St Croix Premier PM63XHF - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St Croix Premier PM63XHF

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Jag sitter ner nar jag kissar Borja jerka med sexfotare fran basspro och lf, sedan blev det lami 6.6 sedan fig 6.10, db 6.9. Gillar mer och mer langre spon typ St Croix premier 7 fotaren (inte den delade), st croix legend 7.3an Db's 7.3 eller 7.4( kommer inte ihag) och figrigs 7 fotare med det kortare bakhandtaget. Alla de langre spona kastar latt 130-150 gram aven om de inte ar klassade for det. De som ar bra med alla dessa spon ar att de funkar perfekt till bullar, tailar, och vanliga jerkbaits. Tycker mothuggen sitter mycket battre med ett langre spo for att vinkeln blir mindre extrem och man behover inte dra lika langt. DL btw ar i Houston ar du i hamn?

Kommentera

Ursprungligen postat av SilverJerk Visa inlägg
      Jag kör med PM63XHF till de tyngre betena, och är överlag nöjd. Dock tycker jag att det är lite för framtungt för att vara helt perfekt. Till bj, bb mm har jag kvar mitt gamla stiff men det är på upphällningen.
      Så nu är jag sugen på ett TRM70MHF eller ett PM70MHF2 (tvådelat). Är dessa spön lika framtunga som PM63XHF? och är det stor skillnad på Premier och Triumph serien i vikt, ryggrad mm?
      Tycker inte 7 fotarn är framtung men det finns säkert de som har andra åsikter. Vad jag har hört så ska det inte skilja mycket på premier och triumph. Största skillnaden ska vara att premier tillverkas i usa medan triumph i kina. Därav prisskillnaden..
      Men som alltid har man möjlighet att känna på spöna så är det alltid en fördel...

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
        Tycker inte 7 fotarn är framtung men det finns säkert de som har andra åsikter. Vad jag har hört så ska det inte skilja mycket på premier och triumph. Största skillnaden ska vara att premier tillverkas i usa medan triumph i kina. Därav prisskillnaden..
        Men som alltid har man möjlighet att känna på spöna så är det alltid en fördel...
        Tack för infon. Är det enbart tillverkningsorten som skiljer så talar detta till triumph´s fördel.... tyvärr har jag inte möjlighet att känna på dom då ingen affär i närheten har dom.

Kommentera

Ursprungligen postat av SilverJerk Visa inlägg
          Tack för infon. Är det enbart tillverkningsorten som skiljer så talar detta till triumph´s fördel.... tyvärr har jag inte möjlighet att känna på dom då ingen affär i närheten har dom.
          Egentligen är det nog bara en fördel att du inte kan känna på dem. Jag hade aldrig köpt spöt om jag kännt på det först. Jag har en två delad 7 fots premier 3oz. När jag fick hem det var jag riktigt besviken. Spöt var en riktig påk och kändes inte alls bra. När jag sen fiskade med spöt så ändrade jag helt uppfattning. Riktigt styvt när jag jerkade men en helt annan aktion vid fisk. Det har man lärt sig nu att man kan inte bara stå och svinga lite på spöt i affären......

Kommentera

vilken längt ska man satsa på?

Kommentera

Ursprungligen postat av aliosh Visa inlägg
              vilken längt ska man satsa på?
              Personligen gillar jag 7fot och skulle inte satsa på kortare men det är du som ska ha det.

Kommentera

Ursprungligen postat av engqvist Visa inlägg
                Egentligen är det nog bara en fördel att du inte kan känna på dem. Jag hade aldrig köpt spöt om jag kännt på det först. Jag har en två delad 7 fots premier 3oz. När jag fick hem det var jag riktigt besviken. Spöt var en riktig påk och kändes inte alls bra. När jag sen fiskade med spöt så ändrade jag helt uppfattning. Riktigt styvt när jag jerkade men en helt annan aktion vid fisk. Det har man lärt sig nu att man kan inte bara stå och svinga lite på spöt i affären......
                Jag valde ett TRM70MHF som jag hämtade på posten i går. Och om man jämför PM63XHF så känns klingan betydligt lättare viktmässigt på TRM70MHF dvs jag upplever det inte lika framtungt. Dock så är detta enbart vid "torrfiske", premiärturen blir imorgon jag hoppas jag är lika possitiv efter den

Kommentera

Ursprungligen postat av jerkbait-fiske Visa inlägg
                  styva spön är bättre för jerkbait fiske kör själv med cwc pike range 6.8 fot upp till 180 gr
                  Riktigt grymt spö!Lätt å få beten att jobba med detta spö.

Kommentera

Är lite sne på mitt PM63, kvalitén är kass!

Mitt spö stod lutat mot soffan i aktern på en Buster Magnum (nya modellen) när plötsligt fästet till stolen framför knäcktes (av något skäl) med fiskekompisen sittande i. Det slutade med att polaren trillade med stolen rätt över mitt PM63 med all sin tyngd och en allvarlig skada uppstod därför på mitt spö. En spöring glappar nu något om jag petar på den, men jag måste samtidigt syna skadan med ett förstoringsglas för att kunna se glappet.

Är rätt sne på spöet...

Kommentera

Ursprungligen postat av Muskytracker Visa inlägg
                      Är lite sne på mitt PM63, kvalitén är kass!

Mitt spö stod lutat mot soffan i aktern på en Buster Magnum (nya modellen) när plötsligt fästet till stolen framför knäcktes (av något skäl) med fiskekompisen sittande i. Det slutade med att polaren trillade med stolen rätt över mitt PM63 med all sin tyngd och en allvarlig skada uppstod därför på mitt spö. En spöring glappar nu något om jag petar på den, men jag måste samtidigt syna skadan med ett förstoringsglas för att kunna se glappet.

Är rätt sne på spöet...
                      Hehe, jadu då är kvalitén kass.

Har själv ett 7 fots St. Croix 6 oz på G hemåt från staterna.
                      Skitfiske då!!!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 461 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist