"Åh nej, inte en till havsöringstråd..." - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

"Åh nej, inte en till havsöringstråd..."

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #31
    RUSTY HOOK Köpt ett Air Spin än? Har själv ett 8' 12-29g som är en keeper, köpt billigt.

    Annars om HÖ står på den menyn idag så finns mkt av intressanta spön för seabass, så nära HÖ man kan komma längs Japansk kust.. . Tex Daiwa Labrax om du vill spara några tusen, Morethan Spinning EX 93ML/M eller kanske och sannolikt inom din budget:
    https://jdmtackleheaven.com/products...nity-s906ml-rf

    9'6" 5-32g regular fast, finns kortare och längre. Vikt är inte allt utan balans men 128g fördelat på 9'6" är nästan både imponerande och lite skrämmande! Funderar på att ta upp HÖ-fisket och tittar lite på Shimano Dialuna B96ML.. med trigger, Jdmtackleheaven har en hel del...
    Senast ändrad av anteman; 2022-03-06, 12:51.

    Kommentera


    • #32
      Ursprungligen postat av anteman Visa inlägg
      RUSTY HOOK Köpt ett Air Spin än? Har själv ett 8' 12-29g som är en keeper, köpt billigt.

      Annars om HÖ står på den menyn idag så finns mkt av intressanta spön för seabass, så nära HÖ man kan komma längs Japansk kust.. . Tex Daiwa Labrax om du vill spara några tusen, Morethan Spinning EX 93ML/M eller kanske och sannolikt inom din budget:
      https://jdmtackleheaven.com/products...nity-s906ml-rf

      9'6" 5-32g regular fast, finns kortare och längre. Vikt är inte allt utan balans men 128g fördelat på 9'6" är nästan både imponerande och lite skrämmande! Funderar på att ta upp HÖ-fisket och tittar lite på Shimano Dialuna B96ML.. med trigger, Jdmtackleheaven har en hel del...
      Nä inte köpt nåt spö än, är inte riktigt nöjd med Airspins specs, det finns ju Sportex beyond seatrout oxå på 10fot 11-31gram med sweetspot på 25gram å dom specsen är det jag är ute efter så jag har inte bestämt mig än, ett sånt dyrt spö vill jag helst känna på innan köp så jag avvaktar lite så det inte blir fel, behöver nog åka till Danmark där man kan känna å klämma på dom i butik innan köp..

      Kommentera


      • #33
        Ja import är en dyr chansning, här verkar den ha gått hem iaf med en bättre sweet spot som det verkar https://www.henry-gilbey.com/blog/sh...remotely-cheap

        Kommentera

        Foton

        Collapse

        Relaterat

        Collapse

        Ämnen Statistik Senaste inlägg
        Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
        2 305 svar
        262 970 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg JontaK
        av JontaK
         
        Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
        858 svar
        139 460 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg gaddivar  
        Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
        1 031 svar
        193 776 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Sundström76  
        Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
        7 svar
        2 144 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg billion
        av billion
         
        Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
        79 svar
        12 337 visningar
        0 gillar
        Senaste inlägg Torekrok  
        Arbetar...
        X