svår stroke februari 2013 har mitt fiske begränsats till att skriva här på Fiskesnack i avsikt att försöka hjälpa andra fiskare till bättre framtida fångster...


      Old Firehand
      Leif Engström

      http://www.trumman.com/fisketips.htm
      Hej Leif,

      Jag beklagar sorgen - och uppskattar verkligen din insats i att hjälpa oss andra till bättre fångster!

      Tack,
      Emil

      Kommentera


      • #33
        Ursprungligen postat av Gädd-jos Visa inlägg

        håller med Reekie här och hoppas(tror) att jag har många underbara gäddor kvar att fånga i år och är ju höstens gäddor som gäller!!! har väl redan mina tankar om vilket drag jag tror blir "årets" för min del... men väntar en stund till med att utse det!!!

        mvh/peter
        Jag är riktigt taggad inför de kommande 6 veckorna, har planerat in en hel del fiske. Har bott i england i 10 år så inte haft möjlighet att fiskat högsäsong. Är det något man bör tänka på i gäddväg i november (fiskar mest i mälaren) - är fisken i regel långsammare när tempen i vattnet börjar sjunka? För tillfället står många gäddor pelagiskt där jag är, börjar det kanske röra sig innåt kanter när vintern kommer?

        Kommentera


        • #34
          I år var det som vanligt Westin Swim som var bästa betet för mig, men kanske mest p.ga att det är det jag fiskar med mest. Orättvis jämförelse.
          Inte prövat så mycket nya beten men däremot så är det första gången jag ordentligt kör med swim 15 samt 10 cm istället för bara 12 cm och jag började rätt bra med en fet gädda på 7,5kg i januari redan, samt ett par runt 6 kg under året. Fisket var som allra bäst i början på året för min del och sedan har det bara blivit sämre och sämre. Jag hoppas på att kunna fånga åtminstone en fin gädda till innan året är slut och om tiden räcker till.
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2019
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2020
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2021
          8:e plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2022
          2:a plats i Fiskesnacks Gäddfemma 2023

          Kommentera


          • #35
            Helt klart Rapala super shadow rap. Hot Pike eller scaled Roach. Spelar ingen roll och jag trollar mad paravan eller spinnfiskar det med ca2g the button sz under främre kroken. Viktigt för att inte tappa fisk är att köra med 2st fjäderringar.
            Om folk bara visste hur bra den är på vatten med högt fisketryck.. Behövs ingen finess,bara veva igå g lunken och sedan spinstopp. Möjligtvis en twitch för att ställa betet på sidan.
            Helt outstanding!

            Kommentera


            • #36
              Slog till och köpte ett kit från betesbyggarkiosken innan sommaren. Efter första gjutningen har jag inte kunnat förmå mig att fiska med andra gäddgummin.

              Mina absoluta favoriter i år är två egengjutna McRubbers. Den ena är transparent med glitter och UV-pulver. Den andra är en blandning av diverse slattar. Färgen är fuoroscerande senapsgul/brun med diverse olika glittersorter, med andra ord skitful. De två jiggarna har levererat "big time".

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 299 svar
              262 575 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg barnmorskan  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              858 svar
              139 365 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg gaddivar  
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 031 svar
              193 339 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Sundström76  
              Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
              7 svar
              2 140 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg billion
              av billion
               
              Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
              79 svar
              12 274 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Torekrok  
              Arbetar...
              X