The Pig, hjälp tack - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

The Pig, hjälp tack

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• The Pig, hjälp tack

Tjenare,skall möjligtvis köpa en Pig imorgon utav en kompis och behöver lite hjälp om jag verkligen skall köpa den eller ej, folk säger att den är "svårjerkad", skulle behöva lite hjälp om hur man skall jerka den "rätt", hittade nån gammal tråd här på FS där de fanns en länk men givetvis funkade inte den 3,5 år senare men i tråden skrev dom nått om "ett hårt jerk följt av ett lätt jerk får pigen att..." kommer inte ihåg mer, dt är det jag behöver hjälp med , hur jag skall få gång på den

Är det nån skillnad på gången på Suspending o flytande?

Jag tycker att du ska köpa piggen om du får den för ett vettigt pris. Jag är ganska säker på att jag jerkar den "fel" men fisk ger den i vilket fall som hellst.

Om det är någon skillnad på gången på de olika modellerna vet jag inte då jag endast har 6´ susp.
    Det du bör vara beredd på är att en susp pig inte är suspendig i många fall, speciellt inte på de nya modellerna. Men det går att åtgärda, jag själv har borrat bort vikten på några av mina och lagt i en mutter för att få rätt sjunkhastighet. Sen på med lite epoxy-lim så sitter det som berget. Dessa omviktade piggar är mitt absoluta favoritbete i låg vattentemperatur.
    Jag har även valt att behålla en av mina piggar utan att vikta om den så då går den på ett par meters djup vilket har visat sig fungerat på sommargäddorna.

Ang. tekniken så brukar min grund vara att göra ett ganska lätt ryck, sen ge piggen bra med tid att göra sin grej, sen upprepar man detta under hemtagningen och blandar det med två, tre korta ryck. Ibland gör jag ett hårdare ryck, så länge du inte blir för monoton i hemtagningen tror jag du kommer få fisk på piggen.

Vilken färg är det du fått erbjudande om att köpa?

Kommentera

Enligt mig är den inte alls svårjerkad, det är bara ta hem den i varierat tempo o varierade jerks så kommer du att få fisk, sen allt eftersom du fiskar mer och mer med den lär du dig hur den 'uppför' sig vid olika tekniker och du kommer kunna styra den mer som du vill för dagen. Men var beredd på att den inte kommer gå lika 'snyggt' som exempelvis BJ i början, men det är inte meningen heller!
      Senast ändrad av snOrdanger; 2009-08-19, 11:38.

Kommentera

Köper en freestyler och en pig för 225 kr av en god vän,inga märken och knappt använda (ruggigt kompis-pris) färgen på pigen är pink fantasy
        Senast ändrad av Andreas.; 2009-08-19, 11:28. Anledning: Stava fel

Kommentera

Bara att köpa och prova dig fram om du får den till ett bra pris.
          Trumman instruerar lite kort: http://www.youtube.com/watch?v=QqGR-PdLEnc
          A bad day of fishing is better than a good day of work.
          http://markusfiske.blogspot.com

Kommentera

Glöm inte att hålla hårt i spöt!
            Team Gorilla.

"No Monkey Business"

--Mer fiske, mindre fruntimmer--

Kommentera

Ursprungligen postat av Brunte Visa inlägg
              Glöm inte att hålla hårt i spöt!
              Nej det är klart ! Har föresten köpt Pigen och en Freestyler 17 cm nu känns ricktigt bra, väntar bara på att skolan skall ta slut på freddag så att jag kan ut o testa dom spec Pigen då!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              274 116 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13