Jag har använt Conrad i ett par år. Visst är det som Deepbay skriver om färgen, men de som jag har är silvriga under färgen och de fiskar fortfarande bra. Det går ju att måla dem med nagellack.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
bomber kopia från fladen
Collapse
X
-
Ursprungligen postat av Deepbayja köper mina för 25-29 kr st
och dom håller för ca 20-30 gäddor sen är färgen borta
och dom spricker efter ett tag
men priset gör att dom är lämliga exprimentvobblers!
den dåliga kvaliten gör dom också lämliga exprimenvobblers!
om man betänker att en bomber16 kostar ca120spänn så tycker jag dom är prisvärda men framförallt så är en modifierad conrad en riktig killer
Hej Deepbay;
Att Bomber 16A "kostar 120spänn" är nog lite högt! Du är välkommen in på www.trumman.com för att se och köpa Bomber 16A för 95:- kronor. Det finns över 40 olika färger att välja bland för att locka gäddor, gösar, laxar och öringar till hugg där du brukar fiska. Ett av mina bästa havsöringsminnen är från en svinkall decemberdag när Johan Abelsson kastade med en Bomber 16AXSIL (blå/silver). Han fångade en 12,2 kilo tung havsöring vid gröna pinnen intill Monica Dominiques sommarställe utanför röda fyren vid Dalarö. Personligen har jag tursamt lyckats fånga några godkända gäddor, gösar, laxar och öringar på Bomber 16A. Jag har även varit med om att kasta Bomber 16A rakt in i berget och klubbat några skapliga öringar i håven med avslagen haksked eller sprucken wobbler som följd. Själv är jag enormt fumlig, klumpig och ser dåligt men har trots alla missöden lyckats fånga några "skrytfiskar" på Bomber 16A.
Go for them!
Old Firehand
Kommentera
-
dom första kommentarerna av neo och alessandro:tycker alla beten går sönder någon gång.varför ska man skita i och köpa en conrad om de är BRA??
Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
Nej, en del beten har aldrig gått sönder för mig, gamla killer och Nils Master invincible är dom som hållit sämst, trots detta gillar jag båda dessa. Däremot wobbler som går av är helt oförlåtligt ifrån fabrikanten.How inappropriate to call this planet Earth, when clearly it is Ocean." Arthur.C.Clarke
Kommentera
-
NEO
Visst alla beten går sönder någon gång. Men det är inte alla beten som går av på mitten efter en gädda.Ursprungligen postat av -GäddUngeN-dom första kommentarerna av neo och alessandro:tycker alla beten går sönder någon gång.varför ska man skita i och köpa en conrad om de är BRA??

Kommentera
-
okej alldrig hänt vi har tagit 1000tal gäddor på dom.men de har hänt att dom gått av på mitten för man kastat på något sten eller liknade.Ursprungligen postat av NEOVisst alla beten går sönder någon gång. Men det är inte alla beten som går av på mitten efter en gädda.Keep talking about me, You are just making me famous..
MainlineTeamSweden http://www.sportfiskecenter.nu/sida....d=67&urubID=29
www.Sk-fiskpinnen.com
Kommentera
-
NEO
Grattis, kul för er.Ursprungligen postat av -GäddUngeN-okej alldrig hänt vi har tagit 1000tal gäddor på dom.men de har hänt att dom gått av på mitten för man kastat på något sten eller liknade.
Själv tycker jag att det är bättre att köpa kvalitets grejer. Annars kanske man står där en dag och tittar på när drömgäddan simmar iväg med en halv vobbler.
Kommentera
-
gammal tråd väcks till liv.Ursprungligen postat av Old FirehandHej Deepbay;
Att Bomber 16A "kostar 120spänn" är nog lite högt! Du är välkommen in på www.trumman.com för att se och köpa Bomber 16A för 95:- kronor. Det finns över 40 olika färger att välja bland för att locka gäddor, gösar, laxar och öringar till hugg där du brukar fiska. Ett av mina bästa havsöringsminnen är från en svinkall decemberdag när Johan Abelsson kastade med en Bomber 16AXSIL (blå/silver). Han fångade en 12,2 kilo tung havsöring vid gröna pinnen intill Monica Dominiques sommarställe utanför röda fyren vid Dalarö. Personligen har jag tursamt lyckats fånga några godkända gäddor, gösar, laxar och öringar på Bomber 16A. Jag har även varit med om att kasta Bomber 16A rakt in i berget och klubbat några skapliga öringar i håven med avslagen haksked eller sprucken wobbler som följd. Själv är jag enormt fumlig, klumpig och ser dåligt men har trots alla missöden lyckats fånga några "skrytfiskar" på Bomber 16A.
Go for them!
Old Firehand
i piteå kostar bomber 120kr sist jag kollade, jag har beställt från på postorder i sverige för mindre men då tillkommer ju frakten.
köpte mig ett lager från usa för 45kr st ink frakt å tull å moms,
så nu har man ett gäng.....
kan tänka mig att säljare av bomber sett att försäljningen gått ner ,(många köper billigt från usa )å sänkt priset litegrann för att hammna lite mer "rätt i pris".
man kan ju även köpa privatimporterade bombers på tradera lite billigare än hos säljarna.
köp kopior eller handla från usa så mycket som möjligt, förr eller senare måste säljarna sänka priserna om dom vill sälja
Kommentera
Foton
Collapse
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
2025-12-11, 16:20 -
-
av FlexKöpte ett Perchzilla Finesse Casting 2-12gr och parade ihop det med en Micro monster och hela ekipaget...3 Foton
-
2025-04-25, 11:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
271 785 visningar