Savagear Freestyler flopp eller succé? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear Freestyler flopp eller succé?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Abelsson Visa inlägg
    Du ser... Du hittade ett bete som tilltalar dig som sportfiskare...

//Abel
    Helt rätt! Jag hittade ett bete som jag tror gäddan gillar...

Kommentera

• I övrigt tycker jag alla skall vara mer snälla mot varandra samt visa mer ödmjukhet.
      Tror vi kommit fram till att Freestylern är ett bra bete med ett töntigt namn( kom på det nu iof) Finns ett gammalt bete från USa som ser exakt likadant ut, men det är så udda så inte David och Mads kunnat hitta det

Nästa skapalse från skapelse från Savagegear kommer heta HILOW ett orginellt namn samt att man kommer kunna justera djupgåendet via skeden, den ni!!

Vill påpeka för eventuella mindre vetande att det går alldesl utmärkt blanda sanning med lögn.[/QUOTE]

Det påtänkta namnet var klart mycket roligare Azkikr tror jag det var.

Den där HILOW låter spännande tänk att med ett enkelt handgrepp kunna fiska på just det djup där gäddan befinner sig helt ortroligt. Längtar redan efter att prova.
      Gädda & Jäger
      www.gaddajager.se

Kommentera

• Ursprungligen postat av DavidL Visa inlägg
        Även jag gillar umgänget, miljön och allt det andra runt fisket. Dom bitarna påverkas lite av vilket bete man använder? Och det var inte riktigt det den här tråden handlade om, utan om Feestyler var succse eller fiasko?
        Jag uppfattade det som att många inte gillade gången, inte trodde på den? Därför gav jag min syn på det.
        Skall man bara få så många stora som möjligt är naturligt bete i de flesta fall överlägset, men spinn/jerk är ju roligare med kraftigare upplevelser!
        Därför vill jag ha ett konstbete som liknar ett naturligt bete så mkt som möjligt.
        En stor gädda är en extra krydda som gör en bra dag, till en fantastisk dag! Därför vill jag komma i kontakt med så många som möjligt, under intressanta omständigeter, i gott sällskap och i en vacker miljö!
        Du sa de, amen!

Kommentera

• GösJonas: Jag är född i norrland, och har vuxit upp i skogen. Då blir man inte någon speciellt social varelse.. Sen prioriterar jag oftast ett bra fiske med begränsat sällskap, framför ett dåligt fiske i gott sällskap.
          Den långes fest var mycket trevlig, även om jag kunde skött visa saker snyggare. Dock var den stekta falukorven hos dig kl 3 på natten mycket tröstande!!

Jag fiskar freestylern med jämn inspinning och jerkar korta jerk ca 20cm, kanske 1/sek? Då går betet ganska rakt i vattnet, men slingrar fram lite oregelbundet. Sticker ut med ngn meter mellanrum, darrar, visar buken. Ger enligt mig ett levande intryck?
          Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

• Du skulle bott kvar i betongen längre så det blivit folk av dig!!!

Levande intryck eller ej något trimmar fisken och det räcker, betet är bra som fan Jenk missade en feting direkt på det när vi andra inte fick ett skit. Fast vi vill inte gärna erkänna det. Men nu fick du och Mads uppmärksamhet, jag skickar marknadsföringsfakturan till Mads.

Har lagt på mig en trave toerier jag skall motbevisa någon dag med diverse experter inom området. Det mest idiotiska jag vet är när folk på allvar tror att en gädda känner igen ett bete som är gäddfärgat. Det skulle kräva att den förstår hur den själv ser ut vilket den inte gör. Endast Primater samt delfiner och Elefant har man kunnat bevisa förstår sin spegelbild. Barn fattar inte ett skit förrän två års ålder. Att den hugger har inget med det att göra. Som du var inne på David det är säkerligen mer med nyanser mm att göra.
            En färg är olika beroende på ögats uppbyggnad och vi vet inte ett skit om hur fiskar ser färger, eller andra djur med olika ögon, tolkning av hjärnen mm.
            Vi överdriver ofta vårat bytes klokhet de fattar inte mkt alls.

Ähh skall inte snöa in på det, skit ner er!!!

Kommentera

• Gös Jonas, för att förtydliga ett av de få väsentliga inlägg du någonsin skrivit!

Ta en gäddfluga typ MT X G/G och lägg den vid sidan om en fullt naturtrogen Salmo! Lyft båda betena i vardera hand! Man blir lite förstummad... när det självklara valet för mig (om livet stod som insats, om jag lyckas fånga en gädda eller ej) är den hängande flash-högen som bara ser dum ut!

Det gäller att ha rätt spö till vissa beten... Freestylern är ett sådant bete. Vem fan gillar massproducerade perfekta side to side beten längre? Varför annars höja alla hemsnickrare till skyarna, där gången många ggr varierar från bete till bete trots samma modell?

Kommentera

Problemet är att bra färger inte säljer! Dova naturtrogna är för tråkiga och syns inte på hyllorna, det är skrikfärgerna som syns bäst och som attakeras först både av oerfarna gäddfiskare och gäddor.
                Jag har varit med och tagit fram några nya färger som borde landa nu i dagarna, ytterligare 4 kommer efter nyår.
                Knepet är att försöka hotta upp betena med meningslösa detaljer för att "lura" fiskarna att köpa det, så det får tid i vattnet. Samtidigt som detaljerna inte får vara så anskrämliga så att gäddorna skräms.
                Det är en balansgång på slak lina, men lyckas man så får fiskarna ett bete dom tycker är intressant och som dom fiskar med känsla. Och som även dom stora gäddorna accepterar?
                Stämmer det verkligen att naturtroget inte säljer, ta tex Skitmörten, den färgen måste väl vara en av de mest sålda.

Kommentera

• Vilken fisk ser ut som en skitmört?
                  Det var jag som började kalla den skitmört. Rapalas färg är orginalet.
                  Sen kopierades färgen och buken blev bredare och skrik orange, sidan blev olivegrön/gul med glitterflake i och liknar inget naturligt längre. Orginalet däremot ser ut som en mört som hängt och blivit solblekt, en matt dassig skitmört! Som funkar i de flesta vattenfärger, naturlig men ändå annorlunda.
                  Jag ville göra freestyler skitmört som Rapalas orginal, men ingen trodde att det skulle vara en bra ide?
                  "orginalet" är tråkigare än kopian, säljer sämre!
                  Naturliga färger är rapalas naturliga mört, salmos mört och abborre. Inget överdrivet glitter och överdrivna detaljer.
                  Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Vilken fisk ser ut som en skitmört?
                    Det var jag som började kalla den skitmört. Rapalas färg är orginalet.
                    Sen kopierades färgen och buken blev bredare och skrik orange, sidan blev olivegrön/gul med glitterflake i och liknar inget naturligt längre. Orginalet däremot ser ut som en mört som hängt och blivit solblekt, en matt dassig skitmört! Som funkar i de flesta vattenfärger, naturlig men ändå annorlunda.
                    Jag ville göra freestyler skitmört som Rapalas orginal, men ingen trodde att det skulle vara en bra ide?
                    "orginalet" är tråkigare än kopian, säljer sämre!
                    Naturliga färger är rapalas naturliga mört, salmos mört och abborre. Inget överdrivet glitter och överdrivna detaljer.
                    Kommer ihåg FJ där jag såg den benämnas skitmörten första gången. Blev lite förvånad när BJ kom som skitmört, den färgen som vi kallade guldmört.
                    SSR med olivgrönt tonad rygg och svagt orange buk och dassigt silverfärgade sidor är en dräpare även den......

//Stefan
                    Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

• Ursprungligen postat av Kenzo Visa inlägg
                      Stämmer det verkligen att naturtroget inte säljer, ta tex Skitmörten, den färgen måste väl vara en av de mest sålda.
                      Jag har visserligen sett en del mörtar med röda och orangea inslag, men aldrig un der hela buken. Jag kan inte förstå varför vartenda bete som kommer i en fin naturfärg skall ha antingen orange, eller röd mage?
                      sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 643 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist