RST / LF Tailchaser Heavy Trigger? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

RST / LF Tailchaser Heavy Trigger?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• RST / LF Tailchaser Heavy Trigger?

Tjo!

Är sugen på ett lättare spinnspö för fiske med stora spinnare, wobblers, skeddrag, mjukbeten o.s.v, och tycker det spöt verkar suveränt, så blir nog ett sånt. Tänkte med en Ambassadeur C3 på det. Tänkte även kanske köra lite handhållen trolling med det. Är det nåt man ska tänka på vid trolling med "vanliga" spön, typ om dom tar stryk på något sett eller så...? Lite åsikter om spöt vore också trevligt!

Pontus

[FONT=Impact]Blogg[/FONT]

[FONT=Impact]Filmer[/FONT]

[FONT=Georgia][FONT=Impact]Kepsen på, fisk vi få![/FONT][/FONT]

Jag har haft ett sådant spö sen i våras. Mycket nöjd med det med tanke på priset. Jag har fiskat mycket med beten som bomber 16/17 samt andra crankbaits och skeddrag. Jag har inte provat att köra trolling med det men det ska väl inte vara några större problem. Jag har haft lite olika rullar till det som curado 201 E7, cardiff 101, revo inshore och daiwa advantage 153. Den sistnämnda rullen är den som passat spöt bäst. Jag skulle nog tycka att en C3 skulle kännas lite klumpigt på det spöt.

EDIT: Liten tabbe av mig,,, läste lite fel. Jag har tailchaser light trigger. Men kan rekommendera spöfamiljen iaf

Kan annars rekommendera savagegear mp pro 40-100gr 8 fot vilket borde funka bra annars. Jag har fiskat med det i några veckor nu och är väldigt nöjd med det spöt för det lite tyngre spinnfisket.
    Senast ändrad av Pegu78; 2009-09-27, 20:31.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lakegrove Visa inlägg
      Tjo!

Är sugen på ett lättare spinnspö för fiske med stora spinnare, wobblers, skeddrag, mjukbeten o.s.v, och tycker det spöt verkar suveränt, så blir nog ett sånt. Tänkte med en Ambassadeur C3 på det. Tänkte även kanske köra lite handhållen trolling med det. Är det nåt man ska tänka på vid trolling med "vanliga" spön, typ om dom tar stryk på något sett eller så...? Lite åsikter om spöt vore också trevligt!

Pontus
      Ska du trolla med beten typ manns så brukar ja ta nåt skräpspö man ändå har hemma å använda de . Men vanliga wobbler typ Zalt Swim Wizz gör ju inte mycket väsen av sig det går nog bra .
      Lf är en trevlig spö serie du blir nog nöjd

/Fredrik

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
      2 355 svar
      274 159 visningar
      0 gillar