Rulle till gädda? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Rulle till gädda?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Tralad
    replied
    Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
    Vilka problem har du haft med dina revo beast? De rullarna har överlag varit rätt okey. Tranx och särskilt calcutta conquest har varit riktiga problem rullar så har du haft problem med beast är de nog inte rätt väg att gå. Daiwa tatula har dock verkat fungera bra så dem kan du även kika på.
    Gnisslande och andra ljud (troligtvis från kugghjul) både när jag vevade och kastade ut. Även klickande vid invevning samt trögt när man börjar veva.

Lämna en kommentar:

• Backslag
    replied
    För egen del använder jag klassiska runda Ambassadeurer, 4500- och 5000-storlek. De är stryktåliga och pålitliga. Den äldsta köpte jag när jag var 17 och jag är nu 50 år äldre. Den funkar fortfarande invändningsfritt.

De senaste har jag köpt på Tradera. Saknas kartongen eller etuiet blir inte priset så högt, även om rullen knappt har varit vid sjön.

Lämna en kommentar:

• engqvist
    replied
    Vilka problem har du haft med dina revo beast? De rullarna har överlag varit rätt okey. Tranx och särskilt calcutta conquest har varit riktiga problem rullar så har du haft problem med beast är de nog inte rätt väg att gå. Daiwa tatula har dock verkat fungera bra så dem kan du även kika på.

Lämna en kommentar:

• Tralad
    started a topic Rulle till gädda?

Rulle till gädda?

Jag undrar vad man ska ha för rulle till gädda i dagsläget. Har haft två stycken Revo Beast och båda har haft problem efter två säsonger, dags för något nytt. Har sneglat på rullar som 13 fishing Concept A3, Shimano Tranx B och till och med Westin W6. Är det värt att titta ännu längre upp i prisklasser till Shimano Calcutta etc. Dessutom behöver jag en bra rekommendation på lina till rullen.

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
273 650 visningar
0 gillar
Senaste inlägg engqvist  
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
13 svar