BROMANoDELL Jerkspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BROMANoDELL Jerkspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jens så ja!! Bättre än stå upp som du gör nu! Jag var lite överförfriskad igår och det satte sig tydligen på min berömda ödmjukhet Sen tycker jag ärligt inte du svarar på en enda av Henkes frågor. Fast ärligt ibland tappar man ödmjukheten, även om du fiskat i 30 år så hade jag gått igenom ett antal jerkspön innan du ens hört om dem. Men du får gilla dina BD spön det är ok, och det finns sämre skit som Värtan Jerk eller annat billigt kinaskit som folk tycker är bra. Nu görs ju det mesta i kina men även där finns bra och dåligt. Sen angående vikterna och aktionen på ditt superbra BD spö, gör nog de flesta undrande. Jag rekomenderar varmt alla att inte köpa BD-spön utan istället lägga pengarna på riktigt bra produkter. Ex StCroix GLoomis,Fig Rig, Diamonback,mmmmmmmmmmmm. En golfare går inte och köper en driver för tusen spänn, varför skulle en fiskare inte lägga stålar på ett spö. I övrigt går det fiska med ett gammalt Arjon stålspö från 1964 också.

Kommentera

Denna tråd är helt sjuk!! Och passar mig perfekt.
      Jag köpte ett St Croix förra året, som grädde på moset gjorde jag det dessutom av dig Henrik.
      I våras testade jag ett Esox Lucius av en kompis och blev övertygad och köpte ett. St Croix spöet är grymt, men det är också Esox Lucius spöet. Dom skiljer sig dock ganska kraftigt.
      Detta år har jag kört ca 80% av tiden med Esox spöet, men det kanske ändrar sig nästa år vem vet. Det enda jag vet är att Esox Lucius spöet är inget skitspö som vissa försöker framställa det som..

En grej som jag tycker är lite konstig är att kvalitén på Buster Jerk försvaras, det är ett kanon bete som fångar mycke fisk men ingen som har fiskat med det kan väl påstå att kvalitén är bra??? Sen kan jag tycka att det är lite kul när ett bete knappt har någon färg kvar, då det ser ut som om det blivit slaktat av ett gäng monster. Men att påstå att kvalitén är bra vore ett skämt...

En fråga till Henrik, har du verkligen fiskat med Esox Lucius spöet? Jag får inte den känslan när du skriver som du gör.

Kommentera

Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
        Jens så ja!! Bättre än stå upp som du gör nu! Jag var lite överförfriskad igår och det satte sig tydligen på min berömda ödmjukhet Sen tycker jag ärligt inte du svarar på en enda av Henkes frågor. Fast ärligt ibland tappar man ödmjukheten, även om du fiskat i 30 år så hade jag gått igenom ett antal jerkspön innan du ens hört om dem. Men du får gilla dina BD spön det är ok, och det finns sämre skit som Värtan Jerk eller annat billigt kinaskit som folk tycker är bra. Nu görs ju det mesta i kina men även där finns bra och dåligt. Sen angående vikterna och aktionen på ditt superbra BD spö, gör nog de flesta undrande. Jag rekomenderar varmt alla att inte köpa BD-spön utan istället lägga pengarna på riktigt bra produkter. Ex StCroix GLoomis,Fig Rig, Diamonback,mmmmmmmmmmmm. En golfare går inte och köper en driver för tusen spänn, varför skulle en fiskare inte lägga stålar på ett spö. I övrigt går det fiska med ett gammalt Arjon stålspö från 1964 också.
        Jonas på Normark kommer förbi med ett GLoomis till mig nästa vecka som jag skall känna på och vi skall också köpa in några.

Billigt kinaskit?? Hahahahaahha... Är ju massor med duktiga tillverkare som gör spön i Kina...

För övrigt kan jag informera dig som kan mer om utrustning utan att gäspa att BromanOdell inte är "annan billig Kinaskit" då de tillverkas i Korea inte Kina.

Vilka frågor är det jag inte besvarat? Upprepa dem så svarar jag direkt.
        Senast ändrad av mascot; 2008-12-05, 13:42.
        Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av Pikeper Visa inlägg
          Denna tråd är helt sjuk!! Och passar mig perfekt.
          Jag köpte ett St Croix förra året, som grädde på moset gjorde jag det dessutom av dig Henrik.
          I våras testade jag ett Esox Lucius av en kompis och blev övertygad och köpte ett. St Croix spöet är grymt, men det är också Esox Lucius spöet. Dom skiljer sig dock ganska kraftigt.
          Detta år har jag kört ca 80% av tiden med Esox spöet, men det kanske ändrar sig nästa år vem vet. Det enda jag vet är att Esox Lucius spöet är inget skitspö som vissa försöker framställa det som..

En grej som jag tycker är lite konstig är att kvalitén på Buster Jerk försvaras, det är ett kanon bete som fångar mycke fisk men ingen som har fiskat med det kan väl påstå att kvalitén är bra??? Sen kan jag tycka att det är lite kul när ett bete knappt har någon färg kvar, då det ser ut som om det blivit slaktat av ett gäng monster. Men att påstå att kvalitén är bra vore ett skämt...

En fråga till Henrik, har du verkligen fiskat med Esox Lucius spöet? Jag får inte den känslan när du skriver som du gör.
          Word.

Nej, klart som fan Henke inte har fiskat med sån skit. Han fiskar ju bara med värsting grejor....
          Senast ändrad av mascot; 2008-12-05, 12:13.
          Min blogg

Kommentera

Ursäkta att jag lägger mig i denna diskission om skit kontra icke skit. Ett spö kan ha en riktigt bra klinga men sitter det smäckrullfäste på det och billiga ringar som stativet ärgar på och keramiken trillar ut så är det ett skitspö. Men är det en klinga som är bra och det sitter bra komponenter på det och lacken på lindningarna går in i tråden och inte spricker efter 2 turer, då är det kvalitet. Fladen är ett bra exempel på detta, oftast bra klingor men skitkomponenter. Och jag tycker nog att BD är åt det hållet, bara det att det är lite mer flashiga färger på deras produkter.
            Vad skulle vi gjort utan havet? Skulle vi burit båten.... http://ghfk.se/

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
              Ursäkta att jag lägger mig i denna diskission om skit kontra icke skit. Ett spö kan ha en riktigt bra klinga men sitter det smäckrullfäste på det och billiga ringar som stativet ärgar på och keramiken trillar ut så är det ett skitspö. Men är det en klinga som är bra och det sitter bra komponenter på det och lacken på lindningarna går in i tråden och inte spricker efter 2 turer, då är det kvalitet. Fladen är ett bra exempel på detta, oftast bra klingor men skitkomponenter. Och jag tycker nog att BD är åt det hållet, bara det att det är lite mer flashiga färger på deras produkter.
              BromanOdell har tidigare i år uppgraderat bl.a. Esox Lucius jerkspöna med Fuji rullfäste och SIC ringar, bara så att du vet. Tidigare hade man något sämre noname fästen och ringar.

även om du fiskat i 30 år så hade jag gått igenom ett antal jerkspön innan du ens hört om dem.

Hur vet du det? Var har jag skrivit om hur länge jag fiskat jerkbait? Trevlig, ödmjuk attityd du har Jonas.
              Senast ändrad av mascot; 2008-12-05, 12:38.
              Min blogg

Kommentera

Ursprungligen postat av mascot Visa inlägg
                BromanOdell har tidigare i år uppgraderat bl.a. Esox Lucius jerkspöna med Fuji rullfäste och SIC ringar, bara så att du vet. Tidigare hade man något sämre noname fästen och ringar.
                Då tar jag tilllbaka mitt påstående när det gäller Esox spöna.

Kommentera

Hur vet du det? Var har jag skrivit om hur länge jag fiskat jerkbait? Trevlig, ödmjuk attityd du har Jonas.[/QUOTE]

Jag vill inte vara en besserwisser men jag sitter och är svårt förkyld på jobbet så jag orkar ine ta tag i något vettigt.

2007-08-17, 16:44
                  Köpte jerkbait grejor igår, var nere vid badbryggan där jag bor för att grunda den nupåspolade linan och vad händer 4:e kastet? En ättrig 1,5 kilos gädda smäller på med ett skutt som en jävla delfin på kolmården... En liten stackars snipa, visst.. men hugget kändes in i ryggraden. Trodde inte det var SÅ underbart...

Så jag gissar att du fiskat jerkbait i ca ett år?

Kommentera

Ursprungligen postat av Wreckbender Visa inlägg
                    Då tar jag tilllbaka mitt påstående när det gäller Esox spöna.
                    Men man kommer inte ifrån att ett tvådelat är sämre än ett odelat.

Kommentera

Ursprungligen postat av Wizkid Visa inlägg
                      Hur vet du det? Var har jag skrivit om hur länge jag fiskat jerkbait? Trevlig, ödmjuk attityd du har Jonas.
                      Jag vill inte vara en besserwisser men jag sitter och är svårt förkyld på jobbet så jag orkar ine ta tag i något vettigt.

2007-08-17, 16:44
                      Köpte jerkbait grejor igår, var nere vid badbryggan där jag bor för att grunda den nupåspolade linan och vad händer 4:e kastet? En ättrig 1,5 kilos gädda smäller på med ett skutt som en jävla delfin på kolmården... En liten stackars snipa, visst.. men hugget kändes in i ryggraden. Trodde inte det var SÅ underbart...

Så jag gissar att du fiskat jerkbait i ca ett år?[/QUOTE]

Lite drygt ett år. Har tidigare mest fiskat gädda med <100 grams haspel och vanliga wobblers samt sysslat mycket med gäddmete. Är ingen gäddfiske fantast, fiskar mycket mer abborre än gädda. Kommande säsong skall fokus läggas mycket mer på vertikalfisket som jag blivit förtjust i.

Min poäng är att det inte har med saken att göra. Har sysslat med sportfiske i 30 år.

Fattar inte var ödjumkheten på detta forum tagit vägen.

Jag ville rekommendera ett spö som jag själv fiskat med hela denna säsongen till en fiskekamrat på forumet... tycker ni det är konstigt att jag brusar upp och drar saker till sin spets när jag blir påhoppad?
                      Senast ändrad av mascot; 2008-12-05, 13:43.
                      Min blogg

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 666 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist