swim whizz - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

swim whizz

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Alessandro
    replied
    Kolla i handfatet om den flyter, har för mig att alla Believer var flytande?

Lämna en kommentar:

• Lucius
    replied
    Homer Le Blanc utvecklade wobblern, men det blev en klassisk tvist mellan ägarna som gjorde att samma wobbler kom under två olika namn, med några smärre skillnader. Believer och Swim whizz. Mellanstorleken finns i slow sink, och behöver inte moddas alls. Fantastiskt bra, särskilt under förlek. Den stora kan man ha som den är om man ska trolla. Bly sätter man annars in genom att såga ett V i ryggen och fästa det mot buken. Rätt blyad får man en slingrande wobbler som klassar det mesta som finns idag. Kastegenskaperna är helt ok, om man har lite teknik...

Lämna en kommentar:

• jerklimpan
    replied
    Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg
    alright..

vad menar du med blya så den nästan är helt flytande?
    ska jag plocka bort fly från wobblern eller vad menar du?

ha ett skitt fiske

Många blyar dom flytande så att dom blir svävande va nog så han mena.
    Dom äldre hakar lätt upp sig vid kast det va väll därför dom gjorde om den.

/fredrik

Lämna en kommentar:

• btc_andersson
    replied
    alright..

vad menar du med blya så den nästan är helt flytande?
    ska jag plocka bort fly från wobblern eller vad menar du?

ha ett skitt fiske

Lämna en kommentar:

• Conny
    replied
    Swim Whizz var tillsammans med HiLo och sedan Zalt förmodligen dom vobbler som fångade flest 10+ gäddor på 80- och 90-talet. Vem kommer inte ihåg dom underbara artiklarna på tidigt 80-tal med Urban W och V-ås pojkarna (team Zaida). "Vi fångade 87 gäddor över 5 kg" är en klassisk rubrik för dom som kommer ihåg!
    Tips; blya en SW stl 7 precis lagom, så att den i princip är viktlös (glöm inte räkna med din tafs). Fiska den i den nedre öglan långsamt med många spinnstopp på våren och du kommer garanterat få en ny favorit. Kan vara lite grinig att kasta men anpassa din utrustning så att det känns bekvämt. Nästan lite synd att den numer inte nämns i samma utsträckning som förr då det egentligen är en helt fantastiskt trevlig vobbler.

Lämna en kommentar:

• btc_andersson
    replied
    alright...

ja den påminner lite om zalt wobblern...

vad rekomenderas den mest som då?? trollingwobbler eller går den även bra att kasta med längs vasskanterna?

Lämna en kommentar:

• lodur
    replied
    Ursprungligen postat av christer Visa inlägg
    wobblern believer är det samma tillverkare som swimwhizz? ser ut som en swim bara lite förvuxen..??
    Jag har en Believer och den är gjord av Drifter tackle enligt märkningen på wobblern.

Lämna en kommentar:

• christer
    replied
    wobblern believer är det samma tillverkare som swimwhizz? ser ut som en swim bara lite förvuxen..??

Lämna en kommentar:

• jerklimpan
    replied
    Ursprungligen postat av btc_andersson Visa inlägg
    Tjenare!

Har en jäkla massa fiskegrejer som jag fick ärva när min morfar dog. Mycket e grymt slitet men en hel del är fint, ligger några fina wobblers i förpackningar, en rappala magnum med en prislapp där det står 21,50:- på tänk om det var så billigt fortfarande..

Men jag hittade ett bete som jag under en lång tid undrat, vad i helskotta är detta? Nu har jag hittat vad det är. Det är en stor jävla swim whizz som kräver välldigt stor redskapslåda för att få plats. Har aldrig fiskat med det, aldrig sett det förut, aldrig hört talats om det, är detta nåt hett bete eller?
    Kanon wobbler ta bort mittenkroken bara den går på 4-5 meter vid trolling om du fäster den i övre öglan den undre 2 till 2,5 meter . Ja skulle köra med 2 st krokar st 2/0 på den stora modellen å 2 1/0 på mellan modellen.
    ja har tom fått havsöring på swim wizz.

Vad ja vet så är det den Wobblern Zalt snegla på en gång i tiden.

Lämna en kommentar:

• PatrikAdolfsson
    replied

Lämna en kommentar:

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
2 355 svar
279 766 visningar