BROMANoDELL Jerkspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BROMANoDELL Jerkspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Absolut det vet jag. Har känt på bl.a. connector. Synd att alla har kork, bara. Tycker EVA är skönare och greppsäkrare när det regnar t.ex. Men nu får jag nog bita i sura äpplet och köpa spö själv med kork nu då jag vill ersätta lättjerk grejorna (esox lucius 40-140 revo inshore + ett tyngre set) med ett enda set som skall klara så mycket som möjligt även tyngre beten - och då blir det ju 1-delat för mig med. GLoomis lutar det åt..
    Min blogg

Kommentera

• Ursprungligen postat av EsoxLucius1 Visa inlägg
      [FONT="Franklin Gothic Medium"]Hej!
      Gäddfisket har dragit igång och det är dags att köpa nytt Jerkspö. Det blir antagligen ett från BROMANoDELL. Men vad är det för skillnad mellan Alpha Series 6,3’ 40-140g Jerk och Beta Series 6,3’ 40-140g Jerk?

tacksam för svar [/FONT]
      Är det någon som kommer ihåg startinlägget i tråden?Men,underhållande har det varit!

Kommentera

• Ursprungligen postat av Wobblersnidarn Visa inlägg
        Jag ställde bara en fråga?????????????????????????????Då jag ska köpa mig ett nytt spö,mitt nuvarande är bromanodell beta 40-140gr.
        Det har bara skrivits st:croix spön av det jag har läst.
        då ber ja om ursäkt , du gjorde inge frågatecken så ja misstolka det.

Kommentera

• Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inlägg
          Jens får du extra betalt för att sälja Broman odells spön
          börjar låta så
          Nej, knappast, men jag blir irriterad när folk sågar spön som de inte ens verkar ha provat när vi sålt massor till folk som är kanonnöjda.

Vi kom 9:a i Värtan Cup och 4:a i mälar-em fiskandes större delen av dagarna med just detta spö. (Jag och Patrik Brunström) Funkade för oss. Patrik Brunström fiskar med ett 2-delat esox lucius och är kanonnöjd.
          Min blogg

Kommentera

• Själv föredrar jag 1 delade till tyngre beten 100 gr och uppåt
            2 delade spön har en förmåga att vrida sig tyvärr

helst av allt så vill jag ha en 7.2 fots spö upp till o med 200 gr så att jag kan kasta mina mjukis beten
            samt mina jerks med en o samma spö utan att tappa så mycket i längd
            jag kom 10 i Mälar Em
            men nästa så är det bara topp 3 som räknas
            Ingen som kan rekomdera ekolod till mig högst 3000 kr får den kosta ?
            Titta gärna in på min fiskeblogg
            www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

• Fiskeutrustning är i allra högsta grad individuellt. Tänk om det fanns ett spö man fick mer fisk på än andra, och större fisk. MMmmm...

Kommentera

• S:t Croix har i sitt Premiersortiment 2 stycken 2-delade 7-fotsspön. Det ena är klassat till 3 oz (85 gram) och det andra till 6 oz (170 gram). I vanlig ordning finns det en del extra att hämta i dessa spön. Prata med din handlare.

//Stefan- Internetfiskare
                Du kommer komma ihåg mig för alla gator bär mitt namn.

´til things are brighter, I´m the man in black

Kommentera

• Ursprungligen postat av osynlig_fisk Visa inlägg
                  Fiskeutrustning är i allra högsta grad individuellt... MMmmm...
                  Visst är det så. När jag började "jörka", så tyckte jag att sexfotspön var långa och letade kortare spön för att kunna trixa bättre med betena. Nu föredrar jag omkring och över sju fot. Favoriten är en 7' Lamiglas. De senaste spöna är två tvådelade St. Croix, 3- resp 6 oz. Jag har inte haft några som helst problem med holkar som vrider sig. Jag märker också att jag mer och mer går över till lättare spön och beten. Tycker inte det är lika coolt - attityd om ni vill - med 300-grams beten längre. Jag får mer fisk och ungefär lika stora på 60-grams beten.

Kommentera

• med mitt 6.8 fots spö kastar jag allt från 40 gr beten Apell decoy jr upp til o med 140 gr smuttley cobbs
                    utan minsta problem ha jerkat sedan 2002 och börjar kunna lite om beten spön
                    men jämfört med många i tråden så är jag rena rama nybörjaren så är det bara
                    Titta gärna in på min fiskeblogg
                    www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

• St. Croix har även ett tvådelat Triumph (999 :- på lundgrens). Har för mig att det var rätt styvt.

Innan jag köpte mitt första St. Croix-spö hade jag två olika CWC-spön. Mina första reaktion när jag testade St. Croix-spöt var: WOW! Vilken känsla! Till ett lägre pris! St. Croix har det där trycket i klingan som många andra tillverkar inte har, om du frågar mig.

Riktigt vad större delen av mitt inlägg har att göra med tråden vet jag inte. Men å andra sidan, hur många inlägg har det?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 489 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13