Savagear Freestyler flopp eller succé? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear Freestyler flopp eller succé?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #11
    jag vet, men freestyler är ju inte direkt ett pullbait som ska gå rakt fram. På filmsnuttar man sett så ska freestylern gå ut ganska bra åt sidorna

    Kommentera


    • #12
      Ursprungligen postat av Motvind Visa inlägg
      Nu har den funnits ute några månader och jag tycker nu att man borde kunna ge den en någorlunda schysst bedömning. Har den svarat upp till förväntningarna, eller är "brodern" 4play bättre?

      Motivera gärna era svar så gott det går. Glöm inte att ange storlek och färg samt gärna vart (behöver inte vara exakt, sthlm skärgård duger exempelvis utmärkt) ni fiskar.


      Jag går då först ut. Tycker att den har svarat upp mot färväntningarna ganska bra. Specielt när det var lite kallare i vattnet och "hänget" behövdes. Tycker däremot inte att den kan mäta sig med typ Buster jerk eftersom den känns lite klumpigare att jerka. Den stora nackdelen tycker jag är att den krokar dåligt. Använder Owners tvåor. Har färgerna 00 och 05, fiskar i Stockholms skärgård.

      Har även införskaffat en 4play med sked i färgen 03 men har inte riktigt hunnit testa den, men den ser grym ut.
      Har ett par ex av den större och tycker att den är lättarbetad med fint "darr" och ett jävla häng.
      Trots det så får den noll vattentid. Vet inte varför, men det finns ju så många beten i lådorna.
      Om du använder krokar i storleken 2 så förstår jag att fiskarna är svårkrokade. (För det var väl inte 2/0or du menade? De passar mycket bättre.)

      //Stefan
      Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.


      ´til things are brighter, I´m the man in black

      Kommentera


      • #13
        4-play gillar jag skarpt men freestylern är en besvikelse i mina ögon.
        http://nypanfishingteam.blogg.se/

        Kommentera


        • #14
          Tycker ochså som några andra skrev längre upp att den större är lättare att få gång på än den lilla.

          Kommentera


          • #15
            Visst är det en besvikelse ! Man kan få till gången ibland. Helt ok med oregelbunden gång men när det kommer som en torped rakt fram och ger en slaklina på meter känns inte bra !! Fångar säkert fisk men det är igen rytm i betet och man kan liksom inte styra det !!

            Förväntat mig mycket mer !
            RODDAN

            Kommentera


            • #16
              Först när jag köpte min första freestyler så tyckte jag att det gick som en pinne. Riktigt skum skit tyckte jag. Men efter att ha sett David Lundqvist fiska med den (i bassäng) så gav jag den lite tid. Jag fiskar med korta jerks och det funkar bra. Lite knepigt att få in rätt rytm så man slipper slaklinan. Men när det lossnar så funkar det.
              Har precis lagt en beställning på samtliga freestylers ( i alla fall en av varje färg). Har dock inte testat de små ännu. Jag har fått fisk varje gång jag fiskat med de freestylers jag har. Brukar få gädda efter 20 minuter. Det får jag på samma ställe INTE med andra jerkbaits. Skulle vara piggen annars som funkar. Jag är mycket nöjd.
              Man får freestylern för under hundralappen i Danmark. Inte dyrt. Dessutom är de lätta att kasta långt med.
              Fick fisk i morse på freestylern efter 10 minuters fiske. Fråga andra som fiskar i Arriesjön i Skåne hur lätt det annars är att få gädda på 5+ där.

              Kommentera


              • #17
                Inte provat själv, men hört om klagomål på att freestyler´n tar in vatten efter ett par gäddor modell XL, fast det kan man väl leva med om den är en lågpris jerk?
                How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke

                Kommentera


                • #18
                  Är inte impad heller... finns bra många hetare därute. Men helt klart fångar den fisk!
                  Gädda, karp och sutare... all the way!


                  Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

                  Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

                  Kommentera


                  • #19
                    Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
                    ...
                    Man får freestylern för under hundralappen i Danmark. Inte dyrt. ...
                    70,- Dkr - www.lystfisk.dk
                    //Claus Rix

                    "If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

                    Kommentera


                    • #20
                      Ursprungligen postat av CX Visa inlägg
                      70,- Dkr - www.lystfisk.dk

                      Precis!

                      Min beställning kommer imorgon. De är för övrigt bra mycket billigare än alla svenska handlare på savagegear-spön.

                      Tur att man har nära till Danmark där de pressar priser på fiskeprylar.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 965 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 776 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 337 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X