St Croix Premier PM63XHF - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St Croix Premier PM63XHF

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• St Croix Premier PM63XHF

Jag har läst runt mycket på forumet om det här spöt och måste säga att jag blir väldigt sugen på det.
    Alla verkar vara överens om att det är det mest prisvärda spöt på marknaden.

Frågan till alla er virtuoser inom jerkandet, är om det spöt är för styvt om man fiskar med beten som väger runt 100gr. typ BJ, BB, Pig, Helltail mm.?

Jag skulle tro att det är lite för styvt, tycker att dom flesta st croix spön i klassen 6-8oz jag känt på är tokhårda och ganska mycket underklassade enligt mig. Jag har själv ägt ett premier 7,6´ upp till 170gr och det var totalt okänsligt med beten under 120gr, det böjde sig knappt vid utkast med en 160gr curly sue. Men smaken är som baken, finns säkert personer som älskar när spöna är som kvastskaft
    Senast ändrad av Pegu78; 2008-08-02, 18:19.

Kommentera

Jag misstänkte nästan det. Man vill ju att det ska passa när man läst så mycket possitivt om det Sen har man ju läst lite om Bromanodells spöserie, men det var just det lilla. Verkar inte vara många här som provat det, eller? nån som har nåt att berätta om dem. De skriver ju väldigt fint själva om sina spön

Kommentera

styva spön är bättre för jerkbait fiske kör själv med cwc pike range 6.8 fot upp till 180 gr
        Titta gärna in på min fiskeblogg
        www.teamvallius.blogspot.se

Mvh Max Vallius

Kommentera

Till 60-130gr beten är Daiwas powermesh JB helt i en klass för sig tycker jag. Till beten 130gr och uppåt använder jag ett 7´ Lamiglas klassat till 6oz som funkar bra

Kommentera

Glöm inte bort att kolla in St,croix billiga spön "triumph" Köpte ett av lundgrens som jag använder till det lättare jerket typ upp till 100-110 gr! Perfect till Pig,stalker Mct mm mm mm Satan så nöjd jag är, Ett fruktansvärt bra alternativ till det du söker, Har ej prövat powermech så det kan jag inte utala mig om! Sen å andra sidan har jag använt 6,3 till ända ner till piglet å det funkade tycker jag det är ju lite vad man söker, men en riktig påk är det ju men fan så gött det med!

Kommentera

Jag älskar 63:an!

Tycker det fungerar bra även för "lättare beten". Spöet är styvt, såklart, så mothuggen sitter som en smäck, men betets gång beror på linkontakt och spöföring... jag ser inga problem med att fiska BJ, BB, eller andra lättare plastbeten med 63:an... testa spöet... mothuggen sitter!
              Gädda, karp och sutare... all the way!

Catch & Release Productions - Böcker, artiklar och filmer!

Svenska karpklubben - En härlig samling karpgalningar

Kommentera

spö

ta en titt på rst lf spöna också riktigt bra spön har själv ett shadow 6,2 som är hur bra som helst och har ganska stor bredd. är aven det mest välbalanserade spö jag känt på. tycker personligen att jänke påkarna är framtunga och blir lite mer tungjobbade

Kommentera

Har själv ett st croix premier 7fot upp till 3 oz. Ett helt underbart spö. Kastar lätt mellan 30-130g. Riktigt styvt vid jerkningen men helt annan vid drillningen där du får en riktigt skön aktion.
                  Har det spöt till allt tyngre gäddfiske med vobbler jerkar jiggar och skeddrag. Rekomenderas starkt och det bästa är att det är två delat. Finns dock odelat för dem som ska envisas att ha det...

Kommentera

Det är inte för långt att jerka med 7fot då eller?

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 841 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S  
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04