Aldrig mer Savage Gear! - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Aldrig mer Savage Gear!

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Aldrig mer Savage Gear!

    Jag är fascinerad över hur detta märke överlever på marknaden. Precis allt jag köpt med deras logga har gått sönder, eller varit sönder när jag fått det. Nu senast så köpte jag två ex av ett utgående spö på utförsäljning då jag (självförvållat denna gång) knäckt toppen på det jag hade. Gillade klingan så pass mycket så tänkte det kunde vara värt det. På det ena jag fick så var ringarna helt krökta, på det andra var lacken över lindningarna sprucken. Ett annat dyrare spö som jag hade ramlade bokstavligen sönder, delar av handtaget lossnade efter ett par fisketurer och även där blev det stora sprickor i lacken vid spöringarna. Kan tillägga att jag är väldigt varsam med mina prylar. Inte ens en hoodie kan de göra, hela fodret lossnade efter två tvättar. Är färdig med deras prylar. Vad har ni för erfarenhet, upplevelser ni samma dåliga kvalité eller har jag haft en jävla otur?

  • #2
    Aldrig haft nåt problem.
    Har använt spön, håvar, mängder av beten, kläder m.m. de senaste 10 åren. En av mina favorittillverkare.

    Kommentera


    • #3
      Tycker kvalitén har blivit betydligt bättre över lag på deras produkter senaste åren, det mesta känns bra nu & är likvärdigt sina konkurrenter

      Spöna är det jag har gillat mest med Savage Gear, dom gör spön som är roliga att fiska med & än så länge är det inget som har gått sönder.

      Kommentera


      • #4
        Ursprungligen postat av Grejo Visa inlägg
        Aldrig haft nåt problem.
        Har använt spön, håvar, mängder av beten, kläder m.m. de senaste 10 åren. En av mina favorittillverkare.
        Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Spöna är det jag har gillat mest med Savage Gear, dom gör spön som är roliga att fiska med & än så länge är det inget som har gått sönder.
        instämmer

        Kommentera


        • #5
          Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
          Tycker kvalitén har blivit betydligt bättre över lag på deras produkter senaste åren, det mesta känns bra nu & är likvärdigt sina konkurrenter

          Spöna är det jag har gillat mest med Savage Gear, dom gör spön som är roliga att fiska med & än så länge är det inget som har gått sönder.
          Intressant att du säger det, jag pratade nyligen med en handlare som sa att kvaliteten hade ökat sedan Pure Fishing köpte upp dom. Dvs senaste året då, skulle anta att saker flyttas in till deras produktionslinjer.

          Kommentera


          • #6
            Du har sannolikt haft lite otur, "prispressade" produkter behöver inte vara dåliga men CQ har nog lägre prio, alltså fler måndagsex...

            Har ett par SG spön och precis som Cosmoz 08 gillat jag deras klingorna, spöna för pengen man betalar, inga problem för mig. Har några beten, håv och de funkar de med. Kläder, ryggor m m. har jag inte prövat än men de har en alltmer ökad bredd i deras produktlinjer som ser vettiga ut på pappret iaf.

            Att PF köpt upp dem visste jag inte, ett byte av produktionslinjer vet jag inte om jag ser som positivt om det innebär helt nya leverantörer av klingor t ex, kanske blir då ett SG spö ett sminkat ABU eller Michell-spö, inte negativt i sig men mer av samma om ni förstår.

            Kommentera


            • #7
              Låter trist! Usch, du måste haft maximal otur. Har personligen inte upplevt de problemen du nämner.

              Har alltid gillat SG, bra komplement till alla andra tillverkare. Tycker de är innovativa, tar fram många nya beten o.s.v.. Som många säger, har en del roliga prisvärda spön med bra aktioner. Upplever inte alls att de ska ha gjort sig kända för dålig kvalitét.
              Senast ändrad av gabbu; 2023-05-25, 08:30.

              Kommentera


              • #8
                Tråkigt att du fått måndags ex
                Jag har haft 4 olika sg spö och dom har vari riktigt bra att fiska med äger aven ett ställ som är inne på 4 året och håller fortfarande.

                Kommentera


                • #9
                  Vissa saker håller jag med om. Köpte en ryggsäck där alla dragkedjor gick sönder per omgående. Samma med deras håv. Nätet sprack när jag hade håvat en skaplig gädda.

                  Däremot håller jag med andra om deras spön, roliga att fiska med, de jag prövat. De har några bra beten också och en av marknadens bästa beteslås.

                  Kommentera


                  • #10
                    Har också haft en handfull spön från SG, aldrig några problem. Hållt bra och inte haft antydan till att ens börja gå sönder trots att dom fått slita tungt och hanterats hårt.

                    Har en hel drös med både jiggar och hårdbeten som jag håller högre än många andra större kommersiella namn.
                    Krok och annat småplock är också ofta väldigt prisvärda med högre kvalitet än andra märken.

                    Kläder, ingen aning. Deras rullar, ingen aning.

                    Linorna vet jag att dom fick en hel del skit, dock heller aldrig använt dessa. Men deras FC till tafsar har jag också använt i många år.

                    Så kan inte alls känna igen den sidan du berättar om...

                    Kommentera

                    Foton

                    Collapse

                    Relaterat

                    Collapse

                    Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 299 svar
                    262 582 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg barnmorskan  
                    Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                    858 svar
                    139 375 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg gaddivar  
                    Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                    1 031 svar
                    193 494 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Sundström76  
                    Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                    7 svar
                    2 141 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg billion
                    av billion
                     
                    Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                    79 svar
                    12 282 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Torekrok  
                    Arbetar...
                    X