Ambassadeur 5601 JB vs Ambassadeur 5601 C Predator - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Ambassadeur 5601 JB vs Ambassadeur 5601 C Predator

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Ambassadeur 5601 JB vs Ambassadeur 5601 C Predator

Tja
    Ska byta jerk rulle till våren men vet ej riktigt vilken av dessa 2 rullar jag ska välja Vad säger ni som har testat dessa 2 rullar om saken ? Tack på förhand Mvh jensa
    Gilla och följ oss på facebook
    www.facebook.com/TeamFishingForFun

Mina PB:n
    Gädda 12.70 kg 117 cm
    Gös 5.70 kg 80 cm
    Abborre 1.32kg 46 cm

Har inte testat Predator'n men JB'n är ju kungligt bra. Jag har ägt en JB i tre säsonger nu och den tuffar och går hur bra som helst. Den har blivit lite gnällig på sista tiden men efter lite vård och omsorg har den blivit i skick som ny igen. Jag har fiskat mycket som fasen under de åren jag ägt rullen och fiskar med rätt tunga grejer, t.ex. Bulldawg magnum och olika träbeten mod. XL, men JB'n har aldrig gjort mig besviken. Värt att nämna är också att kompisarnas rullar av olika slag, t.ex. Luna, UT Record, Curado för att nämna några, har rasat i jämn takt medan min JB tröskat vidare i fin form.

Jag köpte JB no.2 för ett litet tag sedan och satte på lättjerkspöt. Älskar den rullen.

Kommentera

ja med tanke på att VILL man gör nått åt predatorn i prestade väg !
      är detta inte möjligt då det är pimpad inchor från start
      jb är det flult möjligt att trimma fram över om man så önskar
      för delar predator nu
      6,3:1utväxling = mindre slack lina
      jb har bara 5,3:1mera slack
      detta med slack är det enda jag upplever som predatorns för del
      sen har det vart mycker sjukdommar på dom första som kom
      min team kompis höll i tre kast innan den strulade = kom en ny från abu efter en vecka!
      JERK ÄR ETT DYRT TRÄSK Å FASNA I
      <iframe src="http://www.facebook.com/plugins/likebox.php?href=http%3A%2F%2Fwww.facebook.com%2Fp latform&amp;width=292&amp;colorscheme=light&amp;sh ow_faces=true&amp;stream=true&amp;header=true&amp; height=427" scrolling="no" frameborder="0" style="border:none; overflow:hidden; width:292px; height:427px;" allowTransparency="true"></iframe>

Kommentera

Jb

Ursprungligen postat av Jensa_H Visa inlägg
        Tja
        Ska byta jerk rulle till våren men vet ej riktigt vilken av dessa 2 rullar jag ska välja Vad säger ni som har testat dessa 2 rullar om saken ? Tack på förhand Mvh jensa
        Hej Jensa!
        Har lösningen på ditt angenäma problem. Jag har en JB, den är UT-trimmad-Performancekittet- och har påspolad PP-lina. Det bästa i sammanhanget är att den aldrig är använd, har legat i ett skåp och samlat damm. Jag hade tänkt mig 1900 kr. för den, vilket är ett mycket bra pris. En JB kostar ca. 1500 kr. och trimmet ca. 1400 och linan 300 kr. Originalspolen med bronslager medföljer. Om du är intresserad kan jag skicka bilder på rullen. Hör av dig med ett mail eller ring 026686365 alt. 0705259635.

Hälsn. orlando

Kommentera

Ska du välja på dom 2 så bör du ta JB´n,,, Men jag skulle hellre rekommendera dig att köpa Daiwa Luna,,
          Och som Henrik Nordberg skriver att han har polare som knäcker dom flesta rullar,,
          Då är det nog inte rullarnas kvalitet det hänger på,, utan snarare polarnas handhavande som ställer till det.
          Har haft mina Lunor i några år o kastar allt mellan 50-250gr o har inte haft några problem, eller hittat några slitage,, brukar ge dom lite olja o översyn 2ggr per år bara,,,

Kommentera

Ursprungligen postat av Henrik Nordberg Visa inlägg
            .... t.ex. Luna, UT Record, Curado för att nämna några, har rasat i jämn takt .....
            Brukar dina polare vilja bonka gäddor med rullarna men träffar båten jämt och ständigt eller ?

/T
            Senast ändrad av tonyex; 2009-12-26, 16:28.

Kommentera

Ursprungligen postat av JONNIE ROCKER Visa inlägg
              Ska du välja på dom 2 så bör du ta JB´n,,, Men jag skulle hellre rekommendera dig att köpa Daiwa Luna,,
              Och som Henrik Nordberg skriver att han har polare som knäcker dom flesta rullar,,
              Då är det nog inte rullarnas kvalitet det hänger på,, utan snarare polarnas handhavande som ställer till det.
              Har haft mina Lunor i några år o kastar allt mellan 50-250gr o har inte haft några problem, eller hittat några slitage,, brukar ge dom lite olja o översyn 2ggr per år bara,,,
              det og kaste baits fra 50-250gr er det billigere sneller enn Luna som klarer hvertfall..

Har Hatt min JB i 1år nå. Fiska MYE med den i år og har 1 negativ ting å si om den, den har kun 5,3:1 i utv.. skulle hatt 6,3:1 ellers ei deilig snelle!

Kommentera

Har både JB:n och Predatorn. JB:n är en slitvarg av högsta klass som bara går och går, men vänta dig inget tekniskt underverk för det är den inte. Predatorn kastar så underbart långt och är en fröjd att fiska med, dock tycker jag att bromsen är lite för klen på den.

Vilken rulle du än väljer tror jag du blir nöjd men jag hade köpt en JB till jerkfiske!!

Mvh.

Kommentera

Dom flesta verkar rekomendera JB:n men jag har betsämt mig för att det blir Predatorn Tror den uppfyller mina önskemål samt att den är jävligt läcker ;P
                  Gilla och följ oss på facebook
                  www.facebook.com/TeamFishingForFun

Mina PB:n
                  Gädda 12.70 kg 117 cm
                  Gös 5.70 kg 80 cm
                  Abborre 1.32kg 46 cm

Kommentera

Hej!
                    Jag har en Predator, vä vev, inköpt 28/11, 1995kr (-20%) från Beten.nu på deras nov REA, vill byta in den, då jag inte skall jerka (med den), vill ha en något kompaktare rulle som Calcutta 201. Inte ens påspolad lina, om du är intresserad PMa, jag finns i Linköping och kan lika gärna skicka den till dig som tillbaka till Beten.nu! Jag håller med, den är läcker...

mvh

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                    6 svar
                    1 867 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg Benjamin S