Ursprungligen postat av karki
Visa inlägg
Jag testade den i en hink med tafs och allt för att se hur den betedde sig, med ovanstående resultat.
Men var ute i Norrtälje idag och testfiskade den, och den gick kanonfint. Sjunker långsamt, så jag är mycket nöjd med resultatet. Varför det skiljde så mycket i balja och på riktigt antar jag har med att linan är spänd och motverkar tippningseffekten, men bara en teori. Jag vet att vattentemperaturen påverkar sjunkhastigheten, men jag tror inte den påverkar så mycket.
Men jag ska även ge mig på min guldiga historia, hoppas på ännu bättre resultat på den.

Jag följde inte med pga att jag hade tänkt köra golftävling. Nu blev det dock inte så men spenderade ändå ett par timmar uppe på banan vilket var planerat redan nu veckan. Men efersom det inte blev någon tävling så med facit i hand skulle man följt med och fiskat.
Men det blev som tur lite fiske idag istället, fick upp en på uppskattningsvis 2,5 kg, bommade 2 hugg, varav ett precis vid båten, en fisk på ungefär samma storlek som den jag fick upp.
Men kul fiske med destinkta hugg, var bara ute i 2 timmar, varav 30 min av dom spenderade jag i vassen och kikade på de större exemplaren som hade viktigare saker för sig än att jaga...
.
Kommentera