Strike Pro Contest 6,8' - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike Pro Contest 6,8'

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av KG? Visa inlägg
    Vilket glashus kastar jag sten i? Dvs vem är min polare, sponsor eller idol som jag tycker lika som?
    Jag tycker bara man ska hålla sig till fakta eller redogöra personliga erfarenheter.
    Okej. Så man kan inte komma med fakta så länge man inte har konkreta bevis?

Ämnat mig skrev jag. Är du mig?
    Jag tycker inte du är tillräckligt seriös, man ska vara seriös.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
      Okej. Så man kan inte komma med fakta så länge man inte har konkreta bevis?

Ämnat mig skrev jag. Är du mig?
      Om man kommer med fakta så har man givetvis bevis, annars vore det inte fakta.
      Vaddå, "ämnat dig"? Inlägget jag gjorde var inte specifikt riktat åt dig men jag undrar på vilket sätt jag kastat sten i glashus? Vilken kompis,sponsor eller idol tycker jag lika som?

Kommentera

Vilket glashus kastar jag sten i? Dvs vem är min polare, sponsor eller idol som jag tycker lika som?
        Jag tycker bara man ska hålla sig till fakta eller redogöra personliga erfarenheter.

Jag är i o f s inte KG?:s sponsor.....
        Hälleflundrafiskare

Kommentera

Ursprungligen postat av BBRF Visa inlägg
          Jag är i o f s inte KG?:s sponsor.....
          Nej, men min idol. Fast jag tycker inte likadant som du ändå.

Kommentera

Om man kommer med fakta så har man givetvis bevis, annars vore det inte fakta.
            Vaddå, "ämnat dig"? Inlägget jag gjorde var inte specifikt riktat åt dig men jag undrar på vilket sätt jag kastat sten i glashus? Vilken kompis,sponsor eller idol tycker jag lika som?
            Man kan komma med fakta som innehåller bevis men inte konkreta bevis.

OM det var ämnat mig. OM det var ämnat mig på det sätter jag trodde så hade du kastat sten i glashuset där man är emot spridning av rykten men gör det själv .

Om det bara är en fråga från tomma intet så tror jag du tycker lika som Paris Hilton. Har nämligen sett henne i en flanellskjorta... Lika barn leka bäst.

Kommentera

Ursprungligen postat av Kiwi Visa inlägg
              Man kan komma med fakta som innehåller bevis men inte konkreta bevis.

OM det var ämnat mig. OM det var ämnat mig på det sätter jag trodde så hade du kastat sten i glashuset där man är emot spridning av rykten men gör det själv .

Om det bara är en fråga från tomma intet så tror jag du tycker lika som Paris Hilton. Har nämligen sett henne i en flanellskjorta... Lika barn leka bäst.
              Ok, menade du ryktesspridningsdelen så är jag med. Fast det var inte den jag avsåg när jag skrev sista delen av mitt inlägg. En del personer tycker vissa grejor är bra bara för att andra gör det, inte av egna erfarenheter.

Kommentera

En del personer tycker vissa grejor är bra bara för att andra gör det, inte av egna erfarenheter.
                Huvudet på spiken eller vad det heter. Och det är det jag menat i ett annat inlägg, tröttsamt att läsa om vad folk har hört eller läst om utrustning m.m
                Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Kan säga att jag tycker FigRig spöna är kanon.

Har ett 6'10 och ett 7'6 (dock litet kapat efter att ha blivit klömd i en dörr) och speciellt 6'10 har jag verkligen hårdkört i 1,5 års tid utan några problem. Har fiskat en hel del med tunga beten som magnum bulldawg och liknande och tycker inte att det är någon som helst risk att spöet ska gå av.

En toppögla har däremot rykt men det är för att spöet fått ligga och slå i båten då jag kört och för att jag råkat slå i toppen vid alla möjliga tillfällen.

Har fiskat säkert 100 pass med spöet från fiske i minusgrader till stekande sommarsol, kan bara säga att det är ett kanonspö jag rekommenderar varmt!

Kommentera

Ursprungligen postat av Buster_L Visa inlägg
                    Jaså.. AB, vilken affär är det? Berätta gärna hur "The Wand känns när du provat det!
                    Tjena!

Ja AB är Attitude Baits ligger i samma lokaler som Nya Sporting i Örebro. Kan rekommendera ett besök, trevlig butik med mycket prylar och bra priser.

Japp skall skriva lite om spöt när det har gjort några timmar med olika beten och förhoppningsvis några madammer.

Jag klämde, kände och studerade FIG RIG Muskie inc, FIG RIG Carbon Classic samt Diamondback The Wand inför köpet. Kan bara säga att Fig kändes väldigt sköna. Lätta och välbalanserade med skön test kurva på klingan (styva men ändå flexibla i toppdelen). Ingen tvekan om att detta är bra spön. Valet föll dock på DB just för helheten, föll nog ärligt talat för Muskelungen i 3D som är inlackad på spöklingan, samt de schyssta gröna lindningarna.

Det finns ingen produktserie ,vad det än gäller, som inte har fel eller inte kommer att gå sönder. Att FIG skulle vara ett sämre spö i jämförelse är bara larv. Finns nog ett antal Lami, DB, st Croix G.Loomis som gått rätt av de också, så är det bara, tråkigt dock för den det händer. Man kan aldrig garantera en serieproducerad produkt till 100% det går bara inte. I alla de tillverkningssteg som krävs innan ett spö är färdigt kan små fel/misstag smyga sig in och de kommer naturligtvis att visa sig när produkten presterar maximalt.

Ser man på alla de mer exklusiva jerkspöna som säljs i sverige (satans tur vi har som har handlare som tar in dessa spön) så är det inte mycket som skiljer dom åt. De är alla grymt fina och bra spön allihop. Vilket man väljer är upp till var och en av oss. Lägger man 2-2500 sek på ett spö skall man ju förhoppningsvis trivas med det i många år framåt.

Tight lines grabbar och tjejer ...D...

Kommentera

Ursprungligen postat av Draugen Visa inlägg
                      Tjena!

Ja AB är Attitude Baits ligger i samma lokaler som Nya Sporting i Örebro. Kan rekommendera ett besök, trevlig butik med mycket prylar och bra priser.

Japp skall skriva lite om spöt när det har gjort några timmar med olika beten och förhoppningsvis några madammer.

Jag klämde, kände och studerade FIG RIG Muskie inc, FIG RIG Carbon Classic samt Diamondback The Wand inför köpet. Kan bara säga att Fig kändes väldigt sköna. Lätta och välbalanserade med skön test kurva på klingan (styva men ändå flexibla i toppdelen). Ingen tvekan om att detta är bra spön. Valet föll dock på DB just för helheten, föll nog ärligt talat för Muskelungen i 3D som är inlackad på spöklingan, samt de schyssta gröna lindningarna.

Det finns ingen produktserie ,vad det än gäller, som inte har fel eller inte kommer att gå sönder. Att FIG skulle vara ett sämre spö i jämförelse är bara larv. Finns nog ett antal Lami, DB, st Croix G.Loomis som gått rätt av de också, så är det bara, tråkigt dock för den det händer. Man kan aldrig garantera en serieproducerad produkt till 100% det går bara inte. I alla de tillverkningssteg som krävs innan ett spö är färdigt kan små fel/misstag smyga sig in och de kommer naturligtvis att visa sig när produkten presterar maximalt.

Ser man på alla de mer exklusiva jerkspöna som säljs i sverige (satans tur vi har som har handlare som tar in dessa spön) så är det inte mycket som skiljer dom åt. De är alla grymt fina och bra spön allihop. Vilket man väljer är upp till var och en av oss. Lägger man 2-2500 sek på ett spö skall man ju förhoppningsvis trivas med det i många år framåt.

Tight lines grabbar och tjejer ...D...
                      Jag tycker det skiljer en hel del spöna emellan. Jämför ett diamondback med ett St Croix. Dom är ju helt olika byggda.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 261 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40