Jag hade tänkt att arvegodset från morfar ska få gå i pension i år, så ett nytt gäddspö(max 9 fot)+haspelrulle står nu överst på shoppinglistan. Frågan är bara vad man ska välja? Jag hade tänkt mig en budget på max 1300:-(spö+rulle)och ett spö för kastvikter på upp till c:a 60-80gram.
Har kikat runt lite och funderat lite på följande produkter;
Haspelspö, 8fot,max kastvikt ~60-80gram.
Haspelspö,8fot,20-70gram
Haspelspö,9fot,20-60gram
Rulle
En till rulle
Och ännu en rulle
En rulle till
Tar rullarna aldrig slut?
Nämen nu får det väl ändå räcka med rullar?
Om någon har använt sig av någon av ovanstående produkter, eller "liknande" med liknande specifikationer och prisklass så är det bara att skriva tills fingrarna lossnar.
Sen så undrar jag vilka erfarenheter, positiva likaväl som negativa, folk har av denna flätlina http://www.fishonnet.se/index.php/cPath/23_25 , priset är ju väldigt lockande(och ffa att man kan köpa 300m spolar så att man slipper krångla med att knyta ihop två linor)men man funderar ju på om det finns en risk att man får vad man betalar för. Jag ser på specifikationerna att de har lägre brottstyrka än de flesta andra flätlinor med samma diameter, men det är väl bara att öka diametern helt enkelt. Jag har funderat på 0,26, 0,28 eller 0,30 till gäddfisket.
Har kikat runt lite och funderat lite på följande produkter;
Haspelspö, 8fot,max kastvikt ~60-80gram.
Haspelspö,8fot,20-70gram
Haspelspö,9fot,20-60gram
Rulle
En till rulle
Och ännu en rulle
En rulle till
Tar rullarna aldrig slut?
Nämen nu får det väl ändå räcka med rullar?
Om någon har använt sig av någon av ovanstående produkter, eller "liknande" med liknande specifikationer och prisklass så är det bara att skriva tills fingrarna lossnar.
Sen så undrar jag vilka erfarenheter, positiva likaväl som negativa, folk har av denna flätlina http://www.fishonnet.se/index.php/cPath/23_25 , priset är ju väldigt lockande(och ffa att man kan köpa 300m spolar så att man slipper krångla med att knyta ihop två linor)men man funderar ju på om det finns en risk att man får vad man betalar för. Jag ser på specifikationerna att de har lägre brottstyrka än de flesta andra flätlinor med samma diameter, men det är väl bara att öka diametern helt enkelt. Jag har funderat på 0,26, 0,28 eller 0,30 till gäddfisket.
Kommentera