tafs för bulldawgs? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

tafs för bulldawgs?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• tafs för bulldawgs?

Tänkte göra lite tafsar för bulldawgfiske och undrar lite vad som är bäst att använda? Det finns en uppsjö av olika wires att välja mellan och med olika tekniker, knytbar, twisted etc och om den ska vara coated eller inte.

Jag sitter här med en Drennan 7 Strand 28lb framför mig som jag beställde från AB tänkte köra med Drennan Esox Super 7 Wire men den va såklart slut :p

Efter att ha trollat en del på forumet så börjar jag fundera om den kommer palla för bulldawgfisket, känner inte för att testa mig fram och riskera att bli av med några bullar så kollar med er här först om nån vill dela med sig av sina erfarenheter.

tack på förhand
    Sf

Skulle välja starkare material, minst 50 pound.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
      Skulle välja starkare material, minst 50 pound.
      Håller med minst 50pund samt gärna utav titan, de andra har en tendens att kinka typ efter första fisken.. pröva gärna tooth proofen i titan, e helt suverän
      I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Ursprungligen postat av PudDphantom Visa inlägg
        Håller med minst 50pund samt gärna utav titan, de andra har en tendens att kinka typ efter första fisken.. pröva gärna tooth proofen i titan, e helt suverän
        Trodde de var jag som sa de där,du snodde orden ur munnen på mig din jäkel
        Keep talking about me, You are just making me famous..
        MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
        www.Sk-fiskpinnen.com

Kommentera

Ursprungligen postat av Jimmiee Visa inlägg
          Trodde de var jag som sa de där,du snodde orden ur munnen på mig din jäkel
          Ha du inte förstått det än, jag gör allt för att jäklas med dig! vet inte varför du blivit mitt mobboffer, men så e det bara.. nä skämtosido, hemkörda titantaffsar e ruggigt bra!
          I come from a small drinking island, with a fishingproblem.

Kommentera

Jag gör mina tafsar av entrådig, knytbar titan som inte kinkar. Köper berkleys beteslås modell crosslock. Tar sedan bort lekandet på dessa och sätter bak på tafsen. Beteslåset sätter jag i givetvis i andra änden. Tafsmateriarel heter Boa och tillverkas av Malin. Helt suveränt. Har inte testat Tooth Proofen men det är säkert nåt liknande.
            Kör med detta till såväl 60 cm tafsar som korta tafsar till olika sorters jiggar typ Bulldawg.
            Malins Boa säljs på nätet på www.fishit.se Kör själv med 60 ldb.
            Lycka till!

Kommentera

Jag har börjat köra med Mustad Steel for teeth (7 strands & size 65 kg) till allt mitt gäddfiske. Om man tvinnar så förlorar den inget i brottstyrka.
              Bifogade filer

Kommentera

Jag använder 30lb ifrån prologic till allt mitt gäddfiske.
                Tycker den är mjuk och bra.
                Discover Prologic, your ultimate destination for high-quality carp fishing gear and tackle. With a passion for innovation and excellence, we provide everything you need to elevate your fishing experience—whether you’re a beginner or a seasoned angler. Join us in creating unforgettable memories on the water!

Jag använder den silverfärgade för den upplevs mjukare än den gröna.

Inte använder jag bulldawg heller utan Mr Rubber men det är väl typ samma bete.

Nu tar ju inte jag några storgäddor, men kan inte nån förklara varför man skulle behöva en tafs på minst 50 lb?
                Ola

Kommentera

tack för svaren,

Hur stel är denna titanium tooth proof? tvinnar man den eller?

Kommentera

Ursprungligen postat av Ola Visa inlägg
                    Jag använder 30lb ifrån prologic till allt mitt gäddfiske.
                    Tycker den är mjuk och bra.
                    Discover Prologic, your ultimate destination for high-quality carp fishing gear and tackle. With a passion for innovation and excellence, we provide everything you need to elevate your fishing experience—whether you’re a beginner or a seasoned angler. Join us in creating unforgettable memories on the water!

Jag använder den silverfärgade för den upplevs mjukare än den gröna.

Inte använder jag bulldawg heller utan Mr Rubber men det är väl typ samma bete.

Nu tar ju inte jag några storgäddor, men kan inte nån förklara varför man skulle behöva en tafs på minst 50 lb?
                    Om man har en 30kgs lina så vill man ju inte ha en 10kgs tafs när en 20kgs skakar skallen på kort lina. Iaf inte jag...
                    sigpic

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    273 591 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist