Savagear Freestyler flopp eller succé? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Savagear Freestyler flopp eller succé?

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • #21
    Ok gång men gick för djupt för vårfisket så inte tesat den riktigt enu.

    Kommentera


    • #22
      Ursprungligen postat av crotalus81 Visa inlägg
      Såhär långt så känns det inte som nåt bra bete.Levererades med skitkrokar.
      Och de gör inte alla andra beten då !?
      Dom flesta betena är de keffa krokar på !
      Jag skulle vilja att betena såldes utan krokar och man fick lägga till en 5-10kr för att få bättre krokar...
      Keep talking about me, You are just making me famous..
      MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
      www.Sk-fiskpinnen.com

      Kommentera


      • #23
        Ursprungligen postat av MårtenS Visa inlägg
        Precis!

        Min beställning kommer imorgon. De är för övrigt bra mycket billigare än alla svenska handlare på savagegear-spön.

        Tur att man har nära till Danmark där de pressar priser på fiskeprylar.
        De varer jeg bestilte i går inden kl. 14 er lige kommet med posten her til morgen. Det er så godt nok inden for landets grænser... Butikkens lagerstyrring kører med over siden, så teoretisk er det umuligt at bestille noget de ikke har - en cool feature som alle andre butikker burde indføre!
        //Claus Rix

        "If you give a man a fish, he will eat for a day. But, if you teach a man to fish, he will spend all his money on fishing tackle and won't be able to afford to eat!"

        Kommentera


        • #24
          Jag beställde prylar bla. ett spö och flera jerkbaits i tisdags. Posten i Sverige har strulat lite med mitt paket. Idag finns det att hämta på mitt utdelningsställe. Dock har jag inte fått någon avi i brevlådan änu.
          Jag beställde på förmiddagen och varorna skickades samma dag. Har kunnat följa försändelsen hela vägen. Nu kan jag tracka paketet på posten.se.

          Fick för övrigt en gädda idag igen på freestyler. Denna gång på pearchen, 17 cm. Dock på bara 2 kg.

          Kommentera


          • #25
            Intressant och kul hur det skiljer sig i tråden. Vissa gillar den skarpt och vissa gillar den inte alls. Stod nere vid bryggan igår och försökte lära mig att få till en bra gång på den. Fungerade ett par gånger men det blev mest frustration. Men snart ska jag på den igen! Som vanligt måste man väl ge betet lite sjötid innan man får dendär gudomliga gången och feelingen som man endast får när man fiskar som i trance.

            Och självklart så använder jag krokar i storlek 2/0, allt annat var skrivfel
            Jag är håller med dig Jimmiee, allt för många beten levereras med för dåliga krokar, som man tvingas byta ut. Ta bort krokarna och kanske även fjäderringar och sänk priset med några kronor. Måste då samtidigt ge lite cred till CWC där Big Bandit levereras med fina Owner krokar, då blir man glad!

            Nä, ut och hårdtesta Freestylern nu så vet vi snart vad den går för. Skitfiske på er!

            Kommentera


            • #26
              Ursprungligen postat av Fredrik"Gluggen"Radsby Visa inlägg
              Visst är det en besvikelse ! Man kan få till gången ibland. Helt ok med oregelbunden gång men när det kommer som en torped rakt fram och ger en slaklina på meter känns inte bra !! Fångar säkert fisk men det är igen rytm i betet och man kan liksom inte styra det !!

              Förväntat mig mycket mer !
              Håller med till fullo, nu har jag visserligen väldigt lite erfarenhet inom jerkfisket men alla andra beten jag har kommer jag överrens med. Ibland gör den schyssta manövrar men oftast får jag den bara att gå som en torped. Det är i och för sig mycket troligt att jag gör fel.

              Kommentera


              • #27
                Ursprungligen postat av lodur Visa inlägg
                Håller med till fullo, nu har jag visserligen väldigt lite erfarenhet inom jerkfisket men alla andra beten jag har kommer jag överrens med. Ibland gör den schyssta manövrar men oftast får jag den bara att gå som en torped. Det är i och för sig mycket troligt att jag gör fel.
                Är inte säker på att du gör fel, verkar som om de flesta (jag själv inräknat) har samma problem. Man kanske skulle fetblya så att det går upp och ner istället för side-to-side. Alla sätt är bra utom dom dåliga

                Kommentera


                • #28
                  Kallar freestylern för "kvastskaftet", tji gång på den vid spinn/jerk. funkar dock ialf bra. Däremot när det gäller 4play så har Hibbahubba tatt en del fisk på det betet, men det verkar vara så usel kvalitet, färgen bara toklossnar! Nån med andra erfarenheter?
                  Brottar fett...

                  Kommentera


                  • #29
                    Skaffa riktiga spön pojkar, om ni vill få den att dansa dvs. Ha i åtanke att den är framtagen av en kille som bara kör st croix styvaste 6fotare till sitt jerkfiske.

                    Kommentera


                    • #30
                      Ska det vara svårt ?

                      Vet inte om jag är ute och cyklar. Men jag tycker att lättfiskat skall vara A & O. Man skall väl inte behöva gissa om betet fiskar där ute eller ej. Ett bete skall enligt mig vara lätt kontrollerat och inte tung jobbat.

                      Kommentera

                      Foton

                      Collapse

                      Relaterat

                      Collapse

                      Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 305 svar
                      262 960 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg JontaK
                      av JontaK
                       
                      Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                      858 svar
                      139 457 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg gaddivar  
                      Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                      1 031 svar
                      193 761 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Sundström76  
                      Startad av Hasse92, 2017-06-12, 12:20
                      7 svar
                      2 144 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg billion
                      av billion
                       
                      Startad av Jocke290, 2019-05-10, 10:09
                      79 svar
                      12 331 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Torekrok  
                      Arbetar...
                      X