BROMANoDELL Jerkspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BROMANoDELL Jerkspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Henrik: Du får dissa BromanOdell hur mycket du vill, det är ett fritt land och det får stå för dig. Många jag känner fiskar med deras spön och är kanonnöjda. Någon nämde också att deras kraftiga flugspö (gäddmodellen) vann något stort test nyligen (har själv inte läst det..)

Kör du med din prologic monster bag - jag dissar den framför Tackle Station.

Flera i den här tråden skriver att det är ett av de skönaste spön de fiskat medoch får kommentarer som mer eller mindre låter (underförstått) i stil med "jävla nybörjare, du vet nog inte bättre och har väl aldrig fiskar med riktiga grejor" - även en del av dina inlägg låter lite åt det hållet.

Jag har själv kört ett Esox <140 gram till lättjerk den här säsongen. Men rekommenderade betesvikten <140 gram är överspecat, spöt presterar bra på beten upp till 60-70 gram, till tyngre beten bör man gå på <250 grams modellen IMHO..)

Anledningen till att jag byter är att försöka slå ihop 2 utrustningar till en som skall klara så mycket som möjligt. Jag brukar vilja ha med mig ett haspelset utpå gäddpassen <100 gram också för att vila armarna lite emellanåt och köra lite stora zalt m.m och då blir det tre spön med ett lättjerk och ett tyngre set inräknat. Fiskar man tre pers och alla har tre spön var så blir det lite trångt i spöhållarna ibland..

Till tyngre jerkbaits och gummibeten rekommenderar jag 1-delade spön alla dagar i veckan.
    Min blogg

Kommentera

Jens vad blir det för spö till dinna tyngre beten samt rulle
      tips är att gå på dinna egna ider brukar löna sig i slutändan

Skit fiske samt vi syns väll ute bland Mälar gäddorna ?

/// Max Vallius
      Senast ändrad av Max Vallius; 2008-12-03, 20:30. Anledning: flestavat
      Titta gärna in på min fiskeblogg
      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Lutar åt ett GLoomis men skall känna på det igen, var ett tag sedan jag kände på det. Beställde en Predator av Thomas på Pure Fishing idag i alla fall. Lina blir nog 0.36 Strike Wire alt. Sufix linan som jag nämde i flätlinor-tråden du startade. Den var riktigt fin faktiskt..
        Min blogg

Kommentera

Skall upp till 200 gr beten så skadar det inte att gå upp till o med 0.41 mm
          strike wire extrem är bra lina men själv så vill jag testa red coden
          har du känt på st croix spöna?

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ja, har känt på St. Croix spöna, påminner en hel del om GLoomis. Jänkar spöna har en skön känsla allihop faktiskt.
            Min blogg

Kommentera

Det har blivit lite off topic Jens och Max, är det inte bättre ni tog erat samtal på telefon.
              Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Jens. Berätta nu vilket inlägg som jag har gjort som tolkas som "Jävla nybörjare du vet nog inte bättre och har väl aldrig fiskat med riktiga grejer". Visa också inlägget där jag nämner prologic monsterbag när du ändå letar. Det var ju du som nämde att strikepro har kork och spricker när det blir blött. Det är ju du som påstår att Buster Jerk går hål på och tappar färgen efter ett fåtal gäddor. Det är dessutom du som påstår att tacklestation är så himla mycket bättre. Det är du som påstår att Gäddfeber visar samma gädda 5-6 gånger och sedan flummar med en bortförklaring. Gör nu din hemläxa och gå tillbaks i tråden för att se efter själv. Undrar vem som dissar saker och leverantörer... Jag är inte ute efter att mästra någon men sluta far med osanning då det faktiskt finns läsare här som kanske tror på det du säger.

Kommentera

Kan det vara så att Mascot är ute efter att sälja BROMANoDELL produkter?
                  bf

Kommentera

Henrik skrev:

"Vad är BromanoDell bra på? Känns inte riktigt som att de spelar i samma liga eller sport som CWC faktiskt.

"Var och en blir salig på sin tro och kör du gärna vidare på Bromans prylar men lura ingen att köpa dem i tron att de har koll på vad de gör..."

Henrik skrev också lite kaxigt (uppfattade jag det som) att Max kkunde komma in och känna på den och få 50% på "skiten" (så uppfattade jag den.)

Gös-Jonas skrev:

"Som Henke de spelar inte i samma liga som många andra !!!
                    Har man gått igenom antal St.Croix, Fig Rig, Daimaond Back, Loomis, Lami mfl och ändå väljer ett BD då kanske man skall kolla om man är helt ok i skallen. Av "svenska märken" så är det precis som Henke skriver, det är inte ens jämförbart."

Fiskemannen skrev:

"och det där med bättre väska för 1200 kr , monsterbagen är nog bättre , man får med allt i den alla beten , mat , kläder , verktyg mm och om man ska vara borta o fiska tex en helvecka o testa olika metoder som jerk,spinn,jigg mm så får man plats med alla beten i den"

Jag påstår att kork kan spricka när det blivit blött och sedan torkar.
                    Jag påstår att kork (vissa fabrikat) blir halt när det blir blött.
                    Jag (liksom MÅNGA andra) påstår att Buster Jerk tappar färgen snabbt ibland efter ett fåtal gäddor och att det går hål i dem. Men jag påstår också att Buster Jerk är det privärdaste och bästa betet man kan köpa för pengarna.

Att ett jerkbait från Sören Apell, en Phantom eller en Pig tål fler gäddor hör liksom inte till saken. De kostar dubbelt så mycket.

Kan det vara så att Mascot är ute efter att sälja BROMANoDELL produkter?

Ja, jag vill jättegärna sälja ett esox lucius jerkbait spö till en kund som vill ha ett 2-delat spö med eva handtag för under 1500 kr. Jag har fiskat med spöt (esox lucius 40-140 gram) den här säsongen själv och det funkar perfekt till beten upp till ungefär Buster jerk dvs 75 gram. Till Apell decoy jr och liknande beten runt 50-60 gram har spöet perfekt aktion och känsla.
                    Senast ändrad av mascot; 2008-12-04, 18:20.
                    Min blogg

Kommentera

Är det ingen vänlig själ som kan svara på frågan denna tråd egentligen handlar om ?

Mvh Max Vallius

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 406 visningar