Megabass-spön - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Megabass-spön

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    Vilket levante spö skulle passa bäst för jiggfiske upp till 18g jiggskalle?

    F3-67LV2 ?

    vad jag har fattat det som så är levante underklassade? Eller villet spö skulle passa bättre? Tänkte eventuellt kila på ett från https://jdmtackleheaven.com/search?t...duct&q=Levante

    kliar i fingrarna nu :0)

    Kommentera


    • #12
      Jag skulle nog inte själv välja det spöt till 18g skallar, jag har f3-611 och skulle inte fiska det med 18g skalle och dessutom på med en gummikropp efter det.

      Jag skulle säga F4-68 (ej provat själv) eller möjligtvis F4-72 som är specat till 28g men klarar väl lite mer i mitt tycke och detta äger jag själv.

      Kommentera


      • #13
        Var och kände på ett Megabass Levante F3-611LVS2 (2 delat) och jag tyckte den kändes bra i balansen med en Daiwa 20 Fuego LT 2000. Men så plockade säljaren fram ett Megabass Destroyer SP P5 F3-611xs Landsat (odelat), oj vilken skillnad i balansen med samma rulle, riktigt skönt spö. Dock inte riktigt överens med det nya 3D-karbonhandtaget.

        Kommentera


        • #14
          Hmm men när jag kollar så står det att f3-67lv2 är fast och f68 är normal, man vill kanske inte köpa för klent spö men heller inte för svampigt.. kanske får åka klämma å känna nåndag istället!

          Kommentera


          • #15
            Jag har det spöt: F367lv2. Aldrig att den klara 18g. Den är visserligen fast, men närmare reg- fast än x-fast. 10g + trailer skulle jag säga funkar ffde bra. Högre vikt är suboptimal. Jag ser det snarare som rig än jigg spö. Men har bara haft en timme med öppet vatten med det.
            Förresten stötte jag på en annons på Blocket där någon i Västerås säljer flera av de nämnda modeller. Kan dock inte kopiera länken in här

            Kommentera


            • #16
              https://www.blocket.se/annons/vastma...e_jdm/99521555

              Kommentera


              • #17
                Alla e sålda utom 10-40g redan

                Kommentera


                • #18
                  Aldrig prövat ett Levante men tänkte ett tag slå till på en modell till knyckwobbler (twitch). Många i spöserien förefaller ha en aktion åt det hållet eller andra beten som ger motstånd, dvs till annat än främst jiggfiske.

                  Levante är dyra här, knappt hälften så dyra i Japan +omkostnader förstås. Fel tråd men sökte jag ett så kort spö till jigg så skulle jag iaf känna på Zodias eller Expride, rent av P. A. den som är närmast i pris och om det sätter hinder vid köp i Sverige, överväga import.

                  Kommentera


                  • #19
                    Visst är de dyra, skitdyra om man betänker att man får budgethandtag i EVA för en femtiolapp monterade på dom...men det gör dom ju lätta...
                    Never let your memories be greater then your dreams...

                    I händerna på ett klantarsel blir även den dyraste utrustning förvandlad till odugligt skit...

                    Kommentera


                    • #20
                      Som alternativt hardbaitspö så rekommendera jag Major Craft Days serien. Har ett odelat ML som jag använder både till blades som till twitch -70mm/ 1-2m djuptgående. Funkar kanon.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 318 svar
                      264 523 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Tommy_Lagebro  
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      857 svar
                      139 715 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 17:03
                      1 031 svar
                      194 187 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 162 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 416 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X