Zam vs. Zalt? - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Zam vs. Zalt?

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Hej OF.
    Måste vara skönt o vara pensionär. Bara man är frisk så.
    Kunna fiska när man vill och ha ett litet företag, vid sidan om.
    Bra och kunna dryga ut pensionen med litet extra jobb, för nöjets
    skull!
    Sådana här dagar, drömmer väl iaf jag om värmare väder och sköna vår/sommar,
    göstrolling och jigg kvällar!
    Förövrigt är Zam en bra wobbler. Zaltwobblern, har jag inte lyckats riktigt med ännu.

Kommentera

Ursprungligen postat av Hasse69 Visa inlägg
      Hej OF.
      Måste vara skönt o vara pensionär. Bara man är frisk så.
      Kunna fiska när man vill och ha ett litet företag, vid sidan om.
      Bra och kunna dryga ut pensionen med litet extra jobb, för nöjets
      skull!
      Sådana här dagar, drömmer väl iaf jag om värmare väder och sköna vår/sommar,
      göstrolling och jigg kvällar!
      Förövrigt är Zam en bra wobbler. Zaltwobblern, har jag inte lyckats riktigt med ännu.
      Hej Hasse 69; Nu har du missförstått mig totalt! Jag är en vanlig folkpensionär och klarar ekonomin genom att leva snålt. Drygar ut pensionen med lite extrajobb gör jag inte, eftersom jag arbetar helt gratis utan att få ett enda öre i lön! Om du kollar priserna hos www.trumman.com och jämför dem med många butikspriser tar du nog snabbare än blixten tillbaka det där påståendet om att dryga ut pensionen....

Så länge jag orkar och ser att jag kan hjälpa unga sportfiskare till ett framgångsrikare fiske försöker jag att skriva både gamla och nya vinstgivande fisketips...
      Go for the Big Ones!
      Old Firehand
      www.trumman.com - där dina pengar räcker längst!

Kommentera

Ok OF.Ursäkta, det gjorde jag!
        Så det går jämt upp då?
        Men endå kul och kunna fortsätta sälja och ge tips,
        som glad pensinär, med den största hobbyn man har.

Kommentera

Pensionär ska det stå.

Kommentera

Jämtlandsgädda> Du har ju oerhört mycket åsikter om allt från spön till rullar till olika beten och färger, men ett gäddpers på 2,4 kg? Vad har du för underlag för alla dina rekomendationer och tips? Hur många gäddor har du fått?

Naturligtvis inget fel att hjälpa till och tipsa, men det låter ju som du har ett liv av gäddfiskeerfarenhet... hur mycket vet du egentligen, av egen erfarenhet?
            Allt är mört som glimmar!

Kommentera

Zalt är ett säkert kort o get mig 5 över tio. Zam ger små gäddor . Bomber är ett kanon bete särskillt den rosa 16a men ger mindre medelvikt, nilsmaster invicibel 15cm har gett oss 3 över 13kg en riktig gäddmagnet.

Kommentera

Ursprungligen postat av Lucius Visa inlägg
                Jämtlandsgädda> Du har ju oerhört mycket åsikter om allt från spön till rullar till olika beten och färger, men ett gäddpers på 2,4 kg? Vad har du för underlag för alla dina rekomendationer och tips? Hur många gäddor har du fått?

Naturligtvis inget fel att hjälpa till och tipsa, men det låter ju som du har ett liv av gäddfiskeerfarenhet... hur mycket vet du egentligen, av egen erfarenhet?
                jag får lika mycket fisk som andra, dock inte lika stora

vissa saker skriver jag eftersom jag vet, andra saker har jag hört här på forumet

tex som att JB or en bra jerkrulle, har ingen JB men alla verkar gilla den så jag tipsar om den

Kommentera

Ursprungligen postat av Lucius Visa inlägg

Håller med dig!
                  För mycket icke-vetande här och för lite fakta från vissa användare.

Kommentera

Ursprungligen postat av hellhammer Visa inlägg
                    Zalt är ett säkert kort o get mig 5 över tio. Zam ger små gäddor . Bomber är ett kanon bete särskillt den rosa 16a men ger mindre medelvikt, nilsmaster invicibel 15cm har gett oss 3 över 13kg en riktig gäddmagnet.
                    Hej Johan "Hellhammer" Grönlund; Jaså, du tycker att Nils Master Invincible 150 mm är en säker Gäddwobbler? I norra Vättern och flera småländska insjöar har Nils Master Invincible fångat riktiga MonsterGäddor. Kanske dags för en gammal 70+are som jag att testa några Nils Master Invincible vid kommande Gäddfisketurer i år?

Nils Master Invincible i 80 mm, 120 mm och 150 mm har jag många favoritfärger från förr vid mitt eget Gösfiske. Jag har 5-6 orange och orange/gula favoritfärger som Nr 44, 70, 93 och 98 samt papegojfärgen Nr 52 som var riktigt heta för Mälarens och Östersjöns Stora Gösar för cirka 20 år sedan. Jag har fortfarande några dussin Nils Master kvar liggande i en låda där hakskeden har lossnat på samtliga. Kanske dags att försöka göra egna, nya hakskedar för att få ut dessa Gösmagneter bakom båten igen...
                    Go for the Big Walleyes!
                    Old Firehand

Kommentera

Ursprungligen postat av Old Firehand Visa inlägg
                      Hej Johan "Hellhammer" Grönlund; Jaså, du tycker att Nils Master Invincible 150 mm är en säker Gäddwobbler? I norra Vättern och flera småländska insjöar har Nils Master Invincible fångat riktiga MonsterGäddor. Kanske dags för en gammal 70+are som jag att testa några Nils Master Invincible vid kommande Gäddfisketurer i år?

Nils Master Invincible i 80 mm, 120 mm och 150 mm har jag många favoritfärger från förr vid mitt eget Gösfiske. Jag har 5-6 orange och orange/gula favoritfärger som Nr 44, 70, 93 och 98 samt papegojfärgen Nr 52 som var riktigt heta för Mälarens och Östersjöns Stora Gösar för cirka 20 år sedan. Jag har fortfarande några dussin Nils Master kvar liggande i en låda där hakskeden har lossnat på samtliga. Kanske dags att försöka göra egna, nya hakskedar för att få ut dessa Gösmagneter bakom båten igen...
                      Go for the Big Walleyes!
                      Old Firehand

Walleye är ej Gös, Zander är Gös
                      Såg någon gång att du skrev Go for the Big YP! i en Abborrtråd
                      YP är ej Abborre, Redfin Perch/River Perch/European Perch är Abborre

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av lethul, 2009-10-07, 20:40
                      6 svar
                      1 846 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg Benjamin S  
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04