Vilket haspelspö är bäst? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Vilket haspelspö är bäst?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Vilket haspelspö är bäst?

Tjena.

Nu när det är höst/vinter tänkte jag passa på att köpa ett nytt haspelspö och undrar om någon har några bra tips på bra spön. Jag vill ha ett spö som är bra till halvtungt fiske, alltså gädda, gös, havsöring, näbbgädda etc. Spöet ska vara 8 eller 9 fot långt (länre är också okej) och vara till ett hyfsat pris.Öglorna måste vara av metall

//Tack och adjö, fiskespö + =

Nu var det ju iofs ett tag sedan du ställde frågan men jag hittade ditt inlägg nu iaf =) Fenwick Ironfeather Momentum är outstanding!... dock kanske i en lite för hög prisklass? Men ett tips till de som har pengar att spendera iaf =)
    Ett bra spö för en billig peng annars är t.ex. ABU Brilliance. 8fot Medium action 15-35gr kostar 500 och 9fot Medium action 15-40gr kostar 600. Även Berkley har ju populära Lightning Shock-serien som kostar ytterligare en hundring kanske.
    Bäst är nästan att gå till närmsta fiskebutik, förklara för personalen vad du är ute efter. Då tar de fram några bra alternativ till dig och du kan känna på spöna själv vilket som känns bäst. Med tanke på att du vill ha spö't till allround-fiske skulle jag iaf rekommendera att köpa ett med Medium action. Övriga styvheter är Light, Medium Light, Medium Heavy och Heavy. Skitfiske!
    http://teamgaddmuffins.blogg.se/

Kommentera

Shimano yasei red dropshot -28g är ett grymt trevligt spö.
      Den som tycker sex är det skönaste som finns har aldrig varit riktigt skitnödig

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
      6 svar
      1 823 visningar
      0 gillar
      Senaste inlägg Benjamin S  
      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04