Fast i prylträsket? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Fast i prylträsket?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Men en rulle går ju inte heller sönder på första passet, inte heller andra, utan snarare efter ett par år. Svårt att fånga upp det i ett produkttest. Däremot hypas ju saker väldigt lätt. Sån jäkla skillnad är det inte på spön och rullar egentligen mot idag och 5 år sedan. Visst lite lättare och spänstigare blir de med vad gör ett par gram hit eller dit. Sen är det en annan sak att det är skoj att köpa nytt men egentligen skulle jag fiska lita bra med de grejerna jag använde för 10 år sedan, även om jag bytt ut de flesta saker några varv på de åren.

Kommentera

Jag har aldrig behövt byta drev på en cykel eller i rulle... Min Biltemacykel 24-v är ca 12 år och de senaste 5 åren har den gått nästan varje arbetsdag... med lite olja ngn gång per år på utvändiga drev...

Men jag har inte så många nya rullar med "go gång" och MMG eller liknande om det har någon som helst betydelse?

Fiskar man ofta och med enbart två rullar, en till t ex borre och en till all gädda så slits de fortare men att anse drevbyte vara normalt om man går runt på 6-10 rullar till varierat fiske... nä.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mattiaz Visa inlägg
        Är det fler som är som jag som liksom fastnar i prylträsket?

Jag skaffade tex ett Megabass Levant F3-611 som jag tänkte ha till borrefisket och så mycket allround som möjligt ändå, nu sitter jag ändock och sneglar på Yasei LTD Perch Finesse 5-18 samt Poison Adrena 5-15g och är så sugen på att testa...

framförallt med tanke på Ned och neko-fiske så hade nog ett Yasei suttit som en smäck men Levantet är säkert good enough ändå...
        svårt att komma ur banorna känner jag, är det någon som känner sig träffad?
        sen längtar man såklart efter att isarna ska släppa också men det verkar ju dröja om man får lita på SMHI iaf..
        Har både Adrena och Yasei, inte hunnit fiska med Yasei dock men om du har några frågor, shoot. (Ja, jag har gått ner mig i träsket haha)

Kommentera

På tal om det där med prylar.. Vad har ni för tips på grejjer som alla borde skaffa men som man inte kommit på att man behöver än?

En sån grej för mig var en westin rig wallet som jag köpte i somras och som jag verkligen tycker är klockren! Jag får helt plötsligt på ett enkelt och överskådligt sätt med mig mycket av de där småplocket och bra-att-ha-prylarna som har en tendens att hamna lite överallt annars!

Finns det föresten något bra och kompakt verktyg för att klippa flätlina som fungerar på riktigt och över tid?

Kommentera

Ursprungligen postat av SjonsBaever Visa inlägg
            På tal om det där med prylar.. Vad har ni för tips på grejjer som alla borde skaffa men som man inte kommit på att man behöver än?

En sån grej för mig var en westin rig wallet som jag köpte i somras och som jag verkligen tycker är klockren! Jag får helt plötsligt på ett enkelt och överskådligt sätt med mig mycket av de där småplocket och bra-att-ha-prylarna som har en tendens att hamna lite överallt annars!

Finns det föresten något bra och kompakt verktyg för att klippa flätlina som fungerar på riktigt och över tid?
            Tycker ju darts sax är outstanding. Även savage gears får bra betyg i min bok.
            Haft båda ett par år nu och har dom med vid både sött och salt fiske. Märker ingen skillnad nu mot när dom var nya. Och splitringöppnaren funkar från hyffsat små ringar till de jag har vid havsfiske.

Kommentera

Utöver flytväst, bra vattentätt / avvisande (skal) kläder.

Kommentera

Jag skaffade Gunkis accessory box till småplocket och jag undrade varför jag inte skaffat något liknande tidigare. Fantastiskt bra att förvara beteslås, krokar, ringar, lekande mm i. Rekommenderas av mig iaf.

Kommentera

Ursprungligen postat av esox88 Visa inlägg

Tycker ju darts sax är outstanding. Även savage gears får bra betyg i min bok.
                  Haft båda ett par år nu och har dom med vid både sött och salt fiske. Märker ingen skillnad nu mot när dom var nya. Och splitringöppnaren funkar från hyffsat små ringar till de jag har vid havsfiske.
                  Detta låter ju riktigt bra! har provat några "vanliga" saxar men har känts som jag lika gärna kunnat prova böja linan fram och tillbaks till den gick av..

Kommentera

Detta låter ju riktigt bra! har provat några "vanliga" saxar men har känts som jag lika gärna kunnat prova böja linan fram och tillbaks till den gick av..
                    Ska det funka till flätlina på ett bra sätt krävs att saxen e tandad.
                    De jag har har jag dessutom köpt hiskeligt billigt.
                    Men skulle mer än gärna ge 89kr eller va de nu e darts sax kostar.
                    Savage gear saxen tror jag kosta 39kr eller nått sånt när jag köpte den. Va förvisso nått erbjudande när man handla för mer än en viss summa på olssons eller dogger. Men smidig e den iaf. Kommer med ett hölster man kan fästa i bältet eller liknande.

Kommentera

Även jag har saxen från savage gear och tycker den är suverän!
                      Har för mig att jag gav 40-50:- nånting, med hölster perfekt att fästa i bältet

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 858 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04