Dålig kvalitet på manta? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Dålig kvalitet på manta?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

hehe, slipper dessa problem då jag e-texxar alla beten jag skaffar mig

Kommentera

Ursprungligen postat av Szaaz Visa inlägg
      hehe, slipper dessa problem då jag e-texxar alla beten jag skaffar mig
      "e-texxar"? vad är det för nå?

Kommentera

Ursprungligen postat av Anderuzu Visa inlägg
        "e-texxar"? vad är det för nå?
        När man lackar betet med e-tex.

Kommentera

Någ kan du reklamera om du vill, men som Uberola säger betet fiskar inte sämre för att lacken släpper. Så länge det inte tar in vatten är det bara att köra på.

Själv gillar jag inte Mantan, tycker den är stel och kastar dåligt, men ge den en chans...
          Gädda & Jäger
          www.gaddajager.se

Kommentera

Tack för alla svaren.

Ursprungligen postat av Krumelur Visa inlägg
            Någ kan du reklamera om du vill, men som Uberola säger betet fiskar inte sämre för att lacken släpper. Så länge det inte tar in vatten är det bara att köra på..
            Sant. Men det är lite själva principen som stör mig. Att man köper ett ganska dyrt drag och det "pajar". Hade man köpt en ny bil och lacken hade börjat släppa så går den ju fortfarande att köra med, men det hade ju vart minst sagt irriterande. Dålig jämförelse men endå..

Jag ska nog gå tillbaka och fråga vad dom själva har att säga..

Mvh

Kommentera

Ursprungligen postat av kelf Visa inlägg
              Tack för alla svaren.

Sant. Men det är lite själva principen som stör mig. Att man köper ett ganska dyrt drag och det "pajar". Hade man köpt en ny bil och lacken hade börjat släppa så går den ju fortfarande att köra med, men det hade ju vart minst sagt irriterande. Dålig jämförelse men endå..

Jag ska nog gå tillbaka och fråga vad dom själva har att säga..

Mvh
              Varför inte vända sig direkt till cwc som impoterar eller tillverkaren riverrun tackle.

www.cwcab.com eller www.riverruntackle.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Uberola Visa inlägg
                Varför inte vända sig direkt till cwc som impoterar eller tillverkaren riverrun tackle.

www.cwcab.com eller www.riverruntackle.com

Det vore något Ska prova mest för kul. Återkommer med svar, när det nu blir.

Kommentera

Ursprungligen postat av kelf Visa inlägg
                  Hej!

Har ganska nyligen börjat med "jerkfiske" och köpte lite nya drag i dagarna. Varav en manta. Dock blev jag måtligt besviken efter första turen då jag använde mantan ungefär en timma och i princip all klarlack har släppt på buken. Kan tilläggas att jag inte fick någon fisk heller, dvs den har inte blivit sönder tuggad eller så.
                  Så min fråga är om det är bara att "köpa" att man fick ett måndags ex? eller är det vanligt förekommande att klarlacken släpper? Hur som helst tycker jag det känns ganska tråkigt för drag som kostar så pass mycket att inte kunna fiska en timma utan att det ser ut som skit.

Mvh

Kim
                  Sen efter 5 fiskepass i bräckt vatten är fjäder ringar å krokar fulla med rost imponerande med grejer som kostar 330 kr .
                  JAg har Jerfiskat i sen 2003 å ända beten som har godkända krokar från början är Big bandit å Norpan jerk. Min lack har också släppt på min manta å ja har aldrig fått nå fisk på den.

Kommentera

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
                    Sen efter 5 fiskepass i bräckt vatten är fjäder ringar å krokar fulla med rost imponerande med grejer som kostar 330 kr .
                    JAg har Jerfiskat i sen 2003 å ända beten som har godkända krokar från början är Big bandit å Norpan jerk. Min lack har också släppt på min manta å ja har aldrig fått nå fisk på den.
                    Kan det bero på att betet inte är tänkt att fiska i bräckt vatten?

Kommentera

Hallå!
                      Som lovat hörde jag av mig till CWC och vart väldigt bra bemött.
                      CWC!

Mitt mail:

Hej Cwc!

Jag köpte i dagarna ett bete importerat av er. En Manta. Är nöjd med betet,
                      har fått en mycket fin gång på det. Har inte fått någon fisk än, men har
                      knappt använt det en timma.
                      Mitt problem är att klarlacken har släppt i princip över hela magen/buken på
                      betet och det ser inte ut att upphöra. Det känns tråkigt att lägga 295 kr på
                      ett drag som inte ens klarar av första fiske turen. Det går säkert att få
                      fisk på utan problem då gången är bra och draget är än så länge relativt
                      likt sitt ursprung.
                      Men om man jämför det med en ny bil så vill man självklart inte att lacken
                      ska börja släppa direkt. Bilen går ju fortfarande att köra vilket är dess
                      huvudsyfte, i liknelse med dragets dvs. att få fisk. Men vem vill ha en bil
                      som knappt är använd och redan börjar tappa lacken? Inte jag.
                      En bil får ju givetvis div skönhetsfel i form av stenskott etc. vilket
                      kanske kan jämföras med att draget givetvis får ev. bitmärken eller märken
                      av krokarna osv. men inte så här "tidigt".

Min fråga är vad jag ska göra åt detta? Kan jag visa upp kvittot i butiken
                      och begära ett nytt eller få pengarna tillbaka? Eller är det ett allmänt
                      känt problem hos vissa beten som jag var omedveten om?

Svar:
                      Hej!

Nä så ska det inte vara, det är först gången jag hör om detta problem med
                      Mantan, gå in till den butik du köpt betet på så får du ett nytt,
                      alternativt skickar du in betet till oss så att vi kan skicka ett nytt.
                      Hälsningar
                      ..

Mvh Kim

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      272 571 visningar