Savagear rullar - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear rullar

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Savagear rullar

Snabb fråga till er " rull nördar " där ute...

Är Savagears rullar något att ha eller är det knappt bättre än kastking o dyl ??

// Sadda

Som rullnörd skulle jag hellre köpa direkt från Kina. Det går ju att få både en helt ok rulle och slippa SGs 50% logo-påslag.

Kommentera

Så det är skräp ??

Kommentera

Nej läs om läs rätt -utan sgloggan köper du samma för runt halva priset kompis
        kinatillverkad ja men går att få den för halva priset liksom mycket annat om man letar -man finner både toppar och dalar ibland men i slutändan så brukar man vara nöjd

Kommentera

Definitionen av skräp är ganska vid. Som rullnörd/-snobb tycker jag att en hel del även av Abu, Daiwa och Shimano är skräp även för en massa pengar.

Om du gillar moderna lågprofilsrullar i mellanprisklassen går det att hitta motsvarande billigt från Kina. Om du däremot (som undertecknad) munnkräks av linföraren av plast på en Calcutta D kommer det nog ta ett fåtal år innan du kan köpa riktigt flotta grejer från kina. Men det är ju på gång med riktigt justa kinarullar. Inget snack om saken…

Kommentera

Fick möjligheten att prova polarns savagegear rulle & den kändes inte alls trevlig kan inte säga något positivt om den, både Daiwa & Shimano har rullar i samma pris segment & dom är riktigt trevliga & funkar mkt bra.

Kommentera

Vad jag har läst så verkar det vara så att Shimano och Daiwa tillverkar rullar i egna fabriker och vissa dyra ABU rullar tillverkas i egen fabrik, det mesta av alla andra märken tillverkas i 3-4 olika storfabriker i Asien där samma kvalite av rullar rullar ut med olika logotyper och små skillnader.
              Och därför kan man få tag på olika Kina rullar som är av liknande kvalitet fast billigare än vissa märken som sagt.

Kommentera

Ursprungligen postat av Sadda Visa inlägg
                Snabb fråga till er " rull nördar " där ute...

Är Savagears rullar något att ha eller är det knappt bättre än kastking o dyl ??

// Sadda
                Jag köpte en som jag är riktigt riktigt nöjd med. La väl runt 7-800kr på så det är ingen super proffs rulle men förut som åker ut regelbundet varje vår och höst och så mycket däremellan duger den finfint. Jag kan tillägga att jag har köpt en ”kinarulle” med och ..nja. Att vissa saker tillverkas i kina på licens(som betyder i regel gedigen kvalitetskontroll) betyder inte att alla rullar därifrån är ”the shit” alltid är det nått skit dom snålar in på och det märks.

Kommentera

Det funkar, Savage Gear är inte ett märke som vill förlora tillit eller respekt från deras lojala kunder. Jag har för mig att deras rullar inte passar på alla rullfästen där ute... Till exempel om du vill använda en Savage Gear rulle på ett Abu spö eller något annat så passar det inte.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                  6 svar
                  1 868 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Benjamin S  
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04