UT trim - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

UT trim

Collapse
X
 
  • Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

  • UT trim

    jag har en fundering. låt saj ja trimman min amba 5000c me ett sea trout trim,
    o vi sar ja kastar 50 meter med ett 8 fots spö. ungefär hur långt kan man förvänta saj att kasta med samma spö bete o lina med trimmet?

  • #2
    låt saj, du kan förvänta daj att me UT trim kasta 185 meter..skäll nu int på maj för att jag driver me daj

    Kommentera


    • #3
      hehe de e lungt:P mest har tre olika amb så tänkte preppa en ti lita mer havsöring fiska o så, osså läser man om alla här me ut trim. men ingen snackar om hur mycke bättre de blir. för iregel kostar de lika mycke som rullen. så de krävs ju en hel del prestandad av de för de ska va värt pengarna

      Kommentera


      • #4
        Längre kastar du säkert, men den största fördelen enligt mig är att rullen blir säkrare, lugnare mao mindre risk för bakslag. Krävs inte heller lika mycket kraft i "kastet" för att nå lika långt...sen beror det lite på betesvikten. Med ett tungt lättkastat drag blir kanske inte skillnaden så stor i ren kastlängd..

        Kommentera


        • #5
          Nä köp en till rulle istället då så har du en till otrimmad och kan fortsätta att fundera.
          En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

          Kommentera


          • #6
            Pajk, har du fått Toro Winchen?

            Kommentera


            • #7
              Ursprungligen postat av Hippo Visa inlägg
              Pajk, har du fått Toro Winchen?
              Nix inte ens beställt nån än men det blir nog. Vet inte om jag ska ha en 6'a eller en 5'a. Nu är jag ju inte så förtjust i LP så det blir inte en av varje.
              En Gäddmamma va ute o simmade med sin lille son. Då kom en Wobbler o vickade förbi o sonen frågade, Mamma vad e de där. De va den där jävla horan som drog i väg med far din.

              Kommentera

              Foton

              Collapse

              Relaterat

              Collapse

              Ämnen Statistik Senaste inlägg
              Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
              2 355 svar
              274 972 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg engqvist  
              Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13
              13 svar
              2 925 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Gädd-jos  
              Startad av Gädd-jos, 2016-05-17, 14:40
              39 svar
              3 282 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Mathias 70  
              Startad av Monkey, 2016-10-12, 22:07
              1 008 svar
              153 703 visningar
              18 gillar
              Senaste inlägg Test005
              av Test005
               
              Startad av riggs, 2017-01-18, 18:03
              1 055 svar
              203 315 visningar
              0 gillar
              Senaste inlägg Bilbo
              av Bilbo
               
              Arbetar...
              X