Marknadsundersökning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Marknadsundersökning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Låter riktigt bra det där.

Kommentera

Ursprungligen postat av Rospigg Visa inlägg
      Fundering ang hållarna, är det bara att trycka dit och dra loss spöt eller måste man lossa någon spärr eller är det bara fjäderbelastning som håller det kvar??
      Jag har lagt upp ett foto under mina bilder som visar ett förslag på hur spärren kan komma att se ut. Detta kanske inte är den snyggaste lösningen men den fungerar och är relativt billig och enkel att utföra, detta spelar ganska stor roll för slutpris till kund.

Possitiva eller negativa kommentarer till denna lösning är välkomna.

Mvh Björn

Kommentera

Ursprungligen postat av Bjorn Visa inlägg
        Jag undrar om det finns intresse för ett ställ för förvaring av fiskespön. Stället består av 2 st aluminiumskenor i inkl. klämmor där spöet hålls på plats av mjukt gummi. Kan både tak och väggmonteras.

Gå gärna in på mina bilder så ser ni hur de ser ut. Produkten finns redan på marknaden för förvaring av verktyg och städutrustning. Det mitt företag gör är att anpassa mått på aluminiumskenan och antal klämmor på varje skena till förvaring av fiskespön.

Jag håller även på att ta fram ett spöställ med ungefär samma typ av klämmor, detta ställ kommer enkelt att kunna monteras på de räcken som finns i de flesta båtar. Detta ställ kommer även att förses med en extra låsning som säkrar att spöet sitter säker även vid transport på trailer eller vid körning i hög fart i grov sjö. Går även att montera så att spöna förvaras vågrätt, bilder kommer så småningom.

Ca priser för den typ av ställ som syns på bilderna blir följande.

2 st aluskenor 90 cm inkl 14 klämmor: 407 kr
        2 st aluskenor 67 cm inkl 10 klämmor: 334 kr
        2 st aluskenor 51 cm inkl 8 klämmor: 233 kr
        2 st aluskenor 38 cm inkl 6 klämmor: 192 kr
        2 st aluskenor 22 cm inkl 4 klämmor: 152 kr

OBS !
        De storlekar med respektive antal klämmor kommer endast att säljas genom mitt företag.

Det tillkommer 25 kr i frakt och exp avgift vid leverans inom Sverige

Denna marknadsundersökning görs med Bergmans godkännande. Produkten kommer endast att finnas till försäljning genom mitt företag om det visar sig finnas ett intresse för den här på forumet.

Mvh Björn
        Såg dessa redskapshållare på Swedol idag.. såg ut som att det fanns lösa "hållare" att köpa.. så jag undrar varför man ska köpa dem genom dig och inte dem därifrån.. är det något på dina hållare som inte finns på "orginalen" förutom det extra lilla spännet?
        // Johan Sjölén

http://johansjolen.blogspot.com/

Kommentera

Jag såg dom på jula där kostade dom nästan hälften så mycket..

Kommentera

Ursprungligen postat av johan_83_ Visa inlägg
            Såg dessa redskapshållare på Swedol idag.. såg ut som att det fanns lösa "hållare" att köpa.. så jag undrar varför man ska köpa dem genom dig och inte dem därifrån.. är det något på dina hållare som inte finns på "orginalen" förutom det extra lilla spännet?
            Om det är hållare från tillverkaren toolflex så är det ingen skillnad förutom "spärren"
            Det är såklart fritt att köpa dessa hållare var man vill, det finns många återförsäljare.
            Vilket pris har Swedol på hållaren för rörmontage?

Det jag har tänkt att göra är att anpassa produkten emot sportfiske marknaden.

MVH Björn

Kommentera

Ursprungligen postat av Dasiy Visa inlägg
              Jag såg dom på jula där kostade dom nästan hälften så mycket..
              Vilken modell gäller det? Om de säljer dessa hållare för halva priset mot vad jag planerar att sälja dem för så rekomenderar jag dig att köpa, det är billigare än vad jag ger när jag köper direkt ifrån tillverkaren...

Mvh Björn

Kommentera

Vilken modell gäller det? Om de säljer dessa hållare för halva priset mot vad jag planerar att sälja dem för så rekomenderar jag dig att köpa, det är billigare än vad jag ger när jag köper direkt ifrån tillverkaren...

Mvh Björn
                Kan va Julas #339004, verkar ju va ungefär samma pris.

Kommentera

Ursprungligen postat av marbleman Visa inlägg
                  Kan va Julas #339004, verkar ju va ungefär samma pris.
                  Den produkt som har artikelnummer 339004 är samma aluminiumskena som jag har tänkt att sälja. Julas pris på denna produkt är 398 kr för 2 st skenor inklusive 10 st klämmor. Det pris jag har planerat att ta är som jag tidigare nämt 407 kr för 2 st 90 cm skenor inlusive 14 st klämmor. Om inte Jula har någon rea just nu så rekomenderas en service på den miniräknare som användes när något nämdes om halva priset tidigare i denna tråd

Kommentera

Den produkt som har artikelnummer 339004 är samma aluminiumskena som jag har tänkt att sälja. Julas pris på denna produkt är 398 kr för 2 st skenor inklusive 10 st klämmor. Det pris jag har planerat att ta är som jag tidigare nämt 407 kr för 2 st 90 cm skenor inlusive 14 st klämmor. Om inte Jula har någon rea just nu så rekomenderas en service på den miniräknare som användes när något nämdes om halva priset tidigare i denna tråd
                    Ja matematik är en svår konst

Håller fortfarande på att Du är inne på rätt väg till vettiga pengar, men det vet Du redan

Kommentera

Klart intresserad av 90cm-modellen.
                      Kanske även ett par för fäste på pulpeten (inne i båten),
                      kommer nog aldrig att lite på dom utanför relingen

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar