Hjälp med JDM - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Hjälp med JDM

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Hjälp med JDM

    Hejsan. Det är så att min fru är hemma i Japan igen med lillflickan och jag fick stanna hemma så hon tycker väldigt synd om mig och tjatar på mig att jag ska säga till henne vad som hon ska köpa åt mig och jag har skitsvårt att komma på något. Låter kanske lite som ett i landsproblem och man borde hålla käften men jag ber ödmjukast om tips.
    Om ni hade en fru med dåligt samvete som vill handla åt er vad skulle ni be om då? Hon är då i Yokohama och Tokyo så det mesta går att få tag på.
    Vi kan bortse från isuzu kyogo då hon redan har varit i en lokal butik och beställt.
    Tips på beten utrustning som eller vad som funkar. För jag kan fr mitt liv inte komma på något.
    Snälla hjälp mig att göra min fru glad

  • #2
    Herregud pojk! Vilka problem. Frågan är vad ska hon inte köpa? Finns ju allt kul, mycket till klart mycket bättre pris om det nu skulle finnas här hemma. Ex megabass som nu säljs här men till sådana ockerpriser så det går inte motivera köp i Sverige.
    gillar du dessutom UL fiske så är Japan nr 1.
    bara kolla upp vad du gillar att fiska efter och med vad för grejer och välja något därefter.

    Kommentera


    • #3
      Det hade varit till hjälp att veta vilka arter du fiskar efter. Japanerna har ju mycket fint som kan användas till vårt abborrfiske. Googla på BFS.
      sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Herregud pojk! Vilka problem. Frågan är vad ska hon inte köpa? Finns ju allt kul, mycket till klart mycket bättre pris om det nu skulle finnas här hemma. Ex megabass som nu säljs här men till sådana ockerpriser så det går inte motivera köp i Sverige.
        gillar du dessutom UL fiske så är Japan nr 1.
        bara kolla upp vad du gillar att fiska efter och med vad för grejer och välja något därefter.
        Ja det borde jag kanske nämnt att jag kör mer eller mindre bara bfs. Kör ett spö en rulle och står och kastar. Så den stora isuzu är som sagt redan klart för det men tänkte kanske lite mjukbeten eller wobblers som kan funka bra till abborre här i Sverige eller något häftigt glasfiberspö som jag inte känner till.

        Kommentera


        • #5
          Anglo och Co. UL-glasfiberspö att para ihop med din ISUZU Kogyo. Då har du en av de absolut bästa och mest eftertraktade BFS (mountain stream BFS åtminstone) kombinationerna på hela vida världens marknad.

          För övrigt är ju ISUZU BC421SSS min drömrulle. Jag skickar dig ett PM angående lite frågor om denna.

          Kommentera


          • #6
            Ursprungligen postat av Benjamin S Visa inlägg
            Anglo och Co. UL-glasfiberspö att para ihop med din ISUZU Kogyo. Då har du en av de absolut bästa och mest eftertraktade BFS (mountain stream BFS åtminstone) kombinationerna på hela vida världens marknad.

            För övrigt är ju ISUZU BC421SSS min drömrulle. Jag skickar dig ett PM angående lite frågor om denna.
            Hej svarade på ditt pm=)
            Du får ursäkta lite sent svar. Fick storlarm så jag satt fast där i 12 timmar med en massa rökdykning. Tar ett tag att hämta sig och komma tillbaka.
            Just som sagt bc421sss är vad frugan letar efter. Har inte fått några garantier men i tokyo och kan språket så borde det inte vara några problem och skulle det eventuellt vara leverans tid får svärmor skicka när den kommer. Glasfiber spö har jag alltid varit lite intresserad av men denna gång skippar jag nog det pga att göra det så enkelt som möjligt för frugan på flyget. Har en 3 åring med sig så hon kommer få fullt upp i bagage iallafall.
            Men hon sa att hon skulle plocka ihop lite mjukbeten på måfå i mindre storlekar och jag bad om grejer som såg så skumma ut som möjligt bara för att det är kul att prova lite nytt och inte bara shadjiggar.

            Kommentera


            • #7
              Verkar tyvärr inte bli någon Isuzu på ett tag om jag har otur. Så som det funkar är att man får ställa sig i kö sen lottar dom ut rullarna så det är ingen direkt ordning så. Nu står man i kö iallafall men man vet inte om det tar en månad eller ett år.
              Men det är ok för det fick bli en shimano conquest bfs hg så länge medan man står i kö.

              Kommentera


              • #8
                Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg
                Verkar tyvärr inte bli någon Isuzu på ett tag om jag har otur. Så som det funkar är att man får ställa sig i kö sen lottar dom ut rullarna så det är ingen direkt ordning så. Nu står man i kö iallafall men man vet inte om det tar en månad eller ett år.
                Men det är ok för det fick bli en shimano conquest bfs hg så länge medan man står i kö.
                Klart! Man måste trösta sig med något.

                Kommentera


                • #9
                  Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg

                  Klart! Man måste trösta sig med något.
                  Precis. Sen att den stod ganska högt på min vill ha lista med så är det inte helt fel. Har hört mycket bra om den och den är ju jäkligt läcker med.

                  Kommentera


                  • #10
                    Ursprungligen postat av Jema Visa inlägg
                    Hej svarade på ditt pm=)
                    Du får ursäkta lite sent svar. Fick storlarm så jag satt fast där i 12 timmar med en massa rökdykning. Tar ett tag att hämta sig och komma tillbaka.
                    Just som sagt bc421sss är vad frugan letar efter. Har inte fått några garantier men i tokyo och kan språket så borde det inte vara några problem och skulle det eventuellt vara leverans tid får svärmor skicka när den kommer. Glasfiber spö har jag alltid varit lite intresserad av men denna gång skippar jag nog det pga att göra det så enkelt som möjligt för frugan på flyget. Har en 3 åring med sig så hon kommer få fullt upp i bagage iallafall.
                    Men hon sa att hon skulle plocka ihop lite mjukbeten på måfå i mindre storlekar och jag bad om grejer som såg så skumma ut som möjligt bara för att det är kul att prova lite nytt och inte bara shadjiggar.
                    Finns garanterat roliga typ 4delade spön som ryms i resväskan

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 305 svar
                    262 868 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg JontaK
                    av JontaK
                     
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 453 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 748 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 144 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 322 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X