Strike Giant 8'6" 30 - 150 gram, spinn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike Giant 8'6" 30 - 150 gram, spinn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

• Strike Giant 8'6" 30 - 150 gram, spinn

är i behöv av ett nytt spö till dom större wobblerna o mjukbetena o lita sånt.¨
    och har tittat på Strike Giant 8'6" 30 - 150 gram, spinn
    någon som har några erfarenheter av de spöet?
    ska sitta en 5500 prorocket me strike wire 0.23 på de..

bump....

Kommentera

Jag har beställt Savagears senaste MP Pro Predator 8 fot <150 gram som jag tänkt köra gummibeten med. Jag hade ett Strike Giant av första modellen som jag tyckte var OK men det svajjade långt ner i klingan, men det var flera år sedan så det kanske har ändrats.

Det finns ju inte så mycket att välja på om man vill ha delat spö, ett Hamer hade väl varit trevligt men 2,5 meter odelat går bort om man vill ha familjen i bilen och ett helt spö fortsättningsvis.

0,23 mm lina verkar onödigt tunt, jag kommer köra 0,40 mm Tracerbraid på min Revo Toro Winch 61.
      Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
        Jag har beställt Savagears senaste MP Pro Predator 8 fot <150 gram som jag tänkt köra gummibeten med. Jag hade ett Strike Giant av första modellen som jag tyckte var OK men det svajjade långt ner i klingan, men det var flera år sedan så det kanske har ändrats.

Det finns ju inte så mycket att välja på om man vill ha delat spö, ett Hamer hade väl varit trevligt men 2,5 meter odelat går bort om man vill ha familjen i bilen och ett helt spö fortsättningsvis.

0,23 mm lina verkar onödigt tunt, jag kommer köra 0,40 mm Tracerbraid på min Revo Toro Winch 61.
        Hamer är inte det bästa spöt om du ska kasta gummi, ett St Croix är säkert bättre (känns iallafall bättre i affären)

Jag skulle köpa spö för Gummi. det blev ett Savagear men jag har inte testat pga isen. Strike Giant kändes OK men för 400kr billigare skule jag itne tveka om att köpa Savagear Spöt

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeGurra Visa inlägg
          Hamer är inte det bästa spöt om du ska kasta gummi, ett St Croix är säkert bättre (känns iallafall bättre i affären)
          Hur kan du ens svara så? Hamer är ETT spö specifikt tillverkat för stora beten.

St Croix är ett MÄRKE med hundratals olika spön, de har flera olika serier och modeller för gäddfiske. Har du inget relevant svar så strunta i att lämna det Jämtlandgädda!

Åter till verkligheten, Loomis, St Croix med fler amerikanska märken har många fina spön som jag känt på men många av dem har en sak gemensamt och det är en riktigt saftig prislapp. Och till det kan man lägga att det inte är direkt vilken småhandlare som helst som har dem på hyllan.

Hamer från CWC är dock utvecklat i USA och om man kollar in lite forum där så är det tydligen väldigt populärt till att kasta allehanda gigantiska gummibeten.

Problemet med det spöt är som sagt att det är odelat och 8'6" vilket är ganska mastigt och då får nog kontrollmäta om du får in det i bilen först.

Själv valde jag att satsa på ett delat spö istället, Strike Giant har jag som sagt provat och var ganska nöjd med det då även om det bångnade rätt långt ner i handtaget. Men nu får det bli att prova ett Savagear-spö istället.
          Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Och som sagt, grövre lina till stora beten är nog bäst. Får du ett litet skatbo och har 0,23 mm lina så kan du nog säga adjö till det betet. Men tunga beten så förlorar du inte avgörande mycket kastlängd med grövre lina.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Och som sagt, grövre lina till stora beten är nog bäst. Får du ett litet skatbo och har 0,23 mm lina så kan du nog säga adjö till det betet. Men tunga beten så förlorar du inte avgörande mycket kastlängd med grövre lina.
              de blir 0.23 rullen är en kompromis ska även användas till havsöring.. o skulle de bli att man står o dänger bullar o westinare hela dagen sätter ja på JB rullen i stället..

föresten är det du som är rubbade robert på tradera?:P

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
                de blir 0.23 rullen är en kompromis ska även användas till havsöring.. o skulle de bli att man står o dänger bullar o westinare hela dagen sätter ja på JB rullen i stället..

föresten är det du som är rubbade robert på tradera?:P
                Jepp, det är jag. Nu känner jag igen ditt namn.

Ok, som kompromiss så funkar det nog. Har du en JB så är det nog vettigt att byta till den tror jag.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Jepp, det är jag. Nu känner jag igen ditt namn.

Ok, som kompromiss så funkar det nog. Har du en JB så är det nog vettigt att byta till den tror jag.
                  yes väntar på en phantom från dig:P
                  '
                  jo raketen e bara tänkt o sitta på om ja ska ha båda spöna riggade. blir de inget jerk sitter ju givetvis JBn på.

Kommentera

Hur kan du ens svara så? Hamer är ETT spö specifikt tillverkat för stora beten.

St Croix är ett MÄRKE med hundratals olika spön, de har flera olika serier och modeller för gäddfiske. Har du inget relevant svar så strunta i att lämna det Jämtlandgädda!

Åter till verkligheten, Loomis, St Croix med fler amerikanska märken har många fina spön som jag känt på men många av dem har en sak gemensamt och det är en riktigt saftig prislapp. Och till det kan man lägga att det inte är direkt vilken småhandlare som helst som har dem på hyllan.

Hamer från CWC är dock utvecklat i USA och om man kollar in lite forum där så är det tydligen väldigt populärt till att kasta allehanda gigantiska gummibeten.

Problemet med det spöt är som sagt att det är odelat och 8'6" vilket är ganska mastigt och då får nog kontrollmäta om du får in det i bilen först.

Själv valde jag att satsa på ett delat spö istället, Strike Giant har jag som sagt provat och var ganska nöjd med det då även om det bångnade rätt långt ner i handtaget. Men nu får det bli att prova ett Savagear-spö istället.
                    Bara för att St Croix har flera spön gör inte Hamer till ett mycket bättre spö.

Om du har testat både Hamer och ett St Croix 7-8 Oz spö i samma längd med samma rulle/lina osv så kanske det är skönare för DIG

Jag tycker ändå att Hamer inte känns lika bra som Croix spöna på Lundgrens!
                    Plus att de också e speciallgjorda spön för tunga gummibeten, tex deras Pounder Rod är gjort för Bulldawg Super Magnum och liknande beten! De är också gjorde i USA och har fått bra kritik för att hantera stora beten!

Men visst, om du gillar Hamer säger jag inte att du har fel men jag skull Köpa ett St Croix istället!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                    Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                    2 355 svar
                    271 355 visningar
                    0 gillar
                    Senaste inlägg engqvist  
                    Startad av Petterpike, 2015-05-09, 10:13