Strike Giant 8'6" 30 - 150 gram, spinn - Fiskesnack.com - För oss bakom flötet...

Allmänt meddelande

Collapse
No announcement yet.

Strike Giant 8'6" 30 - 150 gram, spinn

Collapse
X

• Filter
  • Klockan
  • Visa
Clear All
new posts

Ursprungligen postat av FiskeGurra Visa inlägg
    Bara för att St Croix har flera spön gör inte Hamer till ett mycket bättre spö.

Om du har testat både Hamer och ett St Croix 7-8 Oz spö i samma längd med samma rulle/lina osv så kanske det är skönare för DIG

Jag tycker ändå att Hamer inte känns lika bra som Croix spöna på Lundgrens!
    Plus att de också e speciallgjorda spön för tunga gummibeten, tex deras Pounder Rod är gjort för Bulldawg Super Magnum och liknande beten! De är också gjorde i USA och har fått bra kritik för att hantera stora beten!

Men visst, om du gillar Hamer säger jag inte att du har fel men jag skull Köpa ett St Croix istället!

har du fiskat med något av spöna?

Kommentera

Ursprungligen postat av Krokodiljägaren Visa inlägg
      har du fiskat med något av spöna?
      Nix, dock så har inte Da_Moose det heller

Därför sa jag att de känns bättre i AFFÄREN, har ingen aning om hur bra de är att fiska med

Dock så tror jag att det är otroligt tråkigt att drilla fiskar under typ 20 kilo med ett sådant spö, men jag kan ha fel
      Kolla på Musky Mayhem DVDn, för 50'' Muskies böjs spöt knappt något och en 50'' är väll runt 15 kilo`?

Kommentera

Jag köpte ett Strike Giant 8,6 i höstas och hann väl fiska 2-3 turer med det i alla fall.
        Har testat med Zalt 14cm, Buster Jerk, stora Westin och Gummibeten och tycker alla känns bra.
        Lite hårt för de lättaste runt 30gr, men helt ok kastlängd. Väldigt universellt spö om man är slö och inte orkar släpa med sig alla spön

Kommentera

får magsår när jag läser dina inlägg jämtland!

Kommentera

Ursprungligen postat av FiskeGurra Visa inlägg
            Nix, dock så har inte Da_Moose det heller

Därför sa jag att de känns bättre i AFFÄREN, har ingen aning om hur bra de är att fiska med

Dock så tror jag att det är otroligt tråkigt att drilla fiskar under typ 20 kilo med ett sådant spö, men jag kan ha fel
            Kolla på Musky Mayhem DVDn, för 50'' Muskies böjs spöt knappt något och en 50'' är väll runt 15 kilo`?
            Några spön har man ju hunnit provfiska, jag har kört med Bulldawgs sedan du just börjat ettan på lågstadiet.

St Croix
            FigRig
            Strike Giant
            MP Predator
            .....

Men du har väl provat ungefär lika mycket som med jerkrullarna du rekommenderade. President-rullen är den enda som håller.....

Jag har dock inte på något ställe skrivit att Hamer är ett bättre spö. Det enda jag påpekade var att dina vanliga superjättebra tips på ett spö att kasta stora beten var St Croix. Ingenting om vilket serie, modell eller något sånt som kan vara bra att ha om man skall köpa sig ett spö enligt ditt tips.

Du har blivit Bannad 2 gånger härifrån tidigare, lär du dig aldrig någonting?
            Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Slår du mig så är du värdelös! Så det så!

Läs min fiskeblogg:

http://blogg.fjallfoto.se

Kommentera

Ursprungligen postat av Da_Moose Visa inlägg
              Några spön har man ju hunnit provfiska, jag har kört med Bulldawgs sedan du just börjat ettan på lågstadiet.

St Croix
              FigRig
              Strike Giant
              MP Predator
              .....

Men du har väl provat ungefär lika mycket som med jerkrullarna du rekommenderade. President-rullen är den enda som håller.....

Jag har dock inte på något ställe skrivit att Hamer är ett bättre spö. Det enda jag påpekade var att dina vanliga superjättebra tips på ett spö att kasta stora beten var St Croix. Ingenting om vilket serie, modell eller något sånt som kan vara bra att ha om man skall köpa sig ett spö enligt ditt tips.

Du har blivit Bannad 2 gånger härifrån tidigare, lär du dig aldrig någonting?
              hålller me dig da moose..hade vatt skönt om han hade blit bannad igen så man hade sluppit alla hans roliga inlägg....konsitit att man kan va så ung o veta så mycket som han gör om allt.......hahaha

Kommentera

/... Själv valde jag att satsa på ett delat spö istället, Strike Giant har jag som sagt provat och var ganska nöjd med det då även om det bångnade rätt långt ner i handtaget.../
                Jag köpte ett Strike Giant i julas och har inte provkastat med det än. Du säger att det bågnade långt ner i handtaget... Vilka betesvikter kör du med då? Jag undrar nämligen hur hårt jag kan kasta med vikter upp mot 120-130g då jag aldrig tidigare gjort det med annat än min styva jerkpåk? Är det bara att dunka på eller knakar det ordentligt då? Någon som vet om någon som lyckats knäcka ett Strike Giant?

Mvh
                Marcus

Kommentera

Ursprungligen postat av marsv981 Visa inlägg
                  Jag köpte ett Strike Giant i julas och har inte provkastat med det än. Du säger att det bågnade långt ner i handtaget... Vilka betesvikter kör du med då? Jag undrar nämligen hur hårt jag kan kasta med vikter upp mot 120-130g då jag aldrig tidigare gjort det med annat än min styva jerkpåk? Är det bara att dunka på eller knakar det ordentligt då? Någon som vet om någon som lyckats knäcka ett Strike Giant?

Mvh
                  Marcus
                  Du kan säkert kasta bortåt 200 gram med Strike Giant, tror jag kanske kastat som mest 180 gram eller så. Det var inget problem.

Men vid kraftiga mothugg så vill man ha ett mer stumt spö nedtill, annars är det risk att du inte får riktigt bra kraft i mothugget. Framförallt när du kör med stora krokar så behövs det hjälp att dra in dem rejält.
                  Men jag körde som sagt med första modellen av Strike Giant, alltså den med grönaktig klinga och lindningar. Kanske är helt annars nu. Det var väl alltså 2004-2005 nånting som jag köpte det spöt.

Sen så har jag slitit djuriskt hårt med spöt vid bottennapp etc och det är då inget problem.
                  Jag hade lätt kunnat tänka mig ett sånt spö igen, men nu blev det att prova ett Savagear-spö av senaste modell som nog knappt finns i butikerna ännu.
                  Tävling - Sveriges mest misslyckade gäddfiskare! Flest nedlagda fisketimmar utan en 10+.......

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Ursprungligen postat av Linkan81 Visa inlägg
                    hålller me dig da moose..hade vatt skönt om han hade blit bannad igen så man hade sluppit alla hans roliga inlägg....konsitit att man kan va så ung o veta så mycket som han gör om allt.......hahaha
                    Det finns ett enkelt sätt att slippa se bedrövelsen, jag tipsade om det tidigare innan han blev bannad den gången.

Gå in under avsedd användare, under användarnamnet står det "User Lists". Tryck där och i menyn som kommer fram väljer man "Add to ignore list". Sen accepterar man valet och problemet är löst.

Nu ska jag sätta mig och tillverka några 70 cm långa 60-kilos tafsar till mitt gummifiske i vår.

Läs min fiskeblogg:

Kommentera

Du kan säkert kasta bortåt 200 gram med Strike Giant, tror jag kanske kastat som mest 180 gram eller så. Det var inget problem.

Men vid kraftiga mothugg så vill man ha ett mer stumt spö nedtill, annars är det risk att du inte får riktigt bra kraft i mothugget. Framförallt när du kör med stora krokar så behövs det hjälp att dra in dem rejält.
                      Men jag körde som sagt med första modellen av Strike Giant, alltså den med grönaktig klinga och lindningar. Kanske är helt annars nu. Det var väl alltså 2004-2005 nånting som jag köpte det spöt.

Sen så har jag slitit djuriskt hårt med spöt vid bottennapp etc och det är då inget problem.
                      Jag hade lätt kunnat tänka mig ett sånt spö igen, men nu blev det att prova ett Savagear-spö av senaste modell som nog knappt finns i butikerna ännu.
                      Ja då ser jag till att ta i för kung och fosterland när det ska kastas i vår då

Min första tanke: Tycker att jag tappar väldigt få gäddor överhuvudtaget och då kör jag med sladdrigare spön än Strike Giant. Har aldrig varit en stor användare av det STORA mothugget.
                      Min andra tanke: De få gäddor jag tappade förra året var av det lite större måttet (uppskattningsvis 5-8 kg) så jag börjar förstå vikten av det där saftiga mothugget. Hoppas att det nya Strike Giant går att kroka ordentligt med, men det tror jag nog ska gå bra. Får se till att hålla krokarna i topptrim också.

Tack för din magic knowledge Da_Moose!

Kommentera

Foton

Collapse

Relaterat

Collapse

Ämnen Statistik Senaste inlägg
                      Startad av barnmorskan, 2013-06-20, 01:04
                      2 355 svar
                      271 524 visningar
                      0 gillar
                      Senaste inlägg engqvist