Hej tänkte höra vad ni tycker man ska köpa för nytt jerkspö? runt 1000kr klassen.
Allmänt meddelande
Collapse
No announcement yet.
Jerkspö runt 1000kr
Collapse
X
-
-
Beror ju lite på vad du hade tänkt dig för kastvikt. Annars har du ju alltid Buster Stiff som är ett av de mest sålda spöna (förmodligen) och det kostar under en tusenlapp.
"BFT Buster Stiff är ett fulländat jerkbaitspö som galant klarar av beten upp till 150 gram. Spöt har en enorm ryggrad utan att för den sakens skull kännas "påkigt". Ett utmärkt val allround-spö för alla situationer. Tvådelat foamhandtag och "exposed blank" -rullfäste. Originalspöt!"
Ligger kring 795-895kr (Kollade Olssonsfiske och Willyssportfiske)A bad day of fishing is better than a good day of work.
http://markusfiske.blogspot.com
-
Finns även Piglet-spöet där men som sagt, det beror lite på vilka kastvikter du tänkt dig.
Piglet Evo II kostar också kring en tusing http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id/83881A bad day of fishing is better than a good day of work.
http://markusfiske.blogspot.com
Kommentera
-
I den prisklassen så skulle jag kolla på något spö från savage gear. Ex Butch som är riktigt trevliga spön. Tror de ligger omkring tusenlappen. I mitt tycke ett mycket bättre val än de cwc spön som andra nämde.
900 för stiff som cwc vill ha är ju ett skämt. Spöt har ju varit med ett tag och det märks. Inte påkigt som någon skrev! Ja det tror jag nog knappast någon annan håller med om.
Gillar du ändå spöt så leta på blocket. Där har jag sett rätt många för omkring 3-400kr.
Kommentera
-
Gillar mitt Buster som fan, dock helt beroende på va du ska ha för beten... grymt skönt till typ bj men vet att mitt svajja lite när jag jerka en flytande pig.
tkr inte de e påkigt, visst ett kort o styvt spö men de böjjer sig om du får fisk....
Men gå till affärn o känn på spöna, har ju garanterat ett buster så du kan känna på de ialf.
stiffen e klart värt pengarna.
Kommentera
Foton
Collapse
-
av GammelfarGod lördag alla.
Jag har i hela mitt liv fiskat med haspel och har för något år sedan hittat min...1 Foto-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-04-11, 14:50 -
-
av NodittVet någon om var man kan köpa drev till den rullen så den blir lågutväxlad har en japansk 8.1 det är...2 Foton
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2026-01-09, 17:01 -
-
av Mathias 70Gav mig själv en julklapp i förtid. 5 nya cobbar från sporting och världens trevligaste Dansk.1 Foto
-
Kanal: Spinnfiske - Utrustning
2025-12-11, 16:20 -
Relaterat
Collapse
| Ämnen | Statistik | Senaste inlägg | ||
|---|---|---|---|---|
|
Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
|
2 355 svar
275 051 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av engqvist
2025-09-21, 16:38
|
||
|
Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
|
13 svar
2 925 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Gädd-jos
2025-09-12, 20:08
|
||
|
Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
|
39 svar
3 282 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Mathias 70
2025-12-07, 18:31
|
||
|
Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
|
1 008 svar
153 736 visningar
18 gillar
|
Senaste inlägg
av Test005
2026-06-05, 09:13
|
||
|
Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
|
1 055 svar
203 321 visningar
0 gillar
|
Senaste inlägg
av Bilbo
2025-09-14, 21:13
|

Kommentera