Haspelspö för Ned Rig - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Haspelspö för Ned Rig

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Låter som ett vettigt tips, finns den i grövre varianter? Jag tror att Yasei Power finesse 215 är ett ”typiskt” jiggspö mer än gjort för t ex Ned. Men toppen vet jag inget om, kan ju vara känslig nog med så pass dyr kolfiber… Vilka specifikationer får Perchzillaspöt?

Kommentera

Upp till 12-15g. Jag kan just nu inte berätta så mycket mera om det. Har haft några sample under utvecklingen. Men sista finslipning var mot grid på film å foto pga olika orsaker. Så jag ser själv framemot att hålla slutprodukten i handen. Fuji hade leveransproblem, fabrikerna själva hade limiterad el ett tag så de kunde inte winda ringarna, eller baka blanks...- så, allt blev fördröjd. Men de ska komma denna månad.

Kommentera

Ang. PureLure: ja, det finns ett ML med. Har inte testat det. Finns även ett 2,33 med samma blank som jag har.
        Jag testar även lite andra modeller. Även ett castingmodell i Seabedserien som är 2,30 och som känns trevlig.

Kommentera

Ursprungligen postat av Trille66 Visa inlägg

Du råkar inte ha Shimano Yasei LTD Power Finess oxå?
          Nej, men har viftat med det i butik, påminner om expride väldigt mycket under torrviftning

Kommentera

Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg

Nej, men har viftat med det i butik, påminner om expride väldigt mycket under torrviftning
            Känns som man täcker upp ganska många av teknikerna inom finess om man har både Yasei LTD Power Finesse och Yasei LTD Perch Softbait Finesse
            Senast ändrad av Trille66; 2022-03-11, 18:30.

Kommentera

Känns som man täcker upp ganska många av teknikerna inom finess om man har både Yasei LTD Power Finesse och Yasei LTD Perch Softbait Finesse
              Utan att ha fiskat med det senare så tror jag också att det är så. Om det inte är bråttom dock så släpps nya Expride till sommaren, kan vara värt att kika på isåfall

Kommentera

Ursprungligen postat av Herrlin Visa inlägg

Lite offtopic men vad får man ut av torrviftning inomhus? Det känns lika givande som att sparka på däcken vid bilköp. Jag är ärligt nyfiken eftersom jag aldrig under mina 40 år som fiskare torrviftat med ett spö. Söker man någon form av självsvängning eller vad händer?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ziggystardust Visa inlägg

Lite offtopic men vad får man ut av torrviftning inomhus? Det känns lika givande som att sparka på däcken vid bilköp. Jag är ärligt nyfiken eftersom jag aldrig under mina 40 år som fiskare torrviftat med ett spö. Söker man någon form av självsvängning eller vad händer?
                  Är för mig att prova spöt med lite olika rullar, känna var balansen sitter och aktionen i spöt (med hjälp av säljaren).

Kommentera

Är för mig att prova spöt med lite olika rullar, känna var balansen sitter och aktionen i spöt (med hjälp av säljaren).
                    Att få en känsla av balansen med olika rullar kan jag förstå. Men de som på riktigt viftar helt hejdlöst förstår jag inte.

Kommentera

Tycker att torrvifta ge mig faktiskt en ganska bra första uppfattning om spöt och klingan. Jag får en känsla för balansen, återställhastighet, om kastvikten ligger någonstans i närheten av vad jag letar efter, och slutligen (om någon håller i toppen) om aktionen.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 863 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04