Ännu en tråd och jerkutrustning, val av rulle - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ännu en tråd och jerkutrustning, val av rulle

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ännu en tråd och jerkutrustning, val av rulle

Tänker uppgradera min jerkutrustning som nu har ett par år på nacken och börjar bli lite slitna. Det är väl mer nybörjarprylar jag har och tänkte nu uppgradera mig inför höstfisket.

Spöet jag kommer att använda är ett Daiwa Luna Predator 6,10 fot (-180 gram) och nu söker jag en lämplig rulle för den här utrustningen. Jag är väldigt sugen i dagsläget på en Ambassadeur Predator eller en Revo Toro HS. Vilken av de rullarna hade ni valt, med motivering? Jag tänkte klämma lite på dem idag och känna hur de sitter i handen.

Finns det andra rullar i samma prisklass som kan vara värda att ta en extra titt på? Tackar för svar, peppar inför höstfisket!
    A bad day of fishing is better than a good day of work.
    http://markusfiske.blogspot.com

Hade precis samma val för en månad sen, valet föll på predator, kändes mer slitstark, mer rulle för pengarna helt enkelt!

Kommentera

JB för tusan!

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Kommentera

Predator.
        Mycket stabil rulle med bra utväxling för jerkbait och den pallar även med tyngre jerkbait-fiske.
        Jag har själv 2st.

Kommentera

Hade inte funderat på mycket annat än en JB, klart den stabilast rullen för jerkfiske! Kastar kanske inte riktigt lika långt och ligger inte heller lika skönt i handen... Däremot håller den betydligt bättre och är mycket enklare att serva än exempelvis en TORO..

Vad gäller Predatorn och Classic inshore har jag för mig att det var UT som sa eller de på ABU att det finns lager i dem som kan bli risiga i kombination med bräckt vatten och det faktum att de var svåra aller inte gick byta.. Men sök i forumet så hittar du säkert den tråden..

hittade tråden... http://www.fiskesnack.com/forum/show...ght=jerkrullen
          Där alla tänker lika tänker ingen särskilt mycket!

Kommentera

Tack så mycket för alla svar, verkar som att det är lite delade meningar kring detta men ett argument med att inte skaffa Toro är väl att den kan vara svårare att serva. Var inne på den lokala fiskebutiken här och klämde på båda rullarna (Toro och predator) och både kändes ju bra men säljaren rekommenderade Toro åt mig före predator, då predatorn fortfarande kunde ha lite barnsjukdomar. Sant eller inte har jag ingen aning om.

Ska kika lite i andra trådar och se vad andra har sagt, verkar som sagt vara delade meningar.
            A bad day of fishing is better than a good day of work.
            http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
            Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
            2 355 svar
            271 237 visningar
            0 gillar
            Senaste inlägg engqvist