Ny inom jerkbait behöver utrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny inom jerkbait behöver utrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ny inom jerkbait behöver utrustning

Jag skulle vilja köpa jerkutrustning men vill helst inte lägga mer än 2000kr på allt tillsammans.

Jag har kollat lite på olika set på internet och har även läst om amb. rullarna jb osv... men jag tycker att det är väldigt svårt att välja.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett lite billigare spö och dyrare rulle till att börja med eftersom jag har hört att rullarna slits lätt om man köper billiga.

Skulle ni kunna ge mig lite råd?
    Vad tycker ni om detta set?

Tack på förhand!

Det är helt klart ett bra set, det blir inte lätt att hitta något bättre för de pengarna.
    Det är bara att slå till, de grejerna klarar du dig med länge.
    Hög fart är inte farligt, hårda stopp är dock direkt livsfarliga.
    Full fart spar tid
    http://mrjojje.blogspot.com/

Kommentera

Håller med helt, det är ett mkt bra set, och attitudebaits har mycket bra service och det var inga dyra fraktkostnader när jag köpte mina saker. Fast jag skulle nog köpt en Ambasadeur 5601 c4 och ett buster stiff av dom istället, det blir bara en hundring mer, men du får dock inte lina och sånt med då. Men det är inget fel på den rullen, jag är bara förtjust i c4'an : )

Kommentera

Ursprungligen postat av Wolf Visa inlägg
        Jag skulle vilja köpa jerkutrustning men vill helst inte lägga mer än 2000kr på allt tillsammans.

Jag har kollat lite på olika set på internet och har även läst om amb. rullarna jb osv... men jag tycker att det är väldigt svårt att välja.

Jag skulle kunna tänka mig att köpa ett lite billigare spö och dyrare rulle till att börja med eftersom jag har hört att rullarna slits lätt om man köper billiga.

Tack på förhand!
        Då jerkfisket börjar bli omodernt så skulle ja rekommendera å köpa ett kraftigt spinnspö typ Lf Chopper eller Zalt Solö .

Med dom kan du kasta långa säkra kast med Hell tail Zam tail Ailen Eal å Bulldawg och stora Zalt å Zam.
        Dom här betena kan du kasta med buster stiff men du blir bra trött i axlar plus att med spöna ja nämde kastar du 1/3 längre än med ett 6 fot jerkspö.
        Då dom betena tycker ja är mer fångstsäkra på större fisk om du fiskar i skärgården .
        Rulle till det en Rocket ex

Eller En C4 6600 eller annan rulle med 6:3:1 utväxling .

Sen lägger du på 137 m Tufline 0,41 eller Power pro 0,36 ..

Glöm inte långa tafsar ex titaimum tooth proof gärna 60 cm då man får mycket hugg bakifrån på ex hell tail .

/Fredrik

Kommentera

Dummaste inlägget på länge. Antingen så hjälper du honom med förslag på Jerkutrustning eller så låter du bli att posta. Hur svårt kan det vara?

Ursprungligen postat av jerklimpan Visa inlägg
          Då jerkfisket börjar bli omodernt så skulle ja rekommendera å köpa ett kraftigt spinnspö typ Lf Chopper eller Zalt Solö .

Med dom kan du kasta långa säkra kast med Hell tail Zam tail Ailen Eal å Bulldawg och stora Zalt å Zam.
          Dom här betena kan du kasta med buster stiff men du blir bra trött i axlar plus att med spöna ja nämde kastar du 1/3 längre än med ett 6 fot jerkspö.
          Då dom betena tycker ja är mer fångstsäkra på större fisk om du fiskar i skärgården .
          Rulle till det en Rocket ex

Eller En C4 6600 eller annan rulle med 6:3:1 utväxling .

Sen lägger du på 137 m Tufline 0,41 eller Power pro 0,36 ..

Glöm inte långa tafsar ex titaimum tooth proof gärna 60 cm då man får mycket hugg bakifrån på ex hell tail .

/Fredrik

Kommentera

Buster Stiff är mer än ok att börja med till dom pengarna helt klart. Sen är det bara att komplettera med lite beten så har du en kanonstart.
            Fish On!

Kommentera

Tack för svaren ska kolla lite va fraktkostnaden är och sedan kanske det blir det setet för det blir nog för dyrt att köpa rulle o spö separat.

Sen behöver jag köpa tafsar går alla titaniumtafsar bra att köpa eller finns det några att se upp för?

Vilka beten tycker ni att jag ska lägga till, ska framförallt fiska nu under sommaren i en insjö i lappland?

Ang. jerklimpans inlägg
              Jag är intresserad av jerkbaiting så jerklimpans inlägg kanske inte var det smartaste men det syns att han har lagt ner tid på att försöka hjälpa mig och att göra inlägget.
              Senast ändrad av Wolf; 2008-06-25, 19:54.

Kommentera

setet hos attitude-baits är helt ok
                keep on jerking !!!
                Titta gärna in på min fiskeblogg
                www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Köpte ett sådant sett fast med shimano Corvallius rullen...dom hade dock inte rullen hemma så jag fick en Ambassadeur 5601C JB till samma pris istället =) är mycket nöjd med grejjorna iallfall
                  Han kan ju inte ha alla drag i lådan

Kommentera

Ursprungligen postat av Wolf Visa inlägg

Tack på förhand!
                    Här är supergrejer för dom pengarna!

Lycka till Claes

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04