Börja med ståltafsar imo, tycker dom fungerar alldeles utmärkt och kostar då inte heller så mkt : ). BFT har 3 för 49 tror jag det var. Sen lite jerks jag kan rekommendera att börja med, såklart Buster Jerk : ) fungerar alltid och är enkel att börja med. Färger som c41 Skitmörten, c38 papegoj och c131 blue tiger är bra i insjar. Nån Salmo Slider 12 borde du också ha : ) finns riktigt fina mört/abbors immitations färger som fungerar utmärkt. dom två betena är billiga och levererar mycket fisk. Sen om du vill prova något lite dyrare kan jag rekomendera Hellhound, underbar gång och stryktålig färgen bluegill holo tycker jag är riktigt het! : ). Den är också ganska enkel att jerka, vill du prova något lite svårare är pig ett bra bete, det har en mycket varierad gång men kräver lite träning innan man lyckas hålla den under vattnet ; ) blue gill är den färg på pig jag plockat mest gäddor på. Sen kan det vara lämpligt att ha nån model i flytande utförande för att kunna vara effektiv över hela sjön, många beten finns i flytande utförande. Annars kan det vara kul att ha nått ytbete som top bandit också : ) men har du inte så mkt pengar att spendera på beten till att börja med är det bättre att du köper några typiska jerkar så du får igång tekniken och har lite färger och djup att plocka från.
Lycka till!
Lycka till!

--AXL, DUFF, SLASH, STEVEN, IZZY--

Kommentera