RedArc haspelrulle? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RedArc haspelrulle?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Elanen förlåt menade inte dig som person utan svenskar generellt!

Kommentera

Moi Moi

Elanen. Yes jag ska rapportera. Jag har inte hört några sådana problem med dessa rullar, men man vet ju aldrig. Rullarna lär komma i början av nästa vecka skulle jag tro.

En annan rulle som jag också kikat på lite är Balzer - Metallica rullarna.
      Balzer Metallica ZX 9000 (800-900kr) & Balzer Metallica MX-600 (500-600kr).
      Jag tror man får mycket rulle för pengarna där också.

Jag vet inte men jag har fått någon fixide om att alla mina rullar
      ska vara av metall. Psykologisk trygghet iaf heh. Och flätline-anpassade.

Kommentera

intressant tråd... jag förstår inte varför det är många som tycker att abu:s haspel rullar är så dåliga. visst jag kan tänka mig att shimano ligger snäppet/snäppen över i kvalité (är själv sugen på att prova en nasci) men jag har alltid haft bra erfarenheter av abu:s haspel rullar kör för tillfället en 102R som jag nog har haft i 5-6 år! problemfri!
        http://www.reverbnation.com/burnout28

Kommentera

Har en SRPRO Bluearc 9400 rulle vilket är samma... är väldigt nöjd med denna rullen.
          ABU Fantasista "RED" FSR-903M + ABU Neos 20D
          ABU Fantasista Oren´Ji FSO-922H + ABU Neos 20D
          Berkley Muscle 662MH + ABU 6601 C4
          Berkley SSGC-1303MH + ABU 6601 C4
          Penn Oversea Pro Travel + Penn International 975LD

Fenwick Techna AV 9 #6 + Fenwick Worldclass V2
          Fenwick Techna AV 9 #8 + Fenwick Worldclass V2

Kommentera

SPRO är inget annat än GAMAKATSUs satsning på den europeiska markanden. De lär finnas i USA också men deras hemsida är ur funktion. Nu kränger dessa japaner inte enbart krokar och jiggskallar

Deras utbud sträcker sig från budget till top-of-the-line.

Jag har vissa småprylar och även spön från dem - kanongrejer.
            Senast ändrad av Sir Fish-a-lot; 2009-08-12, 15:02. Anledning: Förtydligande
            sigpic Man lever inte för att fiska - man fiskar för att leva!

Kommentera

Spro är uppköpa av samma firma, en av de två största i välden om jag förståss det rätt, som också äger varumärket Gamakatsu mfl

Neverest har agenturen på Spro i Sverige. De äger också två butiker. Fiskekällaren i Allingsås samt FishOnNet, en webbutik. De har valt att skynda långsamt och har byggt upp varumärket i Sverige steg för steg. Spro har en enormt utbud.

Blue Arc och Red Arc är samma rulle, olika färg. De finns i olika "serier". 7x0, 8x0, 9x0 etc.

Tidigare köpte jag uteslutande Shimanorullar eftersom allt annat gjort mig besviken. Billigt som dyrt. Nu har jag skaffat mig tre Spro Blur Arc 940. Möjligen kan det bli någon till. Otroligt bra rullar. Även 8x0-serien är bra, men 940 är snäppet bättre.

Jag kan väl bara säga att jag inte tror att någon blir besviken.

PS: jag är inte helt objektiv. Har som sagt en egen butik och säljer vissa av Spromodellerna där.
              Mete framför allt!
              www.Metetorget.com

Kommentera

Hittade den här gamla tråden av en slump..

Lite info som kan få saker att klarna en del.
                ------------------------------------------------
                Ryobi today still makes fishing tackle, but the fishing division is splitted from the original company.

Since its establishment as a die casting manufacturer in HIROSHIMA in December 1943, Ryobi Limited has accumulated innovative technologies by making components for automobiles, electronics, telecommunications and other industries.

In 1944, Ryobi has leveraged these technologies and drawn on its experience to diversify into the manufacture of printing equipment, fishing tackle, golf supplies, power tools and builders' hardware.
                Therefore RYOBI, DAIWA and SHIMANO are the top three fishing tackle brands in Japan.

In 2000, JOHSHUYA company, the largest Japanese chain group of fishing tackle, gained the ownership of RYOBI fishing tackle sector. Ryobi fishing tacke is today represented by Johshuya Co. and on their website you can read the following:

Inquiry concerning "RYOBI" brand fishing tackle products and after maintenance
                Please note that Ryobi Limited sold its fishing tackle business to another Japanese Company, Johshuya Co.,Ltd. on September 30, 2000. Therefore, we are no longer engaged in the fishing tackle business.

Johshuya Co., Ltd. has taken over the production, sales and after maintenance of "RYOBI" brand fishing tackle.
                ------------------------------------------------------------------
                Ryobi tillverkar RedArc å har även Tokushima på sitt samvete.., jag reserverar mig för det påståendet, då det kan hänga ihop på annat sätt, t.ex att det nu är Tokushima som helt tagit över Ryobi å därmed även RedArc.., i vart fall så säljs Ryobi ibland som Tokushima Ryobi..., inte så lätt att hänga med i alla turer när ägarförhållanden å namnbyten ideligen görs..

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                2 355 svar
                274 148 visningar
                0 gillar
                Senaste inlägg engqvist  
                Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13