CA: vilka andra spön har du haft ?
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
BROMANoDELL Jerkspö
Collapse
X
-
Vill man leva i tron att det är bättre med delade spön så visst.
Svårt skriva i denna tråd utan att verka nedlåtande men ni som gillar BD har ni verkligen känt på riktigt bra grejor? Fiskat med dem och därefter gått och handlat ett BD eller något annat jox?
Kommentera
-
Vad är BromanoDell bra på? Känns inte riktigt som att de spelar i samma liga eller sport som CWC faktiskt. Att hylla BromanOdell i samma inlägg som man sågar Buster Jerk som "Billig" och tappar färg samt går hål på efter ett par gäddor känns nästan komiskt. Var och en blir salig på sin tro och kör du gärna vidare på Bromans prylar men lura ingen att köpa dem i tron att de har koll på vad de gör...
Kommentera
-
Men deras väska ser ju intressant utUrsprungligen postat av Henrik S Visa inläggVad är BromanoDell bra på? Känns inte riktigt som att de spelar i samma liga eller sport som CWC faktiskt. Att hylla BromanOdell i samma inlägg som man sågar Buster Jerk som "Billig" och tappar färg samt går hål på efter ett par gäddor känns nästan komiskt. Var och en blir salig på sin tro och kör du gärna vidare på Bromans prylar men lura ingen att köpa dem i tron att de har koll på vad de gör...
Kommentera
-
Som Henke de spelar inte i samma liga som många andra !!!
Har man gått igenom antal St.Croix, Fig Rig, Daimaond Back, Loomis, Lami mfl och ändå väljer ett BD då kanske man skall kolla om man är helt ok i skallen. Av "svenska märken" så är det precis som Henke skriver, det är inte ens jämförbart.
Kommentera
-
Oraklet är strike pro range ok spön ?Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inläggSom Henke de spelar inte i samma liga som många andra !!!
Har man gått igenom antal St.Croix, Fig Rig, Daimaond Back, Loomis, Lami mfl och ändå väljer ett BD då kanske man skall kolla om man är helt ok i skallen. Av "svenska märken" så är det precis som Henke skriver, det är inte ens jämförbart.
Kommentera
-
Oj oj snacka om att diskussionen flyger iväg från kärnan här. Vi talar inte om bästa spö oavsett prisklass, inte heller om endelade spön.
Kan någon varmt rekommendera ett 2-delat jerkspö med EVA handtag för under 1500 kr som är ett bättre köp än BromanOdell?? Det var det tråden handlade om innan det blev en jag-har-längst-penis tråd med massa internetfiskare inblandade.
Nej, jag har inte fiskat med 100% av alla spön som talas om i tråden har inte tillgång till alla..
Ja, jag föredrar också 1-delade jerkspön (liksom vertikaljiggspön och egentligen också vanliga jiggspön,jag jiggar abborre med (bland annat) ett Berkley series one skeletor 6' dropshot 6-18 gram)
Nej, jag gillar inte korkhandtag, kvalitets EVA spöar kork (för mig) alla dar i veckan..
CWC är en kanonleverantör och har ett grymt sortiment, inget snack om saken. Buster Jerk är Sveriges mest sålda jerkbait och fångar stora gäddor varenda vecka året runt. Det är fakta, och har absolut ingenting att göra med det faktum att de tappar färgen efter tiotalet fiskar ibland och att det går hål i dem.... det är inte ett träbete för 250 kr vi snackar om! eller??
Det gör den förvisso Max, ta en sväng förbi och känn på den. Helt ok planering och jag köpte in några faktiskt. Du kan få 50% på den och en kopp varmt kaffe samt lite fiskesnackandeMvh Henke
Vi har sålt ett dryga femtiotal av väskan. Inte ETT klagomål. Jag använder den själv, Mörtsnurb (Team WallinsFiske Uppland) har en, min kollega Johan Wallin har en liksom Johan Hellström i Team Stockholm,osv osv osv.
Faktum är nog att när allt kommer på plats så är Esox Lucius Tackle Station mitt personligt bästa sportfiske köp 2008.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
273 911 visningar