Berkley Fireline Flame Green (multirulle) - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Berkley Fireline Flame Green (multirulle)

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Berkley Fireline Flame Green (multirulle)

Har en oanvänd abu garcia revo beast som jag planerar att använda till våren.
    Jag tror dock jag gjorde bort mig och köpte Berkley Fireline Flame Green lina som tydligen är anpassat till haspelrullar, vilket jag missade.
    Går det ändå att köra med den eller kommer jag få stå med ett skatbo?

Äsch inte fan är det olika linor hur fan skulle tillverkningen av dom se ut då ?
    nån reklamhipster som fått fnatt på med linan och blöt beten .

Kommentera

Fireline ska ha en plattare profil som skär vattnet bättre, det gör även att risken ökar att den skär in lättare i spolen på en multirulle och nyper fast.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
        Fireline ska ha en plattare profil som skär vattnet bättre, det gör även att risken ökar att den skär in lättare i spolen på en multirulle och nyper fast.
        Helt rätt

Kommentera

Jag har en skrikgul Fireline på en Ambassadeur, och den kastar sämre än 0,35 nylon eller Biltemas flätade regnbågslina.

Kommentera

Ursprungligen postat av Cosmoz 08 Visa inlägg
            Men på en gäddrulle ska det väl mycket till ? En revo beast spolas nog inte med 0.14 tunna abborrlinor är nåt annat och ett rent sattyg ibland
            gått över mer och mer på Saratoga x8 på rullarna och märker ärligt ingen skillnad i kastlängd/slitage jämfört med flashiga märkeslinor a’la spidewire osv

Kommentera

Saken är den att linan är stel, ni som testat linan vet vad jag menar. Så det kan vä vara ett problem vid mutirulle? (Linan är 0.32)
              Click image for larger version  Name:	20260317_015619.jpg Views:	0 Size:	1,41 MB ID:	2665481

Kommentera

Ursprungligen postat av Robalm Visa inlägg
                Saken är den att linan är stel, ni som testat linan vet vad jag menar. Så det kan vä vara ett problem vid mutirulle? (Linan är 0.32)
                Click image for larger version Name:	20260317_015619.jpg Views:	0 Size:	1,41 MB ID:	2665481
                Den är mkt stel i början
                Har kört med den linan i stl 0,26mm på haspel & Norgefiske & tyckte den blev trevlig efter lite fiske.

Kommentera

Ursprungligen postat av Robalm Visa inlägg
                  Click image for larger version Name:	20260317_015619.jpg Views:	0 Size:	1,41 MB ID:	2665481
                  Jag har köpt den av misstag en gång till multi och tycker det blir skit, hade jag varit du skulle linan åka av, gillar den inte ens på haspel. Nuförtiden sitter det stealth smooth på samtliga rullar.

Kommentera

Ursprungligen postat av Mathias 70 Visa inlägg

Jag har köpt den av misstag en gång till multi och tycker det blir skit, hade jag varit du skulle linan åka av, gillar den inte ens på haspel. Nuförtiden sitter det stealth smooth på samtliga rullar.
                    Kan du berätta lite mer om varför du valt Stealth Smooth till alla?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    272 575 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13