Savagear Freestyler flopp eller succé? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear Freestyler flopp eller succé?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
    Vet inte om jag är ute och cyklar. Men jag tycker att lättfiskat skall vara A & O. Man skall väl inte behöva gissa om betet fiskar där ute eller ej. Ett bete skall enligt mig vara lätt kontrollerat och inte tung jobbat.
    Precis. Nu har jag dålig koll på de exklusiva handgjorda träjerksen som finns men jag är inte sugen på att köpa beten för flera hundra kr/st när t.ex Buster Jerk och Salmo slider både är billigare, väl fungerande och framför allt lättfiskade även för en nybörjare som mig. Ett eller ett par korta testkast så man kan se betet och "känna av det" ska vara allt som behövs.

Kommentera

Ursprungligen postat av Buster Visa inlägg
      Vet inte om jag är ute och cyklar. Men jag tycker att lättfiskat skall vara A & O. Man skall väl inte behöva gissa om betet fiskar där ute eller ej. Ett bete skall enligt mig vara lätt kontrollerat och inte tung jobbat.
      Man behöver inte gissa om man vet vad man gör. Vill jag ha en wobbler eller spinnare med helt självgående gång så köper jag en sån...

Kommentera

KG? du behöver väl inte köpa några spinnare eller wobbler du har ju hela källaren full med sånt...
        How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

Kommentera

Freestylern går inte side to side. Den snurrar och går som en pinne och lite upp och lite ner. Det är ju det som är grejen med den, den går konstigt. Tråkig att titta på kanske, men fisken gillar den. Och för mig är det resultatet som räknas.
          Om man tror att den ska gå som en buster jerk så är det inte konstigt att man inte får "rätt" gång på den. Den har en "egen" gång, så ryck på så ska ni se att ni får fisk.

Kommentera

Håller helt med Buster. Det är ok att lägga typ 15-30 minuter på att lära sig betet, men när man börjar närma sig 1 timme och mer blir det för tungrott.

MårtenS: Jag tror nog att de flesta har "fått för sig" att Freestylern ska gå som en BJ eftersom den har en liknande gång på filmen som ligger ute på deras hemsida. Visst får även dom jerken att gå rakt fram vissa gånger, men inte alltid.

Kommentera

i mitt fall så använder jag ett strike pro contact 6,8 180 g.Bör nog räcka för en freestyler.Jag får betet att gå hur bra som helst då och då men det känns som om den har egen vilja och helt plötsligt blir som en pinne.Går bara spikrakt fram.När man köper så pass dyra beten som det ändå i regel är till jerkfisket så borde man kunna få vettiga krok på redan från början.De som utvecklar betena skulle själva inte fiska med originalkrokarna så hur kan de ens gå med på att deras beten släpps ut på marknaden med skräpkrokar på? Kan inte vara så mycket kostnadsfråga heller.Om man köper 50000 owner krok och mer i stöten så kan de inte kosta särskilt mycket och jag tror att även om man tjänade något mindre på det så tjänar man på det i långa loppet.

Kommentera

Jag tycker man har ganska bra kontakt och kan styra betet bra (verkar inte vara många som håller med), speciellt vid långsam intagning
                Däremot verkar kvaliten vara dålig, jag har redan punkterat 2 stycken, och färgen verkar släppa väldigt lätt.
                Synd på ett annars snyggt och fångstgivande bete.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gösen Visa inlägg
                  Kallar freestylern för "kvastskaftet", tji gång på den vid spinn/jerk. funkar dock ialf bra. Däremot när det gäller 4play så har Hibbahubba tatt en del fisk på det betet, men det verkar vara så usel kvalitet, färgen bara toklossnar! Nån med andra erfarenheter?
                  4-play har en del ligheder med D.A.M. effzett snakeglider -> http://www.dam.de/katalog/html/engli...ake_glider.htm
                  Også et Svendsen Sport varemærke
                  //Claus Rix

"If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

Kommentera

jag har en sån D.A.M. och den är helt värdelös har ingen gång alls.

Kommentera

jag har fått rätt bra med abbore på det damdraget, är ju ett ytbete enligt mig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 650 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13