Ny inom jerkbait behöver utrustning - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ny inom jerkbait behöver utrustning

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Börja med ståltafsar imo, tycker dom fungerar alldeles utmärkt och kostar då inte heller så mkt : ). BFT har 3 för 49 tror jag det var. Sen lite jerks jag kan rekommendera att börja med, såklart Buster Jerk : ) fungerar alltid och är enkel att börja med. Färger som c41 Skitmörten, c38 papegoj och c131 blue tiger är bra i insjar. Nån Salmo Slider 12 borde du också ha : ) finns riktigt fina mört/abbors immitations färger som fungerar utmärkt. dom två betena är billiga och levererar mycket fisk. Sen om du vill prova något lite dyrare kan jag rekomendera Hellhound, underbar gång och stryktålig färgen bluegill holo tycker jag är riktigt het! : ). Den är också ganska enkel att jerka, vill du prova något lite svårare är pig ett bra bete, det har en mycket varierad gång men kräver lite träning innan man lyckas hålla den under vattnet ; ) blue gill är den färg på pig jag plockat mest gäddor på. Sen kan det vara lämpligt att ha nån model i flytande utförande för att kunna vara effektiv över hela sjön, många beten finns i flytande utförande. Annars kan det vara kul att ha nått ytbete som top bandit också : ) men har du inte så mkt pengar att spendera på beten till att börja med är det bättre att du köper några typiska jerkar så du får igång tekniken och har lite färger och djup att plocka från.

Lycka till!

Kommentera

Har inte råd att köpa dom grejerna för sen ska man ju köpa lina o beten osv...

Ursprungligen postat av sitrec Visa inlägg
      Börja med ståltafsar imo, tycker dom fungerar alldeles utmärkt och kostar då inte heller så mkt : ). BFT har 3 för 49 tror jag det var. Sen lite jerks jag kan rekommendera att börja med, såklart Buster Jerk : ) fungerar alltid och är enkel att börja med. Färger som c41 Skitmörten, c38 papegoj och c131 blue tiger är bra i insjar. Nån Salmo Slider 12 borde du också ha : ) finns riktigt fina mört/abbors immitations färger som fungerar utmärkt. dom två betena är billiga och levererar mycket fisk. Sen om du vill prova något lite dyrare kan jag rekomendera Hellhound, underbar gång och stryktålig färgen bluegill holo tycker jag är riktigt het! : ). Den är också ganska enkel att jerka, vill du prova något lite svårare är pig ett bra bete, det har en mycket varierad gång men kräver lite träning innan man lyckas hålla den under vattnet ; ) blue gill är den färg på pig jag plockat mest gäddor på. Sen kan det vara lämpligt att ha nån model i flytande utförande för att kunna vara effektiv över hela sjön, många beten finns i flytande utförande. Annars kan det vara kul att ha nått ytbete som top bandit också : ) men har du inte så mkt pengar att spendera på beten till att börja med är det bättre att du köper några typiska jerkar så du får igång tekniken och har lite färger och djup att plocka från.

Lycka till!

Jag tror nog att blir så att jag köper det setet jag sa från början och lägger till ståltafsar. Är busterjerken som jag får med setet flytande eller sjunkande?

Sedan kommer vi till betesfrågan... Jag hade först tänkt att köpa en salmo slider till setet men räcker det eller måste jag köpa mer och i olika färger vill helst landa under 2000kr
      Senast ändrad av Wolf; 2008-06-26, 00:48.

Kommentera

Jag har en Amb 5001C Special fylld med 0.32 power pro och ett Buster stiff (det nyaste) som du eventuellt kan få köpa! Grejerna är använda max 5 gånger!

PM vid intresse!

/Simon

Kommentera

Ursprungligen postat av Wolf Visa inlägg
          Har inte råd att köpa dom grejerna för sen ska man ju köpa lina o beten osv...

Jag tror nog att blir så att jag köper det setet jag sa från början och lägger till ståltafsar. Är busterjerken som jag får med setet flytande eller sjunkande?

Sedan kommer vi till betesfrågan... Jag hade först tänkt att köpa en salmo slider till setet men räcker det eller måste jag köpa mer och i olika färger vill helst landa under 2000kr
          Den sjunker, men nog klarar du dig allt, men det kan bli lite jobbigt om du skulle kasta bort ett bete ; ). Men var isåfall nogrann med att köpa rätt färg, är det klart vatten i sjön eller är det mkt grumligt t,ex. Men ser inte ut som om attiudebaits har slider i sortimentet längre, kan inte hitta på sidan, du får la köpa den i nån lokal butik : ).

Lycka till! kom tillbaka med uppdateringar över hur det gått.

Kommentera

Det är klart vatten i sjön så då ska det va ett ljust bete, eller hur var det?

Jag kom också på att jag är högervevare så ska jag kolla med dom om dom har lust att byta ut rullen till en högrevevad eller går det bra att veva med vänster för en som alltid har vevat med höger.

Kommentera

Jag fick buster stiff, Ambassadeur JB och 135 strike wire extreme lina för paketpris på sporting. 1700kr

Alltså lika mycket pengar som det där setet kostar men med lite bättre rulle=)

Kolla du också, dem brukar alltid vara schyssta och ge paketpris på det du vill ha
              --AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY-- IN MEMORY OF GUNS N' ROSES!

Kommentera

Broman o dells nya serie esox lusius 6.3 fot 2 delad rekomderas
                lätt o stark med bra handtag
                Titta gärna in på min fiskeblogg
                www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Ett som jag gillar är en tumtangent mycket skönare
                  http://teamhajmat.wordpress.com

Kommentera

Det er godt vi alle ikke trenger å være så hyper moderne, selv om noen mener at jerkfiske er umoderne så er jammen det til å leve med.

Hvis jeg skulle anbefale deg noe så er det å gå på en 7 fot's stang.
                    Jeg hadde en stiff 6 fot som min første stang, pr, nå har jeg ingen kortere en 7.

Det føles mer som å holde i en fiskestang å du har litt mer å kjøre fisk med, en 6 fot som tar beten opp til hundre gram føles som en stiv liten kjepp.

Så ville jeg ha gått for en lavprofil snelle. Det vil føles mye smidigere og bettre.
                    Å holde rundt en snelle som føles for stor en hel dag gjør at du blir utrolig sliten.

Så en 7 fot's stang og en lavprofil sneller så tror jeg du skal bli veldig fornøyd.
                    Og legg eller litt mer penger i det en å kjøpe "billig" i kjøpe billig blir ofte det dyreste i lengden.
                    Nordens råeste rovfiskeblogg :

http://pikewallis.blogspot.com/

Kommentera

Jag kanske kommer uppfattas som velig nu men jag har funderat på om jag ska köpa ett 2 delat spö istället eftersom jag till större delen inte fiskar hemma och det blir då lättare att ta med i bilen osv...

Finns det något bra jerkspö som är 2-delat?
                      Eric Walmann som skrev inlägget innan tyckte att jag skulle köpa 7-fots spö vad tycker ni om det?
                      Vilka rullar är det som finns i högervevat som är bra att jerka med?
                      Senast ändrad av Wolf; 2008-06-27, 16:38.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      280 325 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40