är småsugen i framtiden, är ialf i behov av det! alla mina spön står lutat i en enda oröra i mitt rum...
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Marknadsundersökning
Collapse
X
-
Fundering ang hållarna, är det bara att trycka dit och dra loss spöt eller måste man lossa någon spärr eller är det bara fjäderbelastning som håller det kvar??Ursprungligen postat av Bjorn Visa inläggDet finns nu bilder på transporthållare för båt som är tänkta att monteras antingen vågrätt på relingen eller lodrätt på exempelvis räcken vid styrpulpet. Klicka på mina bilder.
Skicka gärna ett pm om det verkar intressant.
Mvh Björn
Kommentera
-
Jag köper ett stort så snart du har något till försäljning.Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
Full fart spar tid
http://mrjojje.blogspot.com/
Kommentera
-
De hållarna som är tänkta att monteras på räcken av något slag kommer att förses med någon form av spärr. Denna spärr kommer dock endast att behöva användas vid högre farter i gropig sjö, exempelvis vid längre transport sträckor.Ursprungligen postat av Rospigg Visa inläggFundering ang hållarna, är det bara att trycka dit och dra loss spöt eller måste man lossa någon spärr eller är det bara fjäderbelastning som håller det kvar??
Spärren kommer att vara mycket enkel att lossa snabbt vid behov.
Vid mer normal förflyttning så kommer det endast att vara fjäderbelastning som håller spöet på plats.
Kommentera
-
Bingo det var just vad jag hoppades på och då slipper man fler tråkiga missöden med spön som ligger lösa i båten vid korta förflyttningar och som ramlar överbord när det gungar till, har blivit av med några spön på det viset under åren och det är ju onödiga pengar.Ursprungligen postat av Bjorn Visa inläggDe hållarna som är tänkta att monteras på räcken av något slag kommer att förses med någon form av spärr. Denna spärr kommer dock endast att behöva användas vid högre farter i gropig sjö, exempelvis vid längre transport sträckor.
Spärren kommer att vara mycket enkel att lossa snabbt vid behov.
Vid mer normal förflyttning så kommer det endast att vara fjäderbelastning som håller spöet på plats.
Lägger en order när jag har räknat ut hur många jag behöver men det får bli när jag kan komma ut till stugan igen.
Kommentera
-
Jag tillverkar ej klämmorna själv. Mitt företag anpassar produkten och utvecklar nya ideer så att den passar sportfiskemarknaden. Tillverkaren gillar mina ideer och ger mitt företag möjlighet att sälja direkt till kund om jag önskar.Ursprungligen postat av tintin_jkpg Visa inläggTillverkar du de här klämmorna själv också?
Om man inte vill ha skenorna utan bara skriva fast klämmorna direkt i båten, vad skulle de då kosta per par?
Pris för enbart klämmor för montage i båt kommer att hamna på ca 50 kr paret som de ser ut idag. Det kommer att finnas möjlighet att köpa till en spärr, denna rekomenderas att användas vid transport i högre fart och gropig sjö. Priset på denna är ej ännu fastställt.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
274 270 visningar