St Croix Premier PM63XHF - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

St Croix Premier PM63XHF

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av Dr. Dängrot Visa inlägg
    Ja nästan. Det är 3oz(MHF) modellen. Jag söker 6oz(HF).
    Kolla med söder eller lundgrens så tar de säkert hem det åt dig....

Kommentera

Jag har ett PM70HF2 men det är mycket kraftigt. Jag använder det bara till de tyngsta betena som BD Magnum. Det känns som en biljardkö men kastar bra! För lättare beten finns bättre spön.

Kommentera

Ok, då är kanske 3oz är ett bättre alternativ då.
        Har nu även fått upp ögonen för Daiwa powermesh men det ligger kanske lite i överkant på budgeten, får klura och sukta på det...

Tack för alla hjälpsamma svar!

Kommentera

Funderar oxå på det St croixspöt. Men är rädd att det är för styvt för min smak.
          Men sen är det ju inte fel att mothuggen sitter.

Kommentera

Visst är det ett prisvärt spö men har man kulor att lägga så spana på ett lamiglas medium heavy 7" vilken känsla det är i dom. Fiskar man beten upp mot 110g så är detta bland det skönaste man kan tänka sig.
            St.Croixet är dock ruskigt bra om man vill ha bang for the buck. Kastar tyngre än buster stiff och så mycket skönare.
            Fish On!

Kommentera

Ursprungligen postat av Wachtel Visa inlägg
              Jag har ett PM70HF2 men det är mycket kraftigt. Jag använder det bara till de tyngsta betena som BD Magnum. Det känns som en biljardkö men kastar bra! För lättare beten finns bättre spön.
              Hej tänkte höra lite allmänt om amerikanska spön. Betesvikten dom spöna klarar, är det mer på riktigt än svenska mått? PM70HF2 Verkar ju intressant, men jag vet inte om det kanske är för mycket för 100-140grams beten jag ska använda det till?

Kommentera

Ursprungligen postat av Denzar Visa inlägg
                Hej tänkte höra lite allmänt om amerikanska spön. Betesvikten dom spöna klarar, är det mer på riktigt än svenska mått? PM70HF2 Verkar ju intressant, men jag vet inte om det kanske är för mycket för 100-140grams beten jag ska använda det till?
                Tjenare! Jag har ett sånt spö och det ska ju enligt klassningen vara lämpligt för upp till 90 g men det är nog i underkant för det är bra krut i den klingan och spöt svisshar lätt iväg betydligt tyngre runt 100-130 g beten utan att kännas som ett sugrör! Och vill man fiska med ett snabbt å styvt spö så är detta passande till det! Med lättare drag i tafsen runt 40-60 g så tycker jag spöt känns lite väl hårt å inte så föjlsamt däremot!

Kommentera

Kul att se att æven "osynliga galten från gøteborg" fattat att det ær 6,3 som gæller! Krångla inte till det! Låt dig inte påverkas av vad alla "sittkissare" tycker. Kortaste, styvaste St Croix ær det som gæller! Møjligtvis behøver du fiska in dig lite først innan du begriper øverlægsenheten. Men nær det væl ær gjort kommer du aldrig se tillbaka.. Har gamla 6' upp till 5oz (kastar i verkligeheten ankaret om det skulle behøvas) Fiskar piglet och lilla freestylern med det, byter bara till en lættare tafs, till mindre beten..
                  Jag ær mer æn jag verkar vara, och all værldens styrka och kraft vilar innom mig.

Kommentera

Har testat det mesta, och 6,3 är det som får klart mest tid i mina händer. Ska jag ut på en liten runda bara är det endas 6,3 som får följa med då det klarar alla mina beten. Kör regelbundet med pigjr, hellhound och buster utan problem. Har du inte budjet att köpa flera spön finns ingen anlednign att tveka, att spöna dessutom är i prinsip oförstörbara gör inte saken sämre.

Kommentera

Jag kör med PM63XHF till de tyngre betena, och är överlag nöjd. Dock tycker jag att det är lite för framtungt för att vara helt perfekt. Till bj, bb mm har jag kvar mitt gamla stiff men det är på upphällningen.
                      Så nu är jag sugen på ett TRM70MHF eller ett PM70MHF2 (tvådelat). Är dessa spön lika framtunga som PM63XHF? och är det stor skillnad på Premier och Triumph serien i vikt, ryggrad mm?
                      Senast ändrad av SilverJerk; 2008-08-31, 20:29.

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      273 248 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist  
                      Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13