Jerkspö runt 1000kr - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Jerkspö runt 1000kr

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • Jerkspö runt 1000kr

    Hej tänkte höra vad ni tycker man ska köpa för nytt jerkspö? runt 1000kr klassen.
    sigpic

    www.haavet.wordpress.com

  • #2
    Beror ju lite på vad du hade tänkt dig för kastvikt. Annars har du ju alltid Buster Stiff som är ett av de mest sålda spöna (förmodligen) och det kostar under en tusenlapp.

    "BFT Buster Stiff är ett fulländat jerkbaitspö som galant klarar av beten upp till 150 gram. Spöt har en enorm ryggrad utan att för den sakens skull kännas "påkigt". Ett utmärkt val allround-spö för alla situationer. Tvådelat foamhandtag och "exposed blank" -rullfäste. Originalspöt!"



    Ligger kring 795-895kr (Kollade Olssonsfiske och Willyssportfiske)
    A bad day of fishing is better than a good day of work.
    http://markusfiske.blogspot.com

    Kommentera


    • #3
      Finns även Piglet-spöet där men som sagt, det beror lite på vilka kastvikter du tänkt dig.
      Piglet Evo II kostar också kring en tusing http://www.fishit.com/product_info.p...ducts_id/83881
      A bad day of fishing is better than a good day of work.
      http://markusfiske.blogspot.com

      Kommentera


      • #4
        Ska sälja ett 6 månader gammalt pigletspö, hör av dig om du är intresserad!

        Kommentera


        • #5
          Jag kan tänka mig att sälja mitt Strike Pro contest 6'6 150g. Hör av dig om du är intresserad.

          Kommentera


          • #6
            piglet, buster stiff, buster soft, jaxon eternum speedy jerk (mitt spö, älskar det)
            annars e black bul jerk fint o 999kr

            Kommentera


            • #7
              I den prisklassen så skulle jag kolla på något spö från savage gear. Ex Butch som är riktigt trevliga spön. Tror de ligger omkring tusenlappen. I mitt tycke ett mycket bättre val än de cwc spön som andra nämde.
              900 för stiff som cwc vill ha är ju ett skämt. Spöt har ju varit med ett tag och det märks. Inte påkigt som någon skrev! Ja det tror jag nog knappast någon annan håller med om.
              Gillar du ändå spöt så leta på blocket. Där har jag sett rätt många för omkring 3-400kr.

              Kommentera


              • #8
                Gillar mitt Buster som fan, dock helt beroende på va du ska ha för beten... grymt skönt till typ bj men vet att mitt svajja lite när jag jerka en flytande pig.

                tkr inte de e påkigt, visst ett kort o styvt spö men de böjjer sig om du får fisk....

                Men gå till affärn o känn på spöna, har ju garanterat ett buster så du kan känna på de ialf.

                stiffen e klart värt pengarna.

                Kommentera


                • #9
                  Daiwa procaster är riktigt skönt att fiska med! grymt lätt att få härlig gång på jerksen med det!

                  Kommentera

                  Foton

                  Collapse

                  Relaterat

                  Collapse

                  Ämnen Statistik Senaste inlägg
                  Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                  2 355 svar
                  275 051 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg engqvist  
                  Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
                  13 svar
                  2 925 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Gädd-jos  
                  Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
                  39 svar
                  3 282 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Mathias 70  
                  Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
                  1 008 svar
                  153 736 visningar
                  18 gillar
                  Senaste inlägg Test005
                  av Test005
                   
                  Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
                  1 055 svar
                  203 321 visningar
                  0 gillar
                  Senaste inlägg Bilbo
                  av Bilbo
                   
                  Arbetar...
                  X