En fråga. Använder BromaOdell samma teknik i kling tillverkning som Team Dragon. Tyckte jag läste att de använder ett flertal olika grafiter i deras klingor. Läste det i någon annons, har jag för mig.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BROMANoDELL Jerkspö
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av mascot Visa inläggHenrik skrev:
"Vad är BromanoDell bra på? Känns inte riktigt som att de spelar i samma liga eller sport som CWC faktiskt.
"Var och en blir salig på sin tro och kör du gärna vidare på Bromans prylar men lura ingen att köpa dem i tron att de har koll på vad de gör..."
Henrik skrev också lite kaxigt (uppfattade jag det som) att Max kkunde komma in och känna på den och få 50% på "skiten" (så uppfattade jag den.)
Gös-Jonas skrev:
"Som Henke de spelar inte i samma liga som många andra !!!
Har man gått igenom antal St.Croix, Fig Rig, Daimaond Back, Loomis, Lami mfl och ändå väljer ett BD då kanske man skall kolla om man är helt ok i skallen. Av "svenska märken" så är det precis som Henke skriver, det är inte ens jämförbart."
Fiskemannen skrev:
"och det där med bättre väska för 1200 kr , monsterbagen är nog bättre , man får med allt i den alla beten , mat , kläder , verktyg mm och om man ska vara borta o fiska tex en helvecka o testa olika metoder som jerk,spinn,jigg mm så får man plats med alla beten i den"
Jag påstår att kork kan spricka när det blivit blött och sedan torkar.
Jag påstår att kork (vissa fabrikat) blir halt när det blir blött.
Jag (liksom MÅNGA andra) påstår att Buster Jerk tappar färgen snabbt ibland efter ett fåtal gäddor och att det går hål i dem. Men jag påstår också att Buster Jerk är det privärdaste och bästa betet man kan köpa för pengarna.
Att ett jerkbait från Sören Apell, en Phantom eller en Pig tål fler gäddor hör liksom inte till saken. De kostar dubbelt så mycket.
Kan det vara så att Mascot är ute efter att sälja BROMANoDELL produkter?
Ja, jag vill jättegärna sälja ett esox lucius jerkbait spö till en kund som vill ha ett 2-delat spö med eva handtag för under 1500 kr. Jag har fiskat med spöt (esox lucius 40-140 gram) den här säsongen själv och det funkar perfekt till beten upp till ungefär Buster jerk dvs 75 gram. Till Apell decoy jr och liknande beten runt 50-60 gram har spöet perfekt aktion och känsla.
Är det bara jag som inte förstår? Jag hittar iallfall inte poängen i det hela. Du säger att vissa spön med kork blir hala när dom blir blöta, vilka modeller eller märken syftar du på du? Och sen förstår jag inte varför du rekommenderar ett spö som verkar ha så fel angiva kastvikter. Spöet ska kasta upp till 140 gram, men att aktionen passar för beten kring 75. I mina öron låter det som spöet är väldigt fel klassat.bf
Kommentera
-
Skit i det. Underhållande är den iaf!Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inläggÄr det ingen vänlig själ som kan svara på frågan denna tråd egentligen handlar om ?
Kommentera
-
Ja du Jens. Upplysningsvis så är Fiskemannen, Gös Jonas och jag inte samma person. Angående BromanOdell så vidhåller jag att de inte är i samma liga som CWC eller har koll på vad de gör (vilket jag anser att du heller inte har). Nya Phantom exempelvis är av plast och riktigt bra men har innan dess varit av trä och under all kritik kvalitétmässigt vilket du hade vetat om du kört med dem... Tröttnade faktiskt rejält på dina påståenden idag och kollade med CWC hur många Spön/beten ni reklamerat till dem. Du kan väl berätta för oss hur många det var eller kanske bara lägga in ett gäng bilder på spön med spräckta korkhandtag pga vatten/torkning. Förstår att du inte vill svara på mina tidigare frågor och visst kan vi käbbla vidare om det här om du har lust men jag tror jag har sagt mitt. Jag begär inte att du ska ha samma koll som mig som varit så länge i branchen samt haft fisket som livsstil i drygt 20 år men ta det lite lungt och skriv bara fakta med verklighetsbakgrund framöver. Vilka beten, spön, mm man gillar är en smaksak och inget jag mästrar folk med. Hylla gärna dina favoriter men gör det utan att baktala andra produkter. Bistår dig som tidigare sagt gärna med lite tips, råd, erfarenhet om du vill. Via PM, Mail eller över en fika men här kommer du bara ohjälpligt att måla in dig i ett hörn. Nu måste jag slagga lite för inatt 01:00 trailar jag iväg för långväga gäddfiskeförsök i dagarna 3.
Kommentera
-
Jens vill fortsätta det hela !! Misstänker det var mig du kallade "internetfiskare " i denna tråd. Helt ärligt du har just visat att du har noll koll! Jag är förvisso inte förvånad med tanke på vad du tidigare skrivit. Henke tex är en person jag tycker mycket om men när det gäller koll på beten mm så spöar jag er alla i fiskebranchen utan att ens behöva gäspa. Du däremot svarade inte på en enda fråga Henke ställde.
Ställer gärna upp och visar kvalitetsprodukter hos dig. Anta inte bara saker och sen framöver. Fått flera samtal idag som bara garvat åt dina svar åt Henke! Bara Bete !!! Så jävla mycket mer kolla än Wallins fiske
Kommentera
-
Jag ber om ursäkt. Responsen blev riktad till dig vilket inte var meningen utan generallt till alla som sågar BromanOdell i den här tråden.Ursprungligen postat av Henrik S Visa inläggJa du Jens. Upplysningsvis så är Fiskemannen, Gös Jonas och jag inte samma person. Angående BromanOdell så vidhåller jag att de inte är i samma liga som CWC eller har koll på vad de gör (vilket jag anser att du heller inte har). Nya Phantom exempelvis är av plast och riktigt bra men har innan dess varit av trä och under all kritik kvalitétmässigt vilket du hade vetat om du kört med dem... Tröttnade faktiskt rejält på dina påståenden idag och kollade med CWC hur många Spön/beten ni reklamerat till dem. Du kan väl berätta för oss hur många det var eller kanske bara lägga in ett gäng bilder på spön med spräckta korkhandtag pga vatten/torkning. Förstår att du inte vill svara på mina tidigare frågor och visst kan vi käbbla vidare om det här om du har lust men jag tror jag har sagt mitt. Jag begär inte att du ska ha samma koll som mig som varit så länge i branchen samt haft fisket som livsstil i drygt 20 år men ta det lite lungt och skriv bara fakta med verklighetsbakgrund framöver. Vilka beten, spön, mm man gillar är en smaksak och inget jag mästrar folk med. Hylla gärna dina favoriter men gör det utan att baktala andra produkter. Bistår dig som tidigare sagt gärna med lite tips, råd, erfarenhet om du vill. Via PM, Mail eller över en fika men här kommer du bara ohjälpligt att måla in dig i ett hörn. Nu måste jag slagga lite för inatt 01:00 trailar jag iväg för långväga gäddfiskeförsök i dagarna 3.
Var skriver jag att CWC's (Strike Pro) korkhandtag spricker????? Var skriver jag att vi reklamerat Buster jerkar?? VAR ?????????????????????????????
Jag skrev att jag har erfarenhet av att korkhandtag kan spricka, men också att kvaliteten skiljer mellan olika fabrikat.
Blir faktiskt riktigt trött på dina översittar fasoner. Kollar med CWC hur många spön vi reklamerat?? Herregud, har du inget annat att göra????
Jag har fiskat i 30 år (sedan jag fyllde 4) so what?? Vem bryr sig?? Du sålde Geoff kläder (Urus 3) till ***xx och sa till honom att "de sitter som en smäck" (storlek XL) och han är 2 meter lång (nästan) så han blev så förbannad att han aldrig mer kommer handla hos er. Jag bytte kläderna mot ett XXL-set och skickade tillbaka de andra kläderna du sålt (desperat att bli av med dem på rean??)
Smutskastar du, så smutskastar jag. Jag är normalt sett mycket ödmjuk och kan garva i glada vänners lag med alla i branschen, men du är bara otrevlig och arrogant, något som jag aldrig haft inställningen att vilja vara i den här tråden. Jag la mig i diskussionen då jag såg att folk sågade BromanOdell spöt som jag och många andra varit grymt nöjda med. Jag tyckte det var trist att du sågade BromanOdell och tycker det är trist om alla som läser tråden (som ju handlar om deras spön.)
Ja, vet mycket väl vad jag skrivit. Tråden handlar om BromanOdells 2-delade jerkspön. Kan vi inte hålla oss till det?? Någon skrev att CWC är så mycket bättre och jag skrev att CWC är också jätteduktiga men har också sina brister. Men också att allt är en kostnadsfråga och att man får vad man betalar för oftast.Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggHenke tror de flesta nu förstår hur illa det är med kompetensen gällande Jens. Jens läs igenom tråden och se till vad du skrivit. Attitudebaits mer än bara Wallin fiske!!!
Kommentarer överflödiga. Var tog din gamla goda ödmjukhet vägen Jonas?Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggJens vill fortsätta det hela !! Misstänker det var mig du kallade "internetfiskare " i denna tråd. Helt ärligt du har just visat att du har noll koll! Jag är förvisso inte förvånad med tanke på vad du tidigare skrivit. Henke tex är en person jag tycker mycket om men när det gäller koll på beten mm så spöar jag er alla i fiskebranchen utan att ens behöva gäspa. Du däremot svarade inte på en enda fråga Henke ställde.
Ställer gärna upp och visar kvalitetsprodukter hos dig. Anta inte bara saker och sen framöver. Fått flera samtal idag som bara garvat åt dina svar åt Henke! Bara Bete !!! Så jävla mycket mer kolla än Wallins fiske
Jag lämnar den här tråden nu och för att ta den tillbaka till dess ursprung så säger jag än en gång:
Vill du ha ett 2-delat jerkspö med eva handtag för under 1500 kr så kan jag som fiskekamrat varmt rekommendera detta spö. Vi har sålt en hel del av spöt och jag har inte haft EN ENDA missnöjd kund. 1 reklamation har vi haft - ett spö där lacken hade runnit ner i en spöring.
Vad gäller överspecat - Nej, spöt fiskar inte 140 grams beten speciellt bra.
Tyvärr överspecar flera tillverkare sin spön. Gunnarsson från CWC var här och tog förorder till våren och rekommenderade 6.8 fots Contact (<180 gram) till Big Bandit då Conductor/Connector var för klent för att få ordentlig kontroll på big bandit. Jaså, det var ju underligt...??? Väger Big Bandit över 150 gram?? Nej, exakt.Senast ändrad av Bergman; 2008-12-08, 16:35. Anledning: Tagit bort namnet då personen i fråga inte ville bli inblandad
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 013 visningar