BROMANoDELL Jerkspö - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

BROMANoDELL Jerkspö

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ursprungligen postat av Gös Jonas Visa inlägg
    Fishcraft jag skule nog kunna fiska med både BD och andra grejor. Dock Stör jag mig när Jens fång efter gång lindar in saker. Som nu gällande viktklssning istället för att bara enkelt säga att det är felviktat utan att dra upp massa annat. Det är kul att Bengt sa så till dig även om nått CWC-spö, jag förstår liksom inte riktigt vad det har med saken att göra.. Du vill ju bara diskutera ett spö från BD men drar hela tiden upp annat, samt att du inte kör med rent mjöl i påsen.

Trevlig Helg idag är det julfest !!
    Imorgon Jens skall jag ge dig ett riktigt helvete
    Informationen ang BromanOdell spöt och att det är något överspecat ansåg jag var viktig information för de som funderar på att köpa ett sådant spö, det var enda anledningen till att jag nämde det öht.

När du sedan sågar spöt och anser att det är uselt att det är överspecat så ville jag bara poängtera att överspecade spön är rätt vanliga även gällande Strike Pro och att man bör tänka på detta när man läser om olika spön och läser dess rekommenderade kastvikter.

Håll dig till trådens ämne (BromanOdell spön) istället för att satsa all din energi till en massa personangrepp.
    Min blogg

Kommentera

• bra spön som är 2 delade är dragons spöna 2 delade men underklassade
      vad gäller broman odell så skulle jag välja strike pro range 10/10 gånger
      Titta gärna in på min fiskeblogg
      www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

• Dragon gillar jag skarpt, framförallt deras jiggspön (INTE de med röda toppen!)
        Strike Pro har en bra serie spön och connector är mycket för pengarna om man vill ha 2-delat. Jag har dock läst att korkhandtagen i deras spön ibland håller dålig kvalitet.

se (bland annat) den här tråden: http://www.fiskesnack.com/forum/show...ght=strike+pro där det nämns att korkhandtaget ibland spricker. Crotalus81 och UT påpekar lite kring kvaliteten på korkhandtaget. Har inte erfarat det själv dock vill jag poängtera!

Dock mycket bra spön överlag för pengarna!

Vill man ha 2-delat med EVA handtag så är BromanOdell ett fortsatt bra val enligt mångas uppfattning. Tänk dock på att de är något överspecade. z140 gram jerk fungerar bra upp till 80-90 grams beten och 250 grams spöt upp till strax under 200 gram tycker jag personligen.
        Senast ändrad av mascot; 2008-12-06, 14:07.
        Min blogg

Kommentera

• mascot : var står det att de spricker ???
          skrovlig kork står det ,

Kommentera

• Ursprungligen postat av fiskemannen Visa inlägg
            mascot : var står det att de spricker ???
            skrovlig kork står det ,
            "Priset är helt ok med.Nackdel med det är att korkhandtagen är riktigt dåliga.Alla ojämnheter i korken är fyllda med korkdamm som faller bort och kvar blev en bit skrovlig kork och det ser ganska dassigt ut."

Från början är korken jämn. När dammet faller ur så var min mening med sprickor just dessa ojämnheter/sprickor.

Jag uttryckte mig otydligt och ber om ursäkt för det. Just detta har jag även erfarat tidigare och jag misstänker då att det varit en effekt av att korken tagit åt sig fukt och sedan när det torkar släppt på samma sätt och bildat SPRICKOR i handtaget.
            Detta har jag dock aldrig sett med egna ögon på Strike Pro pike range. Dock hade en polare ett buster stiff med korkhandtag för ett par år sen som såg illa ut. Men som sagt, Strike Pro gör i regel kanonbra spön.
            Min blogg

Kommentera

• Ja jösses vad det har skrivits i denna tråd under helgen. Borde inte svara på Jens påståenden då han glider undan och duckar värre än någon jag någonsin mött förut, men...

Max: Vid en jämförelse måste du isåfall ställa det mot Strike Pro Pike Range Connector då det är det enda 2-delade jerkspö i Pike Range. De är kanonbra, tyvärr har de dock korkhandtag som blir rätt halt när det blir blött och sedan kan spricka när det blir soligt

Här ovanför får du ditt svar om var du skrivit om Strikepros korkhandtag. Att jag dubbelkollade med CWC om reklamationer från er angående spön/Buster Jerks var för att jag gillar att ha fakta bakom det jag skriver/påstår. Kanske något att ta efter?

Fattar inte riktigt vad du menar när du skriver att jag "aldrig skulle fiska med sådant skit " angående BO spöt när Pikeper frågar om jag fiskat med det. Jag har inte fiskat med spöt och jag har inte heller påstått det eller sagt att spöt är skit. Fattar inte riktigt hur ni fick ihop det? Jag gick igång på att Jens/Mascot påstod att gäddfeber är lika mycket fusk och ljug som Esox Lucius filmen samt att BromanOdell skulle ha samma koll på fisket/prylar som CWC.

Får upprepa återigen att man ska/får fiska med det man vill och trivs med samt att var och en lir salig på sin tro. Jag gillar dock inte att man hittar på eller skriver ner produkter för att hylla andra. Berätta gärna att ni gillar Esox spöt och att det är smidigt med 2-delat eller att ni gillar foam mm. Men gör det utan att skriva ner andra produkter. Att Jens sedan fortsätter med plumpa påhopp om att jag skulle "lurat" någon till att köpa byxor i fel storlek i desperation att bli av med dem är skrattretande och osant som mycket annat som kommer från Jens tangentbord.

PS, Vet inte riktigt vad du fick det där om ST,Croix spöna och mig ifrån? Kör Fenwick 7,6ft och Diamond Back 7,6ft för jerkfisket, men du kanske vet något som jag inte visste DS

Kommentera

• Jag om någon har hela tiden försökt dra tillbaka tråden till det den handlar om - BromanOdells jerkspön.

Du kom med personagrepp och jag blev helt enkelt förbannad och kom dragandes med Nilles misslyckade klädinköp hos er på Söder sportfiske, något som jag ber om ursäkt för att jag drog upp.

Att jag påpekade att Gäddfeber inte heller handlar om "en helt vanlig fiskedag" var också för att försvara Esox Lucius filmen som jag står fast vid är informativ och bra producerad. Visst, man visar samma fiskar flera gånger osv, det må vara hänt, jag ser inte ner på BromanOdell för det. Vi har alldeles för lite bra fiskefilm och alla initiativ som tas till att producera svensk sådan tycker jag vi skall uppmuntra.

När det sedan kom till jämförelser med andra spön på marknaden så satte jag inte heller igång den diskussionen. Jag vet inte heller hur många av dem som sågar BromanOdell i tråden och pekar mot andra fabrikat som verkligen har fiskat med BromanOdells spön.

Nog om detta. Jag ber om ursäkt ifall jag trampat över gentemot någon i den här tråden vad gäller personangrepp, har jag gjort det så är anledningen nog att jag själv överreagerat på liknande angrepp mot mig själv.

Nå ni som fiskat med BromanOdell, vad tycker ni?
                Senast ändrad av mascot; 2008-12-08, 17:55.
                Min blogg

Kommentera

• Hörni! Tack för en fin kvällsläsning

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  276 446 visningar