"Test av nya Svartzenstein Pro Extra ++ Limited Edition 2021 model. Ett helt nytt spö jämfört med förra årets version, nu med 31.2 tons grafit istället för 31, och nu är det klassat som medium-mellan-ganska-fast istället för medium-mellan-extra fast. Fantastiskt, vilken känsla, ett fynd för bara 2999:-"
Har alltid undrat hur det kan finnas en marknad för alla dessa olika märken och modeller och varianter?
Men visst, till viss del har jag väl trillat dit litegrann själv också. När jag återupptog fisket för några år sedan köpte jag ett 7' ABU vildmark teleskop-haspelset för 199:- och tänkte att det kommer jag klara mig bra med. Visst fångade jag både gädda och abborre med det, men fisket blir roligare med lite mer varierad utrustning.
Nu några år senare har jag en uppsättning av fyra olika haspel-utrustningar för olika fiske:
8-fots 10-45g för gädda
7-fots 3-15g för abborre
9-fots 10-30 för kustfiske efter näbbgädda/öring/makrill etc. Har även bottenmetat plattfisk och vitling med detta.
Sedan har jag faktist ett:
7-fots 2-7g UL för LRF. Detta hade man nog klarat sig utan och gått att fiska med abborr-setupen, men som sagt, ibland trillar man dit i pryltokeriet!

De flesta combos (spö+rulle) har kostat mig runt 6-700:-, tror gäddsetet faktiskt var 900:- men dyrare än så har jag inte sträckt mig.
Lämna en kommentar: